Pahoitatko mielesi tytöttelystä?
Tänään möykkäs iltalehdessä muutama kansanedustaja siitä, että tytötellään. Tämähän on suurikin ongelma tässä yhteiskunnassa kun tällein 31v miehenä en ole pojittelua kokenut sitten kun viimeksi viikko sitten Jorvin sairaalassa vanhemman naishoitajan toimesta, sitä ennen nykyisessä ja edellisissä työpaikoissa. Olenko pahoittanut mieltäni siitä? No enpä juuri, kiinnosta oikeastaan yhtään. Yllätysyllätys pojittelua tapahtuu miehillekin ja lukeeko missään lehdissä? No eipä lue ja jos joku mies nyt asiasta sanoiskin jotain, niin vastaus olisi ”älä uhriudu” vaikka oikeasti ketään ei vaan kiinnosta se, että 50v Ritva tai Mauri sanoo 25v Jereä pojaksi. Jereä ei myöskään haittaa se, että 24v Sanna sanoo Jereä pojaksi. Viime tyky-illassakin tapahtui tämä erittäin paha ongelma kun osastopäällikkö kysyi ”meneekö tytöt vai pojat ensin saunaan?” Siinä vasta oli huono ihminen...
Kommentit (25)
Minusta on hauskaa kun mies jota tapailen sanoo joskus tytöksi. Tulee jotenkin nuorekas olo. Puhumme kyllä keskenämme englantia, että ehkä "hello girl" lausahduksesta on erilainen klangi kuin "hei tyttö."
Yksi mies sanoi joskus typyksi, ja siitä en taas tykännyt yhtään!
En, paitsi jos henkilö tietää nimeni. En myöskään pahastu jos tyttö-sanaa käytetään monikossa viittaamaan itseeni ja johonkuhun toiseen, silloin ajattelen että se on vain helpompaa sanoa niin. Olen myös sen ikäinen (20) että miellän itseni tytöksi.
Riippuu tilanteesta. Yleensä tytöttelyä tapahtuu töissä ja en tykkää siitä yhtään. Niin kauan kun et maksa viikkorahaa niin en ole sinulle tyttö vaan tarjoilija. Yleensä tytöttelijät ovat pyytäneet anteeksi ja sanoneet että oli kyllä alentavaa käytöstä :D
Harvoista asioista jaksan välittää tai hermostua mutta tytöttely saa niskavillat nousemaan pystyyn.
En suinkaan - olisin paremminkin imarreltu kuin loukattu.
M 42
Jos naisia tytötellään työpaikalla ja miehiä ei pojitella niin kyllä mun mielestä tuollaisesta alentavasta käytöksestä voi mielensä pahoittaa. Tytötellä ja pojitella voi tietenkin myös hyvässä hengessä, mutta työpaikalla se ei aina ole soveliasta siitä huolimatta. Riippuu työyhteisöstä.
Omalla työpaikallani minua nuorena naisena aina kutsuttiin omalla nimellä ja ne viisikymppiset miehet pojittelivat toisiaan.