Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulossa 1500e osinkoja, jippii!

Vierailija
20.03.2019 |

Aika vähän, tiedän. Mutta kun annan sijoitusten kasvaa vielä 20 vuotta, niin eläkepäivinä matkustelen osinkorahoilla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä summa tuo on, sinulla on varmaan vähintään 30 000 eur osakevarallisuus. Jos et tarvitse rahoja heti, sijoita ne takaisin osakkeisiin.

Vierailija
2/6 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on osakevarallisuus?

Itsellä ei ole kuin 1000€, ja tuli nyt ensimmäinen 18€ osinko. Mielestäni ihan paska.

(Tässä vasta mietin mihin rahani sijoittaisin.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tulossa noin 1300e, ja en lähtisi vähättelemään yhtään, kyllä se tosi hyvältä tuntuu! Jos summan jakaa kuukausitasolle, tarkoittaa se satasen lisätuloa joka kuukausi, ei paha! 

Vierailija
4/6 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tulossa noin 1300e, ja en lähtisi vähättelemään yhtään, kyllä se tosi hyvältä tuntuu! Jos summan jakaa kuukausitasolle, tarkoittaa se satasen lisätuloa joka kuukausi, ei paha! 

- Itselläni on osakevarallisuus noin 25000e. Ilmeisesti siihen suhteutettuna osinkojen suuruus on heikko (?), mutta en ole koskaan pitänyt sijoittamisesta, vaan olen passiivinen osakkeiden omistaja. Samat osakkeet tulivat perinnöksi lähemmäs 20v sitten, mutta onhan siinä tullut saatua osinkoja lähes se parikymmentä tonnia ja osakkeiden arvo on kuitenkin kasvanut tuhansia euroja. 

Vierailija
5/6 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu n. 30000e osakkeissa, joista puolet Nordeaa. Toiset saman verran on rahastoissa. Mietin vielä mihin osingot sijoittaisin, en ota käyttöön kuitenkaan.

Sain reilu vuosi sitten perintöä ja nää rahat on mun pahanpäivänvara/eläketurva.

Ap.

Vierailija
6/6 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko osakkeet + rahastot perintönä vai sijoititko itse perintörahat? Mietin, että usein vanhempi polvi ei juuri viitsinyt hajauttaa, ja kaikki munat on yhdessä korissa. Nordea on hyvä osingonmaksaja, ja heidän strategiaan kuuluu pysyä sellaisena, niin se on ihan hyvä osake. Mutta voisi miettiä, jos osan varallisuudesta, tai nuo saamasi osingot, voisi sijoittaa toisille toimialoille ja/tai markkina-alueille. Rahastot kannattaa kanssa käydä läpi, onko niissä huonotuottoisia korkeiden kulujen rahastoja, joita kannattaisi vaihtaa indeksirahastoihin.