Mistä kunnon runkojoustinpatja 160x200cm, tulee sänkyyn missä on sälepohja.
Eli kunnon patja, + petauspatja, painoa kestävä. On kellään tietoa, kokemuksia?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Porin peitto ja tyyni, käsin tekevät kaikki myös kunnon patjat.
Tämän sängyn mukana, kun ostettiin iskusta, myös kunnon runkopatja 160x200 ja paksu petauspatja. Siitä on 20 vuotta, hyvä oli patja. Nyt huono nukkua, eli jouset paukkuu. Yhteinen patja, petauspatjalla painoa kestävä olisi ihana asia, kun sänky on sälepohjalla ja kaunis mistä emme haluaisi luopua.
Onko kotiinkuljetusta / vanhojen patjojen pois vientiä ja hintoja kellään tiedossa?
Kiitos etukäteen -Ap
Vielä jos kauppa olisi Helsingissä. Ap.
Hei sisustajat, jeesatkaa vähän. Patja on tärkeä! :)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä, pitäisi olla pääkaupunki seudulla, että pääsisi koemakaamaan. Ap
Suosittelen ostamaan 2 kpl 80 cm leveitä patjoja. Siihen päälle 160 cm sijauspatja. Hyvin pärjää. Meilläkin oli ennen 160 cm leveä patja, mutta 80 cm toimii todella hyvin. Kannattaa ostaa riittävän kova patja eikä liian pehmeää.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ostamaan 2 kpl 80 cm leveitä patjoja. Siihen päälle 160 cm sijauspatja. Hyvin pärjää. Meilläkin oli ennen 160 cm leveä patja, mutta 80 cm toimii todella hyvin. Kannattaa ostaa riittävän kova patja eikä liian pehmeää.
Meille se ei käy, ollaan aina kiinni yöllä toisissamme ja pelkää et minä uppoan pieneen rakoon, joka on 80x200 x2 patjojen väliin, vaikka olisikin kunnon petauspatja. Kun on kunnon sänky. Meillä on painoa, joten en usko että toimisi. Kiitos kumminkin. Ap
Ikeassa on musta aina ollut hyviä patjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille se ei käy, ollaan aina kiinni yöllä toisissamme ja pelkää et minä uppoan pieneen rakoon, joka on 80x200 x2 patjojen väliin, vaikka olisikin kunnon petauspatja. Kun on kunnon sänky. Meillä on painoa, joten en usko että toimisi. Kiitos kumminkin. Ap
Me ollaan mieheni kanssa isoja (minä melkein 100kg ja mies yli sen). Meillä on kaksi 80cm leveää patjaa ja yhtenäinen petari. Meidän sängyn runko on sen mallinen että siinä on pieni reuna patjojen ympärillä eli patjat ei pääse liukumaan mihinkään suuntaan. Näin ollen niiden väliin ei myöskään synny mitään rakoa mihin upota. Nykyään on myös olemassa patjakiiloja eli sellainen lisäkappale jonka voi laittaa patjojen väliin niin että siinä oleva rako peittyy. Sitten jos teidän sängyssä ei ole minkään laista reunaa (en kyllä käsitä miten säkepohja pysyisi paikallaan jos ei ole) niin silloin tämä ei tietenkään toimi. Ikinä en ostais yhtenäistä patjaa, se kun lösähtää toisesta reunasta niin koko patja on käyttökelvoton. Erillisistä patjoista voi vaihtaa vaikka vaan toisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon patjoilla ja petarilla ei tule nitään rakoa. 20 vuotta sitten oli eri ja minäkin olin tuossa uskossa, että pitää olla yhtenäinen patja. Mutta olin väärässä. Meillä yhteispaino on 250 kg, joten tuskin kovin paljoa isompia olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan mieheni kanssa isoja (minä melkein 100kg ja mies yli sen). Meillä on kaksi 80cm leveää patjaa ja yhtenäinen petari. Meidän sängyn runko on sen mallinen että siinä on pieni reuna patjojen ympärillä eli patjat ei pääse liukumaan mihinkään suuntaan. Näin ollen niiden väliin ei myöskään synny mitään rakoa mihin upota. Nykyään on myös olemassa patjakiiloja eli sellainen lisäkappale jonka voi laittaa patjojen väliin niin että siinä oleva rako peittyy. Sitten jos teidän sängyssä ei ole minkään laista reunaa (en kyllä käsitä miten säkepohja pysyisi paikallaan jos ei ole) niin silloin tämä ei tietenkään toimi. Ikinä en ostais yhtenäistä patjaa, se kun lösähtää toisesta reunasta niin koko patja on käyttökelvoton. Erillisistä patjoista voi vaihtaa vaikka vaan toisen.
Ja totean vielä että yhtenäistä patjaa ei saa millään niin tukevaksi kuin kaksi erillistä patjaa. Erillisissä patjoissa on se patjan reuna joka toimii sängyn keskellä tukirakenteena kun taas yhtenäinen patja on keskeltä vailla mitään tukea (ainoastaan jouset, joita pitäisi olla melkoisella tiheydellä että ne antaisivat saman tuen kuin joustinpatjan reuna)