Kuinka aiot viettää jatkossa Ridge Forresterin muistopäivää 4.4.?
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288553612205.html
"Huhtikuun 4. päivä tulee kulkemaan Suomessa Ridge Forresterin muistopäivän nimellä. Tänään Suomessa nähdään viimeinen Kauniit ja rohkeat -jakso, jossa Ridge eli Ronn Moss esiintyy.
Kyllä minä vieläkin muistan, kun Ridge kävi Suomessa. Oli toukokuu 1993, ja minä olin 10-vuotias. Ridge tuli Hämeenlinnaan helikopterilla, mikä ei ollut ihan tavallista. Hämeenlinnan kaupunkiuutisissa oli ollut aika iso kuva Ridgestä. Jämäkät leukaperät jäivät mieleen. Siinä sanottiin, koska helikopteri heilahtaa Jukolaan.
Istuin kotimme yläkerrassa kattoikkunan alla. Sitten kuului papatusta. Katsoin taivaalle, ja siellä oli kopteri. Hämeenlinna siirtyi samalla ison hyppäyksen kohti suurta maailmaa. Se oli ollut kaupunki, jonka yhteydessä puhuttiin Sibeliuksesta, Irwinistä ja Marko ”Kyy” Palosta. Nyt se oli myös Ridgen kaupunki, kun leukaperät lensivät Jukolaan. En minä häntä tietenkään mennyt katsomaan, mutta olin ihan tohkeissani.
Katsoin lapsena parin vuoden ajan Kauniita ja rohkeita. Se oli silloin jännittävää. Olihan siinä sellaista seksin tapaistakin. Koko ajan Ridge pysyi kuitenkin vähän jäykkänä, eikä ollenkaan niin kiinnostavana kuin Sally Spectra. Minusta tuntui, etten ollenkaan voinut pitää idolina miestä, joka suunnittelee naisille vaatteita. Se oli liian älykästä ja taiteellista. Ikkunastani näkyi sentään Rinkelinmäki, jossa hakattiin pikkumustaa kepillä.
Jossain vaiheessa Jope Ruonansuu teki laulun Ritke Vorresteri. Siitä on jäänyt mieleen lause Älä itke Ritke Vorresteri, sulla on leuka kuin puuliiteri. Se oli osuvasti sanottu, niin kuin Jopen sanoituksissa usein on. Tuli vaan Ridgestä mieleen.
Kyllä ei tänään voi jättää väliin Kauniita ja rohkeita iltapäivällä viiden aikaan. On se Ridgen helikopteri jotenkin niin jäänyt mieleen."
Kommentit (27)
No äläs nyt! Ridge palaa!
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288553631266.html
Mutta palaako Ronn Moss, se ei ole varmaa.
Itse olen seurannut sarjaa tiiviin epätiiviisti koko tämän ajan, viimeiset pari vuotta taas lähes päivittäin. Tosin katson tallennettuna, en ehdi viideltä nököttää töllön edessä. Lähinnä suhtaudun sarjaan huumorilla, kevyttä aivot narikkaan -touhua.
En tiedä, jotain kai pitäis keksiä..
Mites koristelut? Kai jonkunlaiset Ridgeverhot olis ainakin mietittävä ja vaihdettava aina, ja mikä se olis teemaväri, keltainen ja vihreä on pääsiäisen, punainen on joulun, olisko se ruskea tai oranssi sitten..
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:17"]
No äläs nyt! Ridge palaa!
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288553631266.html
Mutta palaako Ronn Moss, se ei ole varmaa.
Itse olen seurannut sarjaa tiiviin epätiiviisti koko tämän ajan, viimeiset pari vuotta taas lähes päivittäin. Tosin katson tallennettuna, en ehdi viideltä nököttää töllön edessä. Lähinnä suhtaudun sarjaan huumorilla, kevyttä aivot narikkaan -touhua.
[/quote]
Ahdistaa kun ihmiset ei suhtaudu kunnioituksella tähän asiaan. Meillä Ridgen muistopäivää vietetään jatkossa samaan tyyliin kuin Earth Houria. Eli siihen aikaan kuin Kaunarit tulevat televisiosta, meillä sammutetaan kaikki sähkölaitteet eli myös televisio. Meilläkin on kehystettynä RIdgen kuva kirjahyllyssä ja sen eteen sytytämme kynttilän. Uskoisin että siinä tulee herkästi itku mutta antaa kyynelten tulla. Kun Kaunariaika on lopuillaan, laulamme sarjan tunnusmusiikin ja jatkamme sitten kotiaskareita normaalisti. Sen päivän Kaunareita emme kuitenkaan katso tallennuksesta Ridgen muistoa kunnioittaen.
Teemaväri on mielestäni liioittelua, mutta meillä on kyllä jo Ridgenpäiväverhot painettuna. Ihan vanhalla kunnon perunakaiverruksella tuli yllättävän hienot. Tällaiseen askarteluun voi ottaa lapsetkin mukaan!
Ajattelimme, että jos toisen pääsiäispäivän jälkeen vaihtaisi tällaiset ainakin keittiöön ja olohuoneeseen ja antaisi niiden pari viikkoa muistuttaa siitä, että joskus Kaunareissakin oli charmia.
Ridgeverhot :D' Myöskin parit Ridge-sohvatyynyt se sitten vaatisi?
Mä vähän mietin noita Ridge-korviksia, niin että teettäisin itselleni sellaiset jossakin, sekä ehkä Ridge -printtiolkalaukkua? Siten kantaisin Ridgeä usein lähellä kehoni lämpöä ja saisin hänestä voimaa ja innoitusta arkeni taistoihin.
juonipaljastuksia, kiitos? En jaksa katsoa mutta mihin se nyt kesken hääseremonian muka häviää. Justhan ne oli alttarilla eilen illlalla;-) taylorko sen kaappaa avaruusalukseen??
Meillä vietetään joka vuosi muutenkin Ritken ansiosta ensimmäisen viestin päivää, seurustelun aloituksen vuosipäivää, kihlapäivää ja hääpäivää :) Yleensä niitä ei muista muut kuin minä, mutta kyllä se vaan Ritke tulee mieleen.
Löysimme toisemme mieheni kanssa sen ansiosta että hän laittoi aikoinaan maikkarin chattiin viestin, että en ole mikään Ritke Vorresteri, johon minä sitten vastasin että minä olen kuin Sally Spektra, mutta nuorempi :) Ja loppu on historiaa. Ilman Ritkeä ei olisi tuossa nyt noita kahta poikaakaan, joten paljosta saa sitä ladonovi-leukaa kiittää.
Jospa joku yrittäjä toisi kauppoihin Ritke-verhoja, niin minulla olisi meidän omalle Ritkepäivälle juhlava sisustus.
Kiitos että aloitit tämän ketjun, ap. Kiirehän tässä on tullut muistopäivän suunnittelussa, otamme muistorutiinit käyttöön jo tänään, mutta toki niitä hiomme sitten vuosien myötä. Aivan kuten teimme Dynastian jäädessä elämästämme pois. *pyyhkii hiljaa kyyneleen*
Ridge-verhot ovat aivan upea idea, kiitos! Me ehdimme hommata vasta The Bold and the Beautiful -tyyliset näyttävät kynttilänjalat, joista muodostamme tv:n eteen sydämen ja Ridgen kuva kullatuissa kehyksissä sitten siihen. Olemme vuokranneet pukuvuokraamosta parhaimmat puvut, jotka puemme yllemme ajoissa. Kun kello koittaa 17.05, marssimme kulkueessa olohuoneeseen perheenä, toinen toistamme tukien. Tv toki on jo päällä, eli heti alkumusiikista saavumme huoneeseen ja otamme paikkamme muodostelmassa. Itse aion ottaa rauhoittavia ennen tilaisuutta. Kun show on ohi, jos pystyn, keitän kahvit ja pidämme jokainen pienen muistopuheen vuorollamme siitä, mitä Ridge Forrester on elämäämme tuonut. Lapset ovat onneksi jo teini-ikäisiä, niin Ridge on ehtinyt olla heidän elämässään jo vuosia! =)
En tiedä miten tästä eteenpäin, mutta on vaan päästävä elämän syrjään taas kiinni. Perhe toki auttaa tässä. Mutta muistojuhlaa tullaan viettämään joka vuosi!!
No me ollaan täs tyttöjen kanssa järkätty muistotilaisuus tuonne seurakuntakodille. Kahvit on ja kakut ja tietysti lohikeittoa. Pukeudutaan jakkupukuihin ja jokainen tuo kaunarit kuvia ja muistoesineitä mikana, erityisesti Ritkeä esittäviä.Ja tietysti lauletaan virsiä ja pidetään puheita. Illalla lähdetään joraamaan ja ja otetaan perseet olalle.
:D
Olen katsonut kaunareita viimeksi joskus yhdekskyt... viisi? Nyt kun te muut Ridgen hyvin läheisiksi kokeneet naiset jaatte tunteitanne henkilökohtaisissa suhteissanne Ridgeen, niin mulle tulee suuri halu palata vuoteen -95 ja istua pinkin murokuppini kanssa siinä persikanvärisellä röyhelötikkipäiväpeitteelläni koulupäivän jälkeen ja katsoa tuttua Ridgeä tv:stä. Oh, Ridge. Ei, nyt tää kyllä alkaa ajaa minua liian mustiin tuntoihin ja kaipauksen aallokkoon ilman mitään pelasturengasta, pakko mennä.
7
Mitä Fridgelle tapahtuu? En kuitenkaan muista katsoa, olen seurannut sarjaa viimeksi 10 v sitten.
Ritke ratsastaa auringon laskuun, palatakseen sitten kun sen rahat loppuu.
Olemme tilanneet kuvanveistäjältä Ridge-patsaan, joka paljastetaan tänään illalla takapihallamme. Vuosipäivänä patsas "lakitetaan" tai oikeastaan pää peitetään aidon näköisellä peruukilla. Aloitamme tummalla peruukilla ja myöhemmin hius muuttuu hieman harmaammaksi. Tarkoitus on edetä hiusväreissä 25 vuoden syklissä. Lakituksen jälkeen puhaltelemme ilmapalloja ja juomme samppanjaa.
Tämän kummempaa emme aio 4. huhtikuuta jatkossakaan tehdä. Sehän on kuitenkin vain muistopäivä muiden joukossa!
Me kokoonnuimme jo aamulla nostamaan salkoon Ridge-lipun. Päivän kaunarijakson jälkeen laskemme sen ja vietämme hiljaisen hetken Ridgen muistoksi. Sitten kokoonnumme yhdessä muistopäivän illalliselle, myös lähisuku on mukana. Illallisen jälkeen mies jakaa lapsille Ridge-naamari päässä muistopäivän lahjat.
Meillä on lapset niin hankalassa iässä, ettei meillä pystytä minkäänlaisia juhlia järjestämään Ainaista valitusta valituksen perään. Nytkin kyselin, mitä olisi haluttu Ridgenpäivälahjaksi, niin vastaus oli vaan että rahaa! Ridge-lakanat ja -tyynyliinat kuitenkin vaihdoin lastenhuoneisiin mitään kyselemättä.
Oikein odotan minkälaisia ilmeitä kakaroiden kasvoilla on, kun muutaman vuoden kuluttua ymmärtävät tämän muistojuhlan merkityksen!!
Ruokapuolesta sen verran, että meillä tullaan tarjoamaan Ridgen muistopäivinä aina suuria jättiläisoliiveja eritavoin valmistettuna. Mitenkähän vihreät oliivit käy? Vai onko pakko olla mustia?
Siskoni teki lapsille Ridgen näköiset pehmolelut. Sarja kuulemma lisääntyy vuosittain, ensi vuonna on Brooken vuoro.
Patsasta mekin ensin ajattelimme, mutta kun pihalla on jo Columbon, Martin Cranen ja parin muun (en viitsi täällä kertoa, ettei minua tunnisteta) patsaat, piti valita haluammeko pihakeinun vai kolmimetrisen Ridgen. Miehen painostuksesta päädyimme keinuun, mutta ainahan sen voi myöhemmin vaihtaa.
Oletteko ihan tosissamne,kukaan sitä tyhmää hahmoa ala juhlimaaan! Loppuisi koko sarja vie monelta vanhukselta ja työtttämältä aikaa.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 21:25"]
Siskoni teki lapsille Ridgen näköiset pehmolelut. Sarja kuulemma lisääntyy vuosittain, ensi vuonna on Brooken vuoro.
Patsasta mekin ensin ajattelimme, mutta kun pihalla on jo Columbon, Martin Cranen ja parin muun (en viitsi täällä kertoa, ettei minua tunnisteta) patsaat, piti valita haluammeko pihakeinun vai kolmimetrisen Ridgen. Miehen painostuksesta päädyimme keinuun, mutta ainahan sen voi myöhemmin vaihtaa.
[/quote]
Kompromissi, maalatkaa pihakeinuun Ridge!
Meillä on suunnitelmissa, että lapset (3, ehkä parin vuoden päästä 4) muodostaisivat kulkueen ja ensimmäinen kantaisi kädessään printattua + kehystettyä kuvaa Ridgestä ja takimmaiset pitäisivät kädessään kynttilöitä.
Mies voisi soittaa kitaralla Kauniiden ja rohkeiden tunnusmelodiaa ja minä säestäisin pianolla (olen alkanut vasta nyt ottaa soittotunteja tätä varten) sen minkä osaan.
Kulkueen jälkeen söisimme Ridgen pään muotoista täytekakkua ja muistelisimme tämän vaiheikasta elämää.
Millaisia ideoita muilla on?