Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet kantamassa vastuuta... (Miika-ketju)

Vierailija
03.04.2013 |

Piti vastata Miika-ketjuun mut laitoinkin oman. Ottaa niin päähän toi mussutus miten naiset on vaan niin pahoja ja miehet kokevat vääryyttä..

Eikös täällä ollut vähän aikaa sitten sen MIESsosiaalityöntekijän juttu siitä kun isät eivät oikeasti halua ottaa vastutaan lapsistaan? Se on helpompaa esittää muille että "paha nainen vei mun lapset" kun sanoa, että " en mä jaksa omia lapsiani hoitaa.. olkoot äidillään"

Ennen olin itekin vaatimassa isille tässä asiassa oikeuksia, kunnes läheltä seurattuani huomasin että asia on juuri noin niin kuin tämä MIESsosiaalityöntekijä sanoi.. Niin kauan esitetään ettei mitään mahda, kun joku tuleekin sanomaan että alapa taistelee niistä lapsistas! Mut kun se tarkoittais vastuunakantoa ja työntekoa.. Eihän sellasta jaksa, kun hauskempaa on elää itselleen.

HUOM! En väitä että kaikki miehet tekee näin,  sympatiani on täysin niiden miesten puolella, jotka oikeasti ovat tulleet väärin kohdelluiksi, mutta oikeesti avatkaa silmät! Ei se mies, joka ei vielä perheen ollessa yhdessä, ottanut mitään osaa eikä arpaa arjen pyörittämiseen, ei sitä taatusti ole halukas tekemään täysin yksinkään!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole noinkaan mustavalkoista. On myös miehiä, jotka kasvavat isyyteen ja lisäksi on tapauksia, joissa mies on perheessä kokenut itsensä niin ulkopuoliseksi ettei ole enää jaksanut yrittää, mutta eron jälkeen saatuaan itsetuntoa, haluaakin lapset aidon oikeasti elämäänsä. 

Ja toisaalta, on myös niitä, jotka ovat olleet hyviä isiä, mutta eron jälkeen syystä tai toisesta irtisanoutuvat myös lapsista. 

Vierailija
2/9 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 22:57"]

Ei se ole noinkaan mustavalkoista. On myös miehiä, jotka kasvavat isyyteen ja lisäksi on tapauksia, joissa mies on perheessä kokenut itsensä niin ulkopuoliseksi ettei ole enää jaksanut yrittää, mutta eron jälkeen saatuaan itsetuntoa, haluaakin lapset aidon oikeasti elämäänsä. 

Ja toisaalta, on myös niitä, jotka ovat olleet hyviä isiä, mutta eron jälkeen syystä tai toisesta irtisanoutuvat myös lapsista. 

[/quote]

Niin, mutta on myös huomattava ryhmä niitä, joita ei kiinnosta ja jotka selittelevät itselleen parhaalla tavalla asiat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 22:23"]

Piti vastata Miika-ketjuun mut laitoinkin oman. Ottaa niin päähän toi mussutus miten naiset on vaan niin pahoja ja miehet kokevat vääryyttä..

Eikös täällä ollut vähän aikaa sitten sen MIESsosiaalityöntekijän juttu siitä kun isät eivät oikeasti halua ottaa vastutaan lapsistaan? Se on helpompaa esittää muille että "paha nainen vei mun lapset" kun sanoa, että " en mä jaksa omia lapsiani hoitaa.. olkoot äidillään"

Ennen olin itekin vaatimassa isille tässä asiassa oikeuksia, kunnes läheltä seurattuani huomasin että asia on juuri noin niin kuin tämä MIESsosiaalityöntekijä sanoi.. Niin kauan esitetään ettei mitään mahda, kun joku tuleekin sanomaan että alapa taistelee niistä lapsistas! Mut kun se tarkoittais vastuunakantoa ja työntekoa.. Eihän sellasta jaksa, kun hauskempaa on elää itselleen.

HUOM! En väitä että kaikki miehet tekee näin,  sympatiani on täysin niiden miesten puolella, jotka oikeasti ovat tulleet väärin kohdelluiksi, mutta oikeesti avatkaa silmät! Ei se mies, joka ei vielä perheen ollessa yhdessä, ottanut mitään osaa eikä arpaa arjen pyörittämiseen, ei sitä taatusti ole halukas tekemään täysin yksinkään!

[/quote]

No, mitä sä sitten sanoit? Ainakin mun nähdäkseni sulla on yksi esimerkki ja sä yleistit sen heti koskemaan kaikkia miehiä.

Vierailija
4/9 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 23:33"]

[/quote]

No, mitä sä sitten sanoit? Ainakin mun nähdäkseni sulla on yksi esimerkki ja sä yleistit sen heti koskemaan kaikkia miehiä.

[/quote]

Onneksi naisista puhuttaessa kukaan ei yleistä.

Vierailija
5/9 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 23:33"]

[/quote]

[/quote]

Niinkö? Kun nimeenomaan sunlaisia ihmisiä kirjoitin tuon HUOM!-kohdan.. kannattaa lukaista..

Vierailija
6/9 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 23:24"]

[/quote]

Niin, mutta on myös huomattava ryhmä niitä, joita ei kiinnosta ja jotka selittelevät itselleen parhaalla tavalla asiat

[/quote]noitakin, kuten sanottua, niin asia ei ole mustavalkoinen. On myös niitä äitejä, jotka estävät tapaamisia. eräs ystäväni teki aikoinaan lapsen isälle niin tylysti, että en tietyllä tavalla ole vieläkään sinut asian kanssa. Jos siis pystyy tekemään niin, niin on osin hankala luottaa. Tämä äiti tehtaili niin paljon perusteettomia ilmoituksia isästä, että lopulta tällä oli oikeus tavata lastaan vain kaksi tuntia kuussa, valvotusti. Lisäksi äiti muutti 600km:n päähän isästä myös juurikin sen takia, että isän olisi vaikea tavata.ja kaikkea muuta mahdollista. Nyt sitten isä on hylännyt lapsensa, kun ei jaksanut enää tuota vuodesta toiseen jatkunutta kiusantekoa. 

Vierailija
7/9 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 23:24"]

[/quote]

[/quote]noitakin, kuten sanottua, niin asia ei ole mustavalkoinen. On myös niitä äitejä, jotka estävät tapaamisia. eräs ystäväni teki aikoinaan lapsen isälle niin tylysti, että en tietyllä tavalla ole vieläkään sinut asian kanssa. Jos siis pystyy tekemään niin, niin on osin hankala luottaa. Tämä äiti tehtaili niin paljon perusteettomia ilmoituksia isästä, että lopulta tällä oli oikeus tavata lastaan vain kaksi tuntia kuussa, valvotusti. Lisäksi äiti muutti 600km:n päähän isästä myös juurikin sen takia, että isän olisi vaikea tavata.ja kaikkea muuta mahdollista. Nyt sitten isä on hylännyt lapsensa, kun ei jaksanut enää tuota vuodesta toiseen jatkunutta kiusantekoa. 

[/quote]

Joo, on sitä kaikenlaista. Tämä ketjuhan ei koske nyt tuota asiaa, jonka jaoit, kuten on aloituspuheenvuorossani ilmoitettu. Tämä ei koske isiä, jotka ovat tulleet väärin kohdelluiksi. Mutta ymmärrän kyllä pointtisi. Aina vaan ei ole tarkoituksenmukaista "nollata" jotain asiaa sillä että "onhan näitäkin ja onhan noitakin". 

Uskon ite että nämä vastuunpakoilija-isät (minun esimerkkini) tekevät juuri vastuuntuntoisille ja hyville isille hallaa omalla käytöksellään. Se vie uskottavuutta oikeasti lastensa puolesta kamppailevien isien osalta, vaikka näin ei tulisi olla.

Vierailija
8/9 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan kyllä se suurempi ongelma on nuo vastuunpakoilija isät. Koskaan ei puhuta isien velvollisuuksista - aina vain oikeuksista.

Vierailija
9/9 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 10:27"]Kokemukseni mukaan kyllä se suurempi ongelma on nuo vastuunpakoilija isät. Koskaan ei puhuta isien velvollisuuksista - aina vain oikeuksista. [/quote]Ja mun kokemuksella kyse on äitien terrorista.

Ja varmasti kuitenkin löytyy myös niitä,pakoilijoita vaikken itse sellaisia tunnekaan ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä