joulukuun vauva? Kokemuksia?
Ystäväni kertoi että vauvan yritys alkaa vasta toukokuussa, ettei tule joulukuun vauvaa. Onkohan tämä yleistä?
Kommentit (12)
Tutkitusti ovat heikompia ja sosiaalisessa kehityksessä myös jäljessä.
Kokoomuksen äänestäjä
Meillä myös kakkonen on joulukuun vauva. Pikkuisen hirvitti että syntyy just jouluna... onneksi oli täsmällinen ja syntyi lasketun ajan tuntumassa.
Lapsi itse ei ole ollut millänsäkään syntymäpäivästään. Nyt teini-iässä harmitellut kyllä sitä että mopokortin saaminen venyy seuraavaan kevääseen...
Meidän lapsemme syntyi joulukuussa. Mitä väliä, missä kuussa syntyi? Pääasia, että saimme hänet.
Loppuvuoden lapset ovat heikoilla esim kielikouluihin ja painotuksiin pyrittäessä, koska voivat olla jopa liki vuoden nuorempia kuin muut.
Meidän esikoisen kielikoulun eskariryhmässä 20 lapsesta 17 oli syntynyt tammi-toukokuussa. Yksi kesällä ja kaksi syksyllä ja ne kaksi pääsi vasta varasijoilta sisään.
Olen marraskuun lapsi ja kyllä sen huomasi koulussa sen ikäeron kevättalven luokkakavereihin.
Vierailija kirjoitti:
Loppuvuoden lapset ovat heikoilla esim kielikouluihin ja painotuksiin pyrittäessä, koska voivat olla jopa liki vuoden nuorempia kuin muut.
Meidän esikoisen kielikoulun eskariryhmässä 20 lapsesta 17 oli syntynyt tammi-toukokuussa. Yksi kesällä ja kaksi syksyllä ja ne kaksi pääsi vasta varasijoilta sisään.
Miten sä tiedät kaikkien 20 syntymäpäivät...?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on joulukuun vauva, nyt jo kohta täysi-ikäinen. Ei ole itse kärsinyt asiasta millään tavalla, samoin me vanhemmat emme näe mitään negatiivista asiassa.
Itse kärsin lapsena, en enää niinkään aikuisena. Mutta kyllä se harmitti lapsena, kun muut sisarukset saivat vuodessa kaksi lahjaa, minä aina yhden.. Ja sitten vielä se, että minun synttäreille aina tuli vähemmän ihmisiä, kuin sisaruksieni. Ei sen takia, etteikö lapset olisi halunneet tulla, vaan että lapsuudenkavereiden perheet olivat aina joululomalla muualla, joten eivät päässeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden vuoden aikana tuli kyllä tietoon, kun siellä kutsuttiin aina koko ryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden vuoden aikana tuli kyllä tietoon, kun siellä kutsuttiin aina koko ryhmä.
Ja ne samat lapset jumputti vielä alakoulunkin yhdessä. Toki sen loppuluokilla noi yleissynttärit harveni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on joulukuun vauva, nyt jo kohta täysi-ikäinen. Ei ole itse kärsinyt asiasta millään tavalla, samoin me vanhemmat emme näe mitään negatiivista asiassa.
Itse kärsin lapsena, en enää niinkään aikuisena. Mutta kyllä se harmitti lapsena, kun muut sisarukset saivat vuodessa kaksi lahjaa, minä aina yhden.. Ja sitten vielä se, että minun synttäreille aina tuli vähemmän ihmisiä, kuin sisaruksieni. Ei sen takia, etteikö lapset olisi halunneet tulla, vaan että lapsuudenkavereiden perheet olivat aina joululomalla muualla, joten eivät päässeet.
Voi, sinua. Meillä joulukuun lapsi sai joululahjat ja syntymäpäivälahjat erikseen. Synttärijuhla vietettiin, kuten toisillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, sinua. Meillä joulukuun lapsi sai joululahjat ja syntymäpäivälahjat erikseen. Synttärijuhla vietettiin, kuten toisillakin.
Juu. Näin ei ikävä kyllä itselleni tapahtunut. Kaikki joululahjat ja synttärilahjat olivat samoja ja sitä samaa myös tekivät kummitäditkin ja muut. Ei varmasti vaikuta lapsiin missä kuussa he ovat syntyneet, kunhan muistetaan pitää ne joululahjat ja synttärilahjat tosiaan erillisinä.