Voiko tasa-arvoa vaativa nainen vaatia mieheltään kukkia?
Minun mielestäni ei!
Hyvää Minna Canthin päivää kaikille!
Kommentit (18)
Mielestänne kukaan ei voi vaatia keletäkään kukkia. Kukkia vaan annetaan jos halutaan. Kelle vaan, tasa-arvon kärsimättä.
Jos ihminen tykkää kukista, kai hänelle niitä voi antaa ihan sukupuoleen katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Sun mielipide varmaan kiinnostaa ketään?
Voiko tasa-arvoa kannattava mies vaatia vaimoltaan suihinottoa?
Meinasin juuri kirjoittaa, että voi, jos mies vastaavasti voi vaatia suikkelia.
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että voi olla tasa-arvoinen mutta erilainen.
Kukkien ja muiden lahjojen antamisen pitäisi aina olla vapaaehtoista. Kaikille sukupuolille.
Kukat ilahduttaa ja piristää arjessa, ei kukkakimpulla ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa. Joten miksi joku ei ilahduttaisi kumppaniaan ja miksei itseäänkin kukkakimpulla? Tarviiko joka halvatun asiasta vääntää sukupuolten välistä taistoa?
Ovien avaaminen taas on normaalia huomaavaisuutta ja hyvien tapojen mukaista.
Kukkia, suikkaria tai ovien avaamista ei voi vaatia. Suikkaria lukuunottamatta ne voi tarvittaessa hankkia myös itse. Vastapalveluksia taas toki voi toivoa.
En mä nyt tiedä onko vaatimisessa mitään mieltä, mutta hyvässä parisuhteessa halutaan myös ilahduttaa toista. Jos se puoliso ilahtuu kukista, niin miksipä niitä ei joskus voisi viedä. Ihan samoin, kuin itse ostan miehelleni joskus erikoisen chilin taimen, kun hän tykkää niitä kasvattaa. Ei tartte vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Mielestänne kukaan ei voi vaatia keletäkään kukkia. Kukkia vaan annetaan jos halutaan. Kelle vaan, tasa-arvon kärsimättä.
Ja sama koskee seksiä kaikissa muodoissaan. Sitä annetaan jos halutaan, sitä ei vaadita keltään eikä siihen pakoteta ketään. Tiedoksi, Jonnet. Olkaa haluttavia, niin saatatte joskus jopa saada sitä.
Kohteliaisuudet, kauniit tavat, toisen huomioiminen eivät ole tasa-arvokysymyksiä. Sama palkka samasta työstä on.
Mustan kissan paksut posket kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin juuri kirjoittaa, että voi, jos mies vastaavasti voi vaatia suikkelia.
Kukkien antaminen ei ole niiden antajalle mitenkään vastenmielistä (paitsi jos on allerginen kukille), suikkeli on taas juuri niin ällöttävää kuin nimityksestä voi päätellä. Eivät ole vertailukelpoisia. Parempi vastine olisi esim. voiko mies vastaavasti vaatia mutteripussia.
Mutta komppaan tänne kirjoittaneita siinä, että lahjoja ei voi vaatia. Ne annetaan vapaaehtoisesti ja odottamatta mitään vastineeksi. Lahjukset tai vastapalvelukset ovat eri asia.
Tasa-arvohan on jeeees. Feministille ei, sehän vois suuttua.
Miksi pitäisi vaatia? Voihan sitä toivoa. Voi mieskin toivoa saavansa kukkia. Miksi se olisi väärin viedä välillä miehelle niitä kukkia?
Vaatia? - En haluaisi kumppanikseni ketään, joka vaatisi minulta lahjaksi kukkia tai yhtään mitään. Sen sijaan toivosin voivani osoittaa ja toimia yleisesti tavallisessa arjessa(kin) huomaavaisesti kumppaniani kohtaan ja vastavuoroisesti saada kumppaniltani huomaavaisuutta ilman, että siitä täytyisi erikseen huomauttaa tai alkaa odottamaan. - Näin huomioiden on yks -hailee saanko jonain päivänä vuodessa kukkia vai olenko saamatta.
Hyvää käytöstä voi, saa ja pitää vaatia. Kukat ja lahjat kuuluvat toinen toistaan rakastavien ja kunnioittavien ihmisten käytökseen.
Ei siis koske sinua, ap. voit ihan itseksesi vihata naisia lopun ikääsi, ja vaihtelua romanttiseen suhteeseen oikean kätesi kanssa saat Bepanthenilla ja vasemman kätesi kanssa tekemälläsi syrjähypyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kukkia, suikkaria tai ovien avaamista ei voi vaatia. Suikkaria lukuunottamatta ne voi tarvittaessa hankkia myös itse. Vastapalveluksia taas toki voi toivoa.
Suikkarinkin voi tarvittaessa hankkia myös itse. Ammattilaisten mukaan moni kuulemma hankkikin, kun ei kotona ole tarjolla.
Olemme olleet kohta 25 vuotta naimisissa, ja sinä aikana vaimoni ei ole kertaakaan 'vaatinut' kukkia. Ostan hänelle kukkia vähintään pari kertaa kuussa ihan vaatimattakin, ja tietysti erityiset juhlapäivät sun muut siihen päälle. Enkä ole koskaan ajatellut että tällä olisi mitään tekemistä tasa-arvon tms. kanssa.