Haluaisitko olla rikas?
Olisinpa ihan ökyrikas. Ärsyttää käydä töissä ja silti jatkuvasti tarkkailla, paljonko on rahaa tilillä. Laskuja tulee milloin mistäkin ja aina on talous tiukilla. Olisi ihanaa kun voisi tehdä rahalla mitä haluaa, elää vapaasti ja ostella kaikkea mitä mieli tekee.
Kommentit (12)
Jos mikään muu ei muuttuisi, mistään muusta ei pitäisi luopua niin kyllä, pankkitilin saldo voisi olla suurempi.
Minulla on kaikkea mitä tarvitsen, suurin osa sellaista mitä mikään materia ei voisi korvata.
En haluaisi olla ökyrikas, mutta sellainen tilanne olisi mukava, että taloudellinen tilanne olisi turvattu, ei tarvitsisi tehdä niin paljon töitä ja voisi useimmiten ostaa mitä haluaa (siis tavallisia asioita) tai vaikka harrastaa sitä, mitä haluaa.
Ökyrikkaana olemisessa taas pitäisin ongelmana sitä, että muut ihmiset todennäköisesti muuttaisivat käytöstään ja asennettaan minua kohtaan, kun tietäisivät varallisuudesta. Todennäköisesti jotkut olisivat kädet ojossa pyytämässä rahaa. Sitten varat pitäisi myös sijoittaa jotenkin järkevästi, että varallisuus pysyisi eikä vain kuluisi muutamassa vuodessa loppuun. Olisi siis tavallaan toisenlaiset huolet kuin nyt.
En. Pidän nykyisestä elämäntyylistäni ja rakastan työtäni. Koskaan ei ole tarvinnut senttejä laskea eikä ostella "kaikkea kivaa" mitä ei oikeasti tarvitse. Korkeintaan tekisin lyhennettyä työpäivää.
Mun pitäisi olla rikas. En tiedä ketään muuta jolle muutamat miljoonat tilillä sopisi niin hyvin kuin mulle. Tietysti käyttäisin rahaa oikein eli kaikkiin nautintoihin mitä voisin keksiä. Voin muuten vannoa että olen aika kekseliäs mitä nautintoihin tulee.
Jos saisin rikkauden ilmaiseksi, kelpaisihan se. En kuitenkaan olisi valmis tekemään sen eteen mitään. Mulle riittää, että rahaa on tarpeeksi ja että saan tarvittavan ja pientä ekstraa kuten ristikkolehden tai jätskiä. Rikkaus olisi ekstraa ja toisi enemmän mahdollisuuksia, muttei mulle vaivannäön eikä juuri edes haaveilemisen arvoista. Pidän itseäni jo tosi onnekkaana.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi olla ökyrikas, mutta sellainen tilanne olisi mukava, että taloudellinen tilanne olisi turvattu, ei tarvitsisi tehdä niin paljon töitä ja voisi useimmiten ostaa mitä haluaa (siis tavallisia asioita) tai vaikka harrastaa sitä, mitä haluaa.
Ökyrikkaana olemisessa taas pitäisin ongelmana sitä, että muut ihmiset todennäköisesti muuttaisivat käytöstään ja asennettaan minua kohtaan, kun tietäisivät varallisuudesta. Todennäköisesti jotkut olisivat kädet ojossa pyytämässä rahaa. Sitten varat pitäisi myös sijoittaa jotenkin järkevästi, että varallisuus pysyisi eikä vain kuluisi muutamassa vuodessa loppuun. Olisi siis tavallaan toisenlaiset huolet kuin nyt.
Juuri tuon takia olenkin aina ajatellut, että en haluaisi näyttää muille jos olisin rikas.
Olen myös ihmetellyt, miksi jotkut tykkäävät näyttää varakkuuttaan niin selvästi ja jotkut jopa yrittävät antaa rikkaamman kuvan kuin oikeasti ovat. Johtuukohan se siitä, että raha on valtaa, ja rahakkuuttaan todistamalla lähettää samalla jonkinlaisen viestin, että "mulle ei kannata ryttyillä, koska mulla on valtaa"?
Mä taas koen omassa elämässäni, että on turvallisempaa vaikuttaa ulospäin jopa köyhemmältä kuin on.
Olen tätä miettinyt usein. En ole tällä hetkellä rikas, mutta ihan hyvin toimeentuleva. Tilillä on jotain 70.000. Suurin osa siitä firman tilillä, mutta täysin minun vallassa. Jos olis, vaikka 1 milj., niin en oikeasti tiedä, mitä muuttaisin elämässäni tai mitä haluaisin sellaista, mitä en nyt jo voi. Minulla on asunto ja oma yritys. Työstäni asianajajana tykkään enkä varmasti sitä lopettaisi. Auto on vanha, mutta liikkuu ja uutta en tarvitse, kun muutenkin käytän sitä vain kerran pari viikossa. Harrastan uintia, jumppaa ja ratsastusta; niihin varat riittää jo nyt. Matkustelen satunnaisesti (Pietarissa junalla ja ehkä kerran vuodessa muuallakin). Sen voin tehdä jo nyt. Esteettinen hammashoito menossa ja rahat siihen on jo nyt (maksaa jotain reilu 10 000) ja osa maksettukin.
Lapsia ei ole, joten varat voin käyttää itseeni. Hieronnassa, kampaajalla ja jalkahoidossa käyn. Joskus ulkona syömässä ja liian harvoin teatterissa. Vaatteita ostan harvoin ja nekin vain pakonsanelemana tarpeeseen. Ruuat teen alusta lähtien itse.
Eli olisihan se kiva, jos tilillä olisi vaikka se 1 milj., mutta en oikeasti tiedä miten se muuttaisi elämääni tai mitä lisää se toisi siihen. Ehkä isomman asunnon ostaisin (nyt 60 m2 Vesalassa), mutta mitä sillä isolla asunnolla yksin olevana oikein tekisin...
Tarkoitus ei ole siis mitenkään pröystäillä tilanteellani, mutta olen tuota pohtinut ja tuossa kirjoituksessa se miettelyni lopputulos.
Ainoa, mitä tällä hetkellä haluaisin sydämestäni on, että isä saisi elinaikaa muutaman vuoden lisää tai että tilanne stabiloituisi niin hyväksi, että ei tarvitsisi sairaalassa maata, vaan pääsisi äidin luo kotiin vielä, mutta siihen ei nyt ne miljoonat auttaisi yhtään.... :( Kaikkea kun ei rahalla saa....
F
Mä oon rikas. Mulla on kolme kaljaa.