Apua! Millä viikolla oksensit ensimmäisen kerran??
Mulla on vasta 6+1 meneillään mutta tänään on ollut toosi paha olo :/ En tiedä voiko olla vatsatautia tms vai voiko näin aikaisin alkaa tuo pahoinvointi? Kun muistaakseni edellisessä raskaudessa oksensin ekan kerran rv 8.
Kommentit (18)
Rv 6 ekan kerran. Rv 14 vikan kerran.
Huono olo ollut viikosta 5 lähtien ja nyt on viikko 39 eikä loppua näy. Eipä kerry raskauskiloja.
Rv 37+2 oksensin ekan kerran. Oli tosin kyse vatsataudista :-)
Rv 6 alkoi pahoinvointi, loppui rv 34, alkaakseen uudelleen rv 36.
5-6 vklla yleensä alkanut oksentelu
8 raskautta, 4 lasta enkä ole oksentanut kertaakaan:)
Mä en oksetanut kummassakaan raskaudessa kertaakaan. Esikoisen aikana jotkut hajut vähän kuvotti mutta muuten olo oli ok :)
Viikolla 6 ensimmäisen kerran ja viikolla 25 viimeksi. Nyt rv 27 ja voi olla, että vieläkin tulee oksu :P
Mistä muuten johtuu, että toiset oksentelee raskausaikana ja toiset eivät? Mä olen oksennellut. Ainoastaan keskenmenneessä raskaudessa en tuntenut pahoinvointia, joten mulle oksentelu on ollut terveen raskauden merkki.
En oksentanut kertaakaan kummassakaan raskaudessa enkä synnytyksessä.
13 jatkaa, edellisestä viikoilla 3-17. pahoinvointi ja oksentelu alkoi ennekun testi näytti +
13 jatkaa, edellisestä viikoilla 3-17. pahoinvointi ja oksentelu alkoi ennekun testi näytti +
Viikoilla 6-16 kokopäiväisesti, ehkä 10 kertaa päivässä. Sen jälkeenkin sitten vähän vaihtelevammin silloin tällöin. N. puoliväliin saakka.
Oksensin rv 6.- 13. lähes taukoamatta. Sitten loppui kuin seinään.
Viikolta 3-4 viikolle 35/38 saakka. Alusta loppuun molemmat raskaudet, välillä tiputuksessa, välillä kotona. Vasta synnytys lopetti tuon kammottavan olotilan. Ei varmaan tarvitse sanoa, että painoa ei pahemmin raskausaikoina tullut, esikoisesta saavutin lähtöpainon synnyttämään mennessäni ja kaksosraskaudesta sitten 7kg.
Syytä tähän valtavaan pahoinvointiin ei tiedetä. En ole herkkä voimaan pahoin normaalisti. Kaikki ruokavalio-ohjeet koitettiin, mutta ei auta kun mikään ei pysy sisällä. Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville, kyllä se viimeistään synnytykseen helpottaa.
Kaksi päivää siitä kun kuukautisten piti alkaa, tein raskaustestin. Viikko sen jälkeen oksensin ensi kerran. Viimeisen kerran synnytyssalissa. Siinä välissä jonnekin viikolle 16 monta kertaa päivässä, synnytykseen asti ehkä kerran viikossa ja oksettava olo oli koko ajan muulloin. Lähti pois kun vauva oli kaksi viikkoa vanha.
Mä oksensin ekan kerran viikolla 42 (: