Olen kuulemma liian vanhan näköinen myyjän töihin.
Näin on useamman liikkeen omistaja sanonut kun olen töitä hakenut. Eivät kuulemma halua työllistää kuin nuoria.
Kommentit (9)
Höpön löpön. Jollei sitten ole kyse siitä, että näytätä tältä:
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 16:23"]
No minkäs ikäinen sä olet?
[/quote]
40v.
Minä olen hakenut myyjän töihin ja veikkaan, että hyvillä työtodistuksilla tai loistavalla palveluasenteella voi pyyhkiä perseensä, kun on ylipainoinen kuten minä. Mitäs sitä ahkeralla työntekijällä tekeekään, kunhan vaan on mahdollisimman nuori ja tiukkaperseinen teini jauhamassa purkkaa tiskin takana...
t. todellakin vituttaa
Suomeksi sanottuna se tarkoittaa, että sulle pitää maksaa parempaa palkkaa kuin niille nuoremmille.
No vähän kyllä ihmetyttää, jos 40v. nainen katsotaan myyjän työhön vanhaksi.
Eipä ole montakaan vuotta siitä, kun sun ikäisiä naisia palkattiin juuri sillä perusteella, että tuo ei ole ainakaan äitiyslomalle jäämässä heti, kun saadaan talon tavoille koulutetuksi.
Ihmettelen kyllä suuresti. Minkä alan myyjänpaikkoja olet hakenut?
(taisin olla no. 2)
Hae jostain muualta töitä kuin teinivaateliikkeistä... Stockalla ym. laatukaupoissa ei takuulla kommentoida, että olet liian vanha myyjäksi ;-)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 16:31"]
No vähän kyllä ihmetyttää, jos 40v. nainen katsotaan myyjän työhön vanhaksi.
Eipä ole montakaan vuotta siitä, kun sun ikäisiä naisia palkattiin juuri sillä perusteella, että tuo ei ole ainakaan äitiyslomalle jäämässä heti, kun saadaan talon tavoille koulutetuksi.
Ihmettelen kyllä suuresti. Minkä alan myyjänpaikkoja olet hakenut?
(taisin olla no. 2)
[/quote]
Olen hakenut kirjakauppoihin, sisustusliikkeisiin, huonekalukauppoihin yms. en mihinkään teinivaate liikkeisiin vaan sellaisiin jossa asiakkaina juuri 40v ja yli. ap
Siinä tapauksessa vaikuttaa siltä, että haluavat palkata halvemman=nuoremman työntekijän...
No minkäs ikäinen sä olet?