Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri määräsi antibiootteja, kannattaako niitä ottaa?

Vierailija
19.03.2019 |

Olen kuullut että ne ovat usein turhia ja jopa haitallisia.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään!

Jos sinulla joudutaan aloittamaan syöpähoidot, niin kannattaa hoitaa sairautta hedelmämehuilla.

Vierailija
22/34 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa. Itse syön varmuuden vuoksi kourallisen antibiootteja ja DDT:tä ennen nukkumaan menoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu mikä vaiva tietenkin! 

Pitkittynyt poskiontelotulehdus.

Ap

Just just no ei todellakaan mitään antibiootteja räkätautiin. 😂 perus puoskarin toimintaa.

Vierailija
24/34 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

19, ei määrätä ei ainakaan saisi, ellei ole märkäinen korvatulehdus, on eriasia jo sitten tuo, jos leukanivel turpoaa, varmaan ymmärrät että se on ihan eriasia jo... perus korvatulehdukseen ei valveutuneet lääkärit antibioottia määrää.

Vierailija
25/34 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/potilaalle/suositus?id=khp00024&suositu…

Lue käypähoito ohjeet poskiontelotulehdukseen

Vierailija
26/34 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en hoitanut poskiontelutulehdusta ajoissa pois. Nousi 41 asteen kuume ja kiireellä sairaalaan suonensisäiseen antibioottihoitoon. Punkteerattiin ja jumankauta kun sieltä tuli keltaista kirkasta pahanhajiusta mätälientä. Hyi vttu! Joku pneumokokkibakteeri se oli kun tutkivat sen liemen.

Hoidata se tulehdus nyt helkkari pois!

Vierailija
27/34 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otat kuurin, muista syödä se loppuun asti vaikka oireet alkaisivat helpottaa kesken kuurin. Jos lääkekuurin jättää kesken, henkiin jää vielä ne vastustuskykyisimmät bakteerit ja niin vähä vähältä bakteerikannasta muodostuu vastustuskykyisempi antibiooteille.

Vierailija
28/34 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkittynyttä sivuontelotulehdusta voivat ylläpitää muun muassa bakteerit, sienet, virukset, hammasinfektiot, allergiat tai ympäristötoksiinit (toksiini on biologisen organismin tuottama myrkyllinen aine). Usein toistuvat flunssat voivat osaltaan altistaa toistuville sivuontelotulehduksille.

Pitkittyneen tai toistuvan sivuontelotulehduksen hoito

Ensisijaiset hoidot ovat nenäontelon suolavesihuuhtelut ja nenän paikallinen kortikosteroidi. Nenästeroidit voivat kuivattaa limakalvoa, joten tarvittaessa nenän limakalvoa voidaan kostuttaa nenätipoilla, suihkeella tai kannulla, öljytipoilla tai suihkeilla.

Nenäpolyyppien ensisijainen hoito on nenän paikallinen kortikosteroidi.

Työpaikka tai koti homevaurioinen? Tupakoitko?

Vierailija
29/34 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. pikku vinkki älä koskaan kysy lääkkeistä ja niiden tarpeellisuudesta täällä? Kysy asiantuntijoilta!!!

Vierailija
30/34 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärien linja on tiukentunut poskiontelotulehdusten antibioottihoidoissa, nykyään siihen ei useinkaan antibioottia saa. Jos saa, on siis kyseessä joko ajastaan jäljessä oleva lääkäri tai sitten juuri tässä tapauksessa on arvioitu antibiootista olevan hyötyä. Jos näin maallikkona pitäisi pähkäillä kumpi lienee kysymyksessä, niin kallistuisin varmuuden vuoksi jälkimmäiseen, etenkin kun kyseessä on kunnallinen terveydenhuolto. Yksityislääkäreillä on enemmän kiusausta määrätä turhia antibiootteja saadakseen mukavan lääkärin maineen, ja siellä puolella olen enemmän törmännyt kyseenalaisiin antibiootin tuputuksiin.

Vierailija
31/34 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jatkuviin poskiontelontulehduksiin auttoi se, että olen alkanut käytää päivittäin kortisoninenäsuihketta. 

Vierailija
32/34 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poskiontelotulehduksesi tulee ja menee niin miten olet hoitanut sitä aiemmin?

Nenäkannulla, antihistamiineilla nenäsuihkeilla jotka avaa nenää, kipulääkkeillä? Jos nämä eivät ole auttaneet niin sitten antibioottilla on paikkansa. Jos sitten taas uusii tai ei mene pois kuurilla niin tulisi selvittää mikä bakteeri poskionteloissasi jyllää ja testata mikä antibiootti siihen toimii.

Vierailija
33/34 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jatkuviin poskiontelontulehduksiin auttoi se, että olen alkanut käytää päivittäin kortisoninenäsuihketta. 

Niihin voi jäädä koukkuun, ja nenä ei enää pysy auki ilman niitä joten ei kannata aloittaa tuollaista ilman lääkärin määräämää syytä, eli korva/kurkkulääkärin toteamaa polyyppeja nenässä.

Vierailija
34/34 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihin voi jäädä koukkuun, ja nenä ei enää pysy auki ilman niitä joten ei kannata aloittaa tuollaista ilman lääkärin määräämää syytä, eli korva/kurkkulääkärin toteamaa polyyppeja nenässä.

Mun käsittääkseni se koukuttava nenäsuihke on nenää avaava, limakalvoja supistava versio. Kortisoninenäsuihke ei koukuta. Ainakin itse käytän sitä siitepölyallergiaan puolet vuodesta ja ihan sujuvasti lopetan sen siitepölykauden päätyttyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi