siis noi juustokakut on aika työteliäitä tehdä,kalliita ja valmistuminen
kestää pitkään.Kakku joka on tekeillä niin hyytyy 4h sitten kiille hyytyy 2h eli menee 6h ennenkuin sitä voi syödä! ja helvetin kalliit aineetkin oli,paree olla hyvää
Kommentit (20)
No mikä oli niin helvetin kallista..? Hyydytettävät kakut on siitä käteviä, että pelastavat juhlapäivänä helppoudellaan kun ne on tehty jo hyvissä ajoin. Perinteistä kermakakkuahan koristelet ja väsäät viime tipassa paplarit päässä kun vieraat on jo ovella.. näin kärjistettynä, been there, done that.. =0)
Miten niin kalliita? Mun juustokakun aineet maksoi ehkä vitosen. Hyvää oli. Ja helppoa kun ei tarvi tehdä pohjaa, murustaa vaan keksejä :o voiko helpompaa olla?? Mä en tee koskaan kiillettä, en pidä siitä rakenteesta, koristelen muuten ja yleensä tarjoan jotain kastiketta, esim.sitruunakastiketta.
no on aika kallista
paketto dominokeksejä
flora vanilla
2xappelsiinituorejuusto
jogurtti
appelsiinix2
appelsiinimehu
Hyviä ovat,ohjeita voi muutella rajattomasti eri makuihin ja nuo ajat kyllä ihan höpöhöpöä....olen vetäissyt kiilteen juuston päälle niin et juusto on hyytynyt vaan puoli tuntia.Vääntäny noita monta vuotta ja aina onnistunu....
Ja muuten voi pakastaa!Aivan loistavaa jos pitää juhlapäivänä vielä vääntää tavallinen täytekakku....
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 13:26"]
no on aika kallista
paketto dominokeksejä
flora vanilla
2xappelsiinituorejuusto
jogurtti
appelsiinix2
appelsiinimehu
[/quote]
Alle kympin nuo ainekset... Onko kallis kokonaisesta kakusta... Itsellä maksoi sen n. vitosen koska ostin Lidlistä maustamatonta tuorejuustoa, 1e/pkt ja maustoin itse. Ihan turha ostaa valmismakeutettuja. Dominojen tilalla jotain perusdigestiveä, johon lisään ripauksen kanelia/kaakaota tms.mukaan joskus vaihtelun vuoksi. Flora vanillaa mun juustokakussa ei kyllä ole.
minä olen tehnyt joskus näkkileivästä pohjan, lisäsin vain kanelia ja sokeria ja voita, maustettuja juustoja en osta, käytän rahkaa ja kermavaahtoa ja jotain marjoja tms. hyvää tulee.
Kukaan syöjistä ei muuten meinannut uskoa että pohja oli tehty näkkäristä.
Turha noudattaa niitä ohjeita niin pilkun tarkasti, aina voi säveltää.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 13:17"]
kestää pitkään.Kakku joka on tekeillä niin hyytyy 4h sitten kiille hyytyy 2h eli menee 6h ennenkuin sitä voi syödä! ja helvetin kalliit aineetkin oli,paree olla hyvää
[/quote]
On hyvää. :)
Halvemmalla ja helpommalla pääsee kun ostaa valmiin juustokakun esim. Stockan herkusta. Niin mä olen tehnyt jo vuosikausia, ja sama homma pääsiäispashan kanssa.
Yäk millainen ohje! En tekisi enkä ainakaan söisi.
Digestive-pohja ja maustamaton Philadelphia+vanilja juustokakkuni kulmakivet ja ovat herkullisia, eikä niin kalliitakaan kuin valitat.
no on aika kallista
paketto dominokeksejä
flora vanilla
2xappelsiinituorejuusto
jogurtti
appelsiinix2
appelsiinimehu
[/quote]
Niinkuin mikä näistä aineksista on "kallis"?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 13:31"]
no on aika kallista
paketto dominokeksejä
flora vanilla
2xappelsiinituorejuusto
jogurtti
appelsiinix2
appelsiinimehu
[/quote]
Alle kympin nuo ainekset... Onko kallis kokonaisesta kakusta... Itsellä maksoi sen n. vitosen koska ostin Lidlistä maustamatonta tuorejuustoa, 1e/pkt ja maustoin itse. Ihan turha ostaa valmismakeutettuja. Dominojen tilalla jotain perusdigestiveä, johon lisään ripauksen kanelia/kaakaota tms.mukaan joskus vaihtelun vuoksi. Flora vanillaa mun juustokakussa ei kyllä ole.
[/quote]
Kaikki eivät halua mauttomampaa halpisversiota vaan satsaavat mieluummin siihen että syövät harvemmin ja silloin "juuri omanmakunsa mukaista".
Laskujeni mukaan meidän perusjuustokakkuumme menee 16 euroa (ilman sähköä ja töitä) ja jos sellainen tehdään niin perhkoon vuoksi niitä tehdään aina 2 tai kolme kerrallaan.
Tulee siinä ihan hyvä hinta "iltapäiväkahvien pikkumakealle".
Passionhedelmäjuustokakun aineksiin saa helposti menemään yli 20 eur, mutta on kyllä niin hyvää että ei mitään rajaa.
Ostin juuri täytekakku tarvikkeet ja kauppaan meni kakskymppiä. Sekin aika kallista
ihana nainen tekee miehelleen juustokakkua ja tarjoilee kakun nätisti pukeutuneena.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 17:49"]
Halvemmalla ja helpommalla pääsee kun ostaa valmiin juustokakun esim. Stockan herkusta. Niin mä olen tehnyt jo vuosikausia, ja sama homma pääsiäispashan kanssa.
[/quote]
Paitsi, että noi valmiit kakut maisuu ihan hirveän äkkimakeilta. YÄK:
unohdin listasta valkosuklaan ja kaikki siis hylaa ja esim appelsiinituorejuusto on aikas kallista--mutta hyvää oli
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 18:00"]
ja jos sellainen tehdään niin perhkoon vuoksi niitä tehdään aina 2 tai kolme kerrallaan.
Tulee siinä ihan hyvä hinta "iltapäiväkahvien pikkumakealle".
[/quote]
Aika iso perhe teillä, jos yksi kakku ei riitä pikkumakeaksi. Ja isossa perheessä pitää muutnekin huomioida, että kaikki maksaa enemmän, tietenkin!
Kallista? Kerrohan tuon juustokakun ohje tänne mihin nuo ainekset tuli? Noi ainekset mitä kuettelit saa kympillä... miten halvalla se kakku normaalisti sitten tulee? Ja Digestivejä tai tavallisia kaurakeksejä minäkin suosittelen ja ilman flora vanillaa olen tehnyt.. mihin sä sitä laitoit?
Ja juustokakun helppous oin just siinä et voit tehdä sen vamiiksi edellisenä päivänä, ei tarvi odotella sen kummemmin kun tekee ajoissa. Hylasta mäkin aina kaikki teen enkä pisä 10 hengen kakkua kalliina jos maksaa sen 10e
Ne on kalliita ja niihin kyllästyy äkkiä. Ei kannata tehdä kuin joskus erityisenä juhlapäivänä.