En ole aina käyttänyt ehkäisyä ja 3 vuoteen en ole käynyt testeissä. Psyykkinen kynnys muodostunut.
Olen näköjään valinnut elää tietämättömyydessä koska en vaan uskaltaudu esim. hiv-testiin. Mitään oireita ei ole mut lähinnä pelkoa kun jo niin usein jäänyt yhden illan seksissä kumi pois ja olen jotenkin orientoitunut elämään tietämättömyydessä. huh...mitä teen?
Kommentit (8)
No ehkä menet sinne testeihin? Voi luoja...
monesti olen aikonut mennä mut en uskalla. Sitten uuden tilanteen edessä useimmat suorastaan toivoo paljaalla ja ottavat riskin
Voi kuule, et varmasti ole ainoa. Mullakin joskus nuorena ja tyhmempänä se ehkäisy jäi valitettavan usein huolehtimatta. Testeihin sun pitää kuitenkin mennä. Voit vaikka ajatella että eihän ne siellä labrassa sitä tiedä että miten oot toilaillut jos se helpottaa sitä menemistä. Mulla itsellä ei kaikesta siitä toilailusta huolimatta koskaan mitään tauteja ollut (ihme kyllä) eikä sullakaan välttämättä ole. Mene mene niin ei ainakaan isompaa tuhoa kropalle tule ja voit olla rauhassa sitten ja jatkossa pitää huolen siitä ehkäisystä.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, et varmasti ole ainoa. Mullakin joskus nuorena ja tyhmempänä se ehkäisy jäi valitettavan usein huolehtimatta. Testeihin sun pitää kuitenkin mennä. Voit vaikka ajatella että eihän ne siellä labrassa sitä tiedä että miten oot toilaillut jos se helpottaa sitä menemistä. Mulla itsellä ei kaikesta siitä toilailusta huolimatta koskaan mitään tauteja ollut (ihme kyllä) eikä sullakaan välttämättä ole. Mene mene niin ei ainakaan isompaa tuhoa kropalle tule ja voit olla rauhassa sitten ja jatkossa pitää huolen siitä ehkäisystä.
Kiitos rohkaisusta. Yritän saada tämän asian hoidettua. huh
Asia kuitenkin kalvaa sua kun tän aloituksenkin teit, joten helpommalla pääset kun teet sille jotain.
Se ei ole iso juttu. Teet vaan yhden asian heti huomenna aamulla:
Etsi terveyskeskuksen numero, soita ja sano, että haluat tehdä kaikki mahdolliset sukupuolitautitestit.
Päätä tänään, että tuo on huomenna ensimmäinen asia, jonka teet. Numero puhelimeem ja sit vaan vihreetä luuria, siitä se etenee. Pystyt siihen ihan siinä missä kaikki muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Asia kuitenkin kalvaa sua kun tän aloituksenkin teit, joten helpommalla pääset kun teet sille jotain.
Etsi terveyskeskuksen numero, soita ja sano, että haluat tehdä kaikki mahdolliset sukupuolitautitestit.Päätä tänään, että tuo on huomenna ensimmäinen asia, jonka teet. Numero puhelimeem ja sit vaan vihreetä luuria, siitä se etenee. Pystyt siihen ihan siinä missä kaikki muutkin.
On se mentävä. Jotenkin sitä on siirtänyt ja mieluummin eläisi tietämättömyydessä kuin että kuulisi mitään liian vakavaa. noh olen valmistautunut lukemalla jo etukäteen miten elämä jatkuu hivin kanssa jos sellainen tuomio olisi edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi terveyskeskuksen numero, soita ja sano, että haluat tehdä kaikki mahdolliset sukupuolitautitestit.Päätä tänään, että tuo on huomenna ensimmäinen asia, jonka teet. Numero puhelimeem ja sit vaan vihreetä luuria, siitä se etenee. Pystyt siihen ihan siinä missä kaikki muutkin.
On se mentävä. Jotenkin sitä on siirtänyt ja mieluummin eläisi tietämättömyydessä kuin että kuulisi mitään liian vakavaa. noh olen valmistautunut lukemalla jo etukäteen miten elämä jatkuu hivin kanssa jos sellainen tuomio olisi edessä.
Olen itse ollut samanlainen, siitä nämä ohjeet. Yksi minuutin mittainen teko vaan, puhelimella soitto ja siitä se lähtee ja saat asian pois päiväjärjestyksestä.
Pahintahan sitä aina pelkää, mutta ei minullakaan mitään ollut ja jälkikäteen tuntuu typerältä tuo testien välttely. Se epävarmuus on raskasta ja tuntemaan turhaakin syyllisyyttä. Tositosi harvinaisiahan hiv tartunnat on. Paljolta stressiltä olisin voinut välttyä kun olisin vaan ottanut itseä niskasta kiinni.
Tsemppiä, ja huomenna sit soitat niin pääset tästä asiasta yli.
Hyi hitto 😡