Voitko puhua miehellesi ihan mitä vain tasa-arvosta ja muista yhteiskunnallisista kipupisteistä
Kommentit (23)
Ikävä kyllä en. Ja asia hiertää. Mieheni on jonkin sortin sovinisti, joten pidän pohdinnat omassa päässäni, jottei synny riitaa:(
En. Normaali mies muuttui opehuoneessa naisvihaajaksi.
Mun eukko saa huudella sieltä keittiöstään ihan mistä aiheesta vaan. Mää sitten kerron, mitä mieltä me perheenä ollaan asiasta, jos telkkariltani jotain kuulen sen höpinöistä. Yleensä kuulen hetkellisesti paremmin, kun se käy olkkarissa tuomassa mulle uuden kaljan.
Kyllä. Sekä politiikasta, uskonnosta, tieteistä, taiteista, psykologiasta jne, että seksistä. Siitä mitä me teemme, voisimme tehdä, olemme tehneet ja tulemme tekemään. Tämä on paras suhde ikinä, kun mies sekä puhuu että kuuntelee ja hänellä on loistavat aivot. Ja hän on ihan sairas, mitä tulee seksiin ;D meillä on retriittejä. Vetäydymme johonkin harrastamaan lihan iloja muutamaksi päiväksi.
Tottakai! Harvoja ihmisiä, joille voi ladella rauhassa kaikkein epäkorrekteimmatkin mielipiteet ja ajatelmat.
Voin, mutta voin myös saada vastaukseksi mitä vain.
Joo voin, ja keskustellaan yhteiskunnallisista asioista yleensä ihan huvikseen, koska ne on kiinnostavia.
En suostuis olemaan kenenkään sellasen kanssa joka ei välitä yhteiskunnasta pätkääkään. Sekä nais- että miesvihaajat ovat rasittavaa porukkaa, joilta ei löydy edes perusteluja mielipiteilleen. Menevät aina vaan ad hominem-osastolle heti ja sitten myhäilevät tyytyväisenä koska keskustelussa täytyy heidän mielestään olla "voittaja" ja he myös yksin päättävät, kuka se voittaja on.
Arvostan niin puolisossa kuin ystävissäkin tervehenkistä, neutraalia asioiden pohtimista monelta kantilta. Musta on tosi mukavaa, jos keskustelun edetessä oma mielipiteeni virkistyy tai jopa muuttuu kun toinen kertoo näkökulmia joita en ole itse ajatellut. Puoliso ja ystävät on kaikki samanlaisia, joten kukaan ei tuu jyrätyks jonkun ekstremistin toimesta. :D
Joo voin. Mieheni päätyy olemaan loppujen lopuksi samaa mieltä kanssani, koska hän ei voi tunnustaa älyllistä ja verbaalista häviötään minua kohtaan. Varmaan siksi koska olen nainen.
Vaimoni sanoo aina, etten kuuntele häntä... tai jotain sinne päin, luulisin.
Tietysti voin. En olisi sellaisen ihmisen kanssa, jolle en voisi puhua ihan mistä tahansa.
Voin puhua kaikista maailman asioista, politiikasta puutarhan hoitoon, ympäristöasioista ruuanlaittoon, siivouksesta tai hänen sukulaisistaan. Lopputulos on sama, hän ei kuule mitään, ja jos joskus sattuu kuulemaan niin seuraavana päivänä kun otan saman asian puheeksi hän ihmettelee että mistä olen tuollaista kuullut, ei hän ainakaan tiedä asiasta mitään.
Tottakai, miksi ihmeessä ei voisi puhua puolison kanssa mistä vaan? Meillä puhutaan paljon esim. politiikkaa, ollaan molemmat oltu pitkään politiikassa mukana, tosin eri puolueissa. Kaikki mielenkiintoiset aiheet kyllä puhutaan satavarmasti.
Myös aikuinen tytär tai muut ystävät ja sukulaiset ovat tervetulleita keskustelemaan.
Minkälainen on mies jonka kanssa ei voisi puhua yhteiskunnan asioista???
Kyllä. Keskustelemme kaikista asioista. Ei hänen päätään saa helposti käännettyä mutta kyllä hän kuuntelee.
Miestä kiinnostaa kyllä kun puhuessa vähennät vaatteita.
Suoraan sanoen en edes halua, sillä pidän noita pehmeinä naisten tieteinä.
Kyllä, vaikka hän ei samaa mieltä aina asioista olisikaan. Pääasiassa kuitenkin ollaan asioista samoilla linjoilla.
Tottakai ja me myös keskustelemme paljon. Viikonloppupäivät alkavat aina aamiaisella, jonka aikana luetaan yhdessä Hesaria, mies aloittaa uutisista ja politiikasta ja lukee minulle ääneen kiinnostavimmat otsikot, ja minä aloitan kulttuurista tai Sunnuntai-liitteestä ja kerron hänelle, kun löydän jotain kiinnostavaa.
Tottakai voin. Keskustelen mieheni kanssa kaikesta. Viime aikoina on keskusteltu enemmän politiikasta, koska pian on vaalit. Mieheni on älykäs ja harkitseva keskustelija. Itse puhun enemmän ja olen nopeampi ja verbaalisesti lahjakkaampi. Monesti käy niin, että mieheni palaa johonkin keskusteluun ja on selkeästi miettinyt mitä minä olen sanonut. Itse en edes välttämättä muista minut ltä kannalta itse silloin puhuin.
En voi