Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keuhkokuumeen sairastaneet, toipumisaika?

toipilas
19.03.2019 |

Iski keuhkokuumeen influenssan perään. AB-kuurilla olin pari viikkoa, loppui viime viikon torstaina ja viime viikon maanantaista alkaen ei enää ollut kuumetta- 1,5 viikkoa meni täysin vuodelevossa, sairaalaan en sentään joutunut.
Nyt olen ollut töissäkin jo (konttorityö, istumista lähinnä). Kuukausi kuulemma täytyy olla rauhassa, ei raskasta liikuntaa, mutta onko tämäkin normaalia toipumista, että työpäivän jälkeen, vaikka kevyt työ onkin, edelleen hieman rintaa pistää ja olo tosi voimaton, joten illat on menneet sohvalla? Aamuisin parempi olo kuin illalla. Viikonloppuna kun ei ollut mitään ohjelmaa, oli olokin parempi. Kuumeilu ei ole palannut sentään.
Kontrolliröntgeniin aikaa vielä muutama viikko.

Kokemuksia siis, koska alkoi tuntua siltä, että edes normaali arki ilman varsinaisia liikuntasuorituksia sujui? Mietityttää, että missä vaiheessa pitää alkaa huolestua josko joku jälkitauti taas vaivaa...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kuukauden sairaslomalla, kolme kuukautta meni, että alkoi kunto olla entisellään.

Vierailija
2/6 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, iski keuhkoputkentulehdus melko äkkiä sen jälkeen...

Vierailija
4/6 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa lapsena ollessa, armeijassa ollessa tuli 10 päivän toipumisloma, joka tosin oli liian lyhyt. Aikuisiällä viimeeksi 2002 meni viikossa mutta tarvittiin antibiootit tipalla Peijaksessa. Tervehtymistä. Ota pneumokokki rokote!

Vierailija
5/6 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän kesti. Kolme päivää sairaalassa, 1,5 viikkoa sairaslomalla kotona, sen jälkeen läksin töihin mutta ekat viikot olin tasoa puolikuollut (siistiä sisätyötä teen minäkin). Treenaaminen alkoi sujua ehkä 3 kk kuluttua, pari ekaa kuukautta vinkui keuhkot heti jos yritti juosta.

Tsemppiä ja malttia, on kyllä veemäinen sairaus.

Vierailija
6/6 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa lapsena ollessa, armeijassa ollessa tuli 10 päivän toipumisloma, joka tosin oli liian lyhyt. Aikuisiällä viimeeksi 2002 meni viikossa mutta tarvittiin antibiootit tipalla Peijaksessa. Tervehtymistä. Ota pneumokokki rokote!

Rokote on hyvä ottaa, mutta täyttä suojaa se ei anna, olen yhden keuhkokuumeen sairastanut rokotettuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme