Olen feministi. Haluatko kysyä jotakin?
Kommentit (57)
Moi. Minäkin olen.
Kohta sinulta kysytään oletko lesbo/ruma/miestä vailla...
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 12:10"]
miksi olet feministi? onko sinun oikeuksiasi naisena poljettu suomessa?
[/quote]
En ole AP. Mutta feminismi ajaa myös miesten asiaa kuten miesten oikeutta omiin lapsiinsa. Isyysvapaat ym. on täysin feministien luomuksia.
Olen feministi, koska ihmisarvo kuuluu mielestäni kaikille. Minun oikeuksiani on poljettu vain melko lievästi, mutta maailman mittakaavasaa naisten ja tyttöjen oikeuksien polkeminen on aivan karmeaa. Omalle kohdalle on osunut esimerkiksi sellainen oikeuksien polkeminen, että menetin suullisesti luvatun nimityksen, kun tulin raskaaksi.
Olen keskimääräistä paremman näköinen, heteroseksuaali ja naimissa.
[/quote]
Ei ideologia vaadi omakohtaista kokemusta. Olen myös pasifisti vaikken ole ollut sodassa.
Ja kyllä, naisten oikeuksia poljetaan Suomessa joka päivä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 12:12"]
[/quote]
En ole AP. Mutta feminismi ajaa myös miesten asiaa kuten miesten oikeutta omiin lapsiinsa. Isyysvapaat ym. on täysin feministien luomuksia.
[/quote]
Niin ja RKP ajaa kaksikielisyyttä :-).
kaikkihan me ollaan keskimääräistä paremman näköisiä ja tasa-arvoasioista samaa mieltä. kaikki ei kuitenkaan ole noin äärimmäisiä.
7 ei ole siis Ap
8:lle vastaan: en todellakaan vihaa miehiä. Uskon feministinä tasa-arvoon, sukupuoletkin ovat siis mielestäni yhtä arvokkaita.
Ap
Mitä 10 takoittaa "noin äärimmäisellä"?
Miten olisi tää feministitesti taas kaikille: Kurkkaa jalkojen väliin. Haluatko itse päättää siitä mitä teet sillä mitä näet? Ta-daa, olet feministi.
Eks tää ollut siitä brittifeministin (Moran) kirjasta.
Mielestäni nainen joka EI ole feministi ei joko ole sinut itsensä kanssa tai ei ole ymmärtänyt koko feminismin ajatusta (vaatii sivistystä, ymmärrän).
Miten olisi tää feministitesti taas kaikille: Kurkkaa jalkojen väliin. Haluatko itse päättää siitä mitä teet sillä mitä näet? Ta-daa, olet feministi.
Mielestäni nainen joka EI ole feministi ei joko ole sinut itsensä kanssa tai ei ole ymmärtänyt koko feminismin ajatusta (vaatii sivistystä, ymmärrän).
Lähdetkö mukaan väittelyihin miesasiamiesten kanssa? Itse sorrun siihen vaikka se on kuin löisi päätään seinään.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 12:24"]
[/quote]
Tai ehkä me ollaan vaan kyllästytty siihen, että te feministiksi itseänne määrittelevät kutsuvat kaikki muita sivistymättömiksi. Aika vaikeaa vaahdota, että kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita ja ajaa muka naisten tasa-arvoa ja sen jälkeen haukkua ne naiset, jotka eivät tunnusta samaa väriä.
Jos enemmistö naisista ei tunnustaudu feministeiksi = enemmistö naisista on sivistymättömiä = feminismi
Ja kuten te feministit aina selitätte on olemassa monenlaista feminismiä ja sitten te laitatte sille yhden idioottimääritelmän. Kuka ei saa tehdä jalkovälillään mitä haluaa? Tuolla määritelmällä muuten prostituutiotakaan ei kai voi vastustaa (minä vastustan), koska saahan sitä sitten kai myydäkin ilman, että kukaan rajoittaa?
En oikein taida tuntea miesasiamiehiä, mutta toki teoriassa voisin väitellä kenen kanssa tahansa. Ainakin voisin sanoa perustellun mielipiteeni mistä tahansa kenelle tahansa. Väittely väittelyn vuoksi ei toisaalta ole kovin kiinnostavaa mielestäni.
kylläpä täällä on viisaita ihmisiä! taitaa se veminismi sittenkin olla hyvä jutska!
Mitä sä olet tehnyt maailmanlaajuisesti puolustaaksesi naisia oikeuksiensa polkemiselta?
Eroaako naisten oikeudet jollain tavalla miesten oikeuksista?
Kannatatko yliopistoihin miehille 50% kiintiötä, koska tällä hetkellä he taitavat olla aliedustettuina noissa?
Kannatatko erilaisia naiskiintiöitä esim yritysten ylimpään johtoon tai julkisella sektorilla?
Koetko erilaiset naiskiintiöt reiluiksi? Tarkoitan, että naiset ovat keskimäärin paremmin koulutettuja kuin miehet, mutta häviävät heille siitä huolimatta kaikessa. Eikö se kerro aika paljon naisten todellisista kyvyistä ja erilaiset kiintiöt ovat vain tapa saada epäpäteviä henkilöitä päättäviin asemiin?
Jos kannatat erilaisia kiintiöitä, niin pitäisikö sellaiset saada vielä Suomen maajoukkueisiin? Esim lätkän mm-kisa joukkueesta joka toisen pelaajan/valmentajan pitäisi olla nainen?
Nyt syntyvistä lapsista kummat tulevat kokemaan elämänsä aikana enemmän epätasa-arvoa, pojat vai tytöt?