Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi peittää viiltelyjäljet?!

Vierailija
20.03.2019 |

Kesä on tulossa ja ois ihanaa taas pitää t-paitoja ja muita kesävaatteita ja ongelma on se että kaverit ei tiedä mun viiltelystä (kädet ihan täynnä) mutta ne tietää että mulla on ollut vaikeeta viimeaikoina. Ei kiinnosta yhtään ulkopuolisten mielipiteet tai perheenjäsenten, jotka tietää eikä tuomitse mutta kaverit on se isoin ongelma.

Niitä parhaimpia kavereita en haluis satuttaa tai kuormittaa sillä että ne näkee mun kädet. En haluais muutenkaan näyttää arpia kun hävettää ja ahdistaa olla t-paita päällä muutenkin esim. koulussa.

Tuntuu siltä että menetän kaverit jos ne näkee enkä jaksa muutenkaan enää sitä aikaa ku kaikki oli huonosti (nyt on kaikki hyvin). Sit on se kun en haluais palata menneisyyteen ja nää arvet sais kaikille muillekki niitä vanhoja huonoja muistoja takasin.

Pliis kertokaa mitä mun pitää tehdä oon kokoajan kahden vaiheilla et meenkö vaa itsevarmasti vai yritänkö peittää niitä jotenki et kaikki pysyis hyvänä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hihat.

Vierailija
2/17 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? 

Koulussa saattaa tietyt porukat alkaa kiusaamaan ja huutelemaan. 

Ehkä helpoin pitää pitkä hihaisia paitoja ainakin koulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

14

Vierailija
4/17 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtini oli just se että ois ihanaa käyttää kesävaatteita kesällä niinku kaikki muutki ihmiset ja niinku mä itekkin ennen. Mutta oon pilannu itte kaiken enkä voi tehdä sitä.

Katon joka päivä mun arpia ja oon vaan sillee miks mä tein tän nyt mun kädet näyttää aina tältä eikä enää ikinä samalta tavalliselta ku muut.

Vierailija
5/17 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa useita arpien hoitoon tarkoitettuja hoitotuotteita. Mm. ainakin Bepanthen anti-scar ja Bio-Oil. Kun nyt ryhdyt hoitamaan arpia, ne ehtivät kesäksi vaalentua huomattavasti. Testaa erilaisia ihon väriä tasoittavia BB- tai CC-voiteita, joku niistä luultavasti toimisi käsivarsissakin. Joe Blasco-meikkisarjassa on myös huomattavan peittäviä meikkejä joilla mm. näyttelijät peittävät rooliin sopimattomia tatuointeja.

Arvet vaalenevat ajan kanssa, varsinkin nuorelta ihmiseltä. Parin vuoden päästä ne ovat vain valkoisia viivoja ja kun olet 30v ne ovat jo sulautuneet ihosi väriin.

Tsemppiä sulle, toivottavasti elämäsi ja olosi helpottuu niin ettei tarvitse enää viillellä.

Vierailija
6/17 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekista saa useita arpien hoitoon tarkoitettuja hoitotuotteita. Mm. ainakin Bepanthen anti-scar ja Bio-Oil. Kun nyt ryhdyt hoitamaan arpia, ne ehtivät kesäksi vaalentua huomattavasti. Testaa erilaisia ihon väriä tasoittavia BB- tai CC-voiteita, joku niistä luultavasti toimisi käsivarsissakin. Joe Blasco-meikkisarjassa on myös huomattavan peittäviä meikkejä joilla mm. näyttelijät peittävät rooliin sopimattomia tatuointeja.

Arvet vaalenevat ajan kanssa, varsinkin nuorelta ihmiseltä. Parin vuoden päästä ne ovat vain valkoisia viivoja ja kun olet 30v ne ovat jo sulautuneet ihosi väriin.

Tsemppiä sulle, toivottavasti elämäsi ja olosi helpottuu niin ettei tarvitse enää viillellä.

Kommentoin tuohon viimeiseen kappaleeseen että parin vuoden kuluttua arvet vaalenevat ja vähitellen sulautuvat ihon väriin. Niin ei käynyt tyttärelleni, joka todella viilsi itseään, ja syvälle. Aloitti juuri tuossa 14-vuotiaana, ja sitä jatkui aktiivisena ainakin vuoden minkä jälkeen satunnaisesti aina 18-vuotiaaksi kunnes loppui. Hän salasi minulta kaiken. Piti todella pitkään salassa, kunnes kerran sitten näytti arpiaan ja kyseli voisiko niille tehdä mitään.

Kokeilimme apteekista saatavaa Kelocotea, joka ehkä hieman vaalensi pinnallisempia arpia. Lääkärillä käytiin ja saatiin kuulla että laserilla ehkä voisi saada jotain tulosta, mutta isoimmat ja syvimmät olisi kyllä vaatineet plastiikkakirurgiaa. Olisi pitänyt ommella jo heti tapahtumahetkellä, mutta kun tyttö salasi visusti kaiken. Tyttö käytti pitkähihaisia puseroita kunnes kyllästyi ja alkoi antaa arpien näkyä. Päätti että muitten mielipiteet saavat jäädä omaan arvoonsa. Opiskeli, ja on nyt hyvin arvostetussa työssä ja elämä menee hyvin. Täyttää kesällä 28. Hän aloitti psykologilla käynnit 16-vuotiaana, ja sai onneksi erittäin hyvän terapeutin jonka kanssa synkkasi hyvin. Sai käsitellä asioita joita minulle ei voinut puhua vaikka varsin avoimet välit meillä oli ja on.

Onko sinulla ketään jolle uskoutua? Viiltely on aina oire jostain!

Vierailija
7/17 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

käden amputaatio: ei käsiä, ei jälkiä

Vierailija
8/17 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä peitin pitkillä hihoilla ja aikuisena tatuoin molemmat kädet.

Vierailija
9/17 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummityttöni otti juuri tatuoinnin tuon takia kun täytti 18v. Ei kivaa sekään.

Vierailija
10/17 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä noi apteekista saatavat aineet ja tollaset on tosi kalliita

oon kokeillu peittä meikillä, ei toimi ne näkyy silti ellei sit oo jotain extra peittävää voidetta mutta sekin kuluu päivän mittaa ja on tosi rasittavaa

Vierailija
11/17 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä auta muu kun pitää väljiä kevyitä pitkähihaisia paitoja. Tai esim lyhyt kesämekko jossa silti pitkät hihat. Nythän oli viime kesänä muodissa paljastaa olkapäät paidoissa ja mekoissa joissa oli sitten pitkät hihat silti monissa malleissa.

Viiltelin itsekin joskus 16 kesäisenä. Haaleat arvet vielä nyt 38 vuotiaana mutta ne syyt ja pimeys miksi viiltelin ovat pitkälti taaksejäänyttä elämää. Pääasia, että henkiset haavat saisit paranemaan.

Tsemppihali!

Vierailija
12/17 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanna arvet ylpeydellä. Mulla on naamassa arpia tappelusta ja kannan ne ylpeänä. Kävin 9 luokkaa koulussa eikä mua kiinnosta vaikka katsot mua vinoon. You got nothing on me!

Vierailija
13/17 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota asutko pohjois savossa? Iisalmi, apinlahti? Miksi helvetissä olet viillellyt. Todella typerää.

Vierailija
14/17 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yllätys et oot tyttö. Ei pojat tommosta ikinä tekis. Oliko keskiarvo 6.3, taidan tietää missä asut. Tynnen sut yhteisen kaverin kautta. Älä tee sitä enään! 👍👍👍👍👍👍🕵

Vierailija
15/17 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa tommoset kommentit. On sanomattakim selvää, että tytöt viiltelee. On todettu monesti, että tytöillä on herkempi ja heikompi mieli. Ei tytöt voi sille mitään. Meistä tytöistä osa on ehkä heikkoja, mutta mitä väliä??!?!?!

Vierailija
16/17 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei kaikilla arvet häivy ajan myötä pois kuten joku tuolla lohdutti. Itselläni on ruskeahko iho joka kesäisin ruskettuu vieläkin enemmän, valkoisina hohtavat paksut arvet näkyvät hyvin selvästi edelleen 10 vuotta viiltelyn jälkeen. Olivat myös todella syviä enkä hoitanut niitä ajoissa. Ap:n kannattaa kyllä alkaa hoitamaan arpia heti! Sulla saattaa vielä olla toivoa. Mutta mun pointti oli että muakin kiinnostaisi kuulla hyviä vinkkejä arpien peittoon kesällä. Pitkähihaisista en ole edelleenkään löytänyt itselleni sopivaa kivaa tyyliä. Tykkäisin käyttää mekkoja ja pitkähihaisia kesämekkoja on tosi vähän. En haluaisi löysään säkkiinkään pukeutua koko kesää, koska en halua peittää kroppaani, vain ihoni.

Vierailija
17/17 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Jos joku vielä lukee tätä nii itse suosittelen käyttämään hydrokortisoonia tai bepanteenia, sillä haavat paranevat nopeammit mutta eivät lähde kokonaan pois. Vinkki: laita useasti päivässä esim aina kun entinen kerros on kuivunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi