Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi juomatuttavuus minulle; Kombucha, onko sillä terveysvaikutuksia?

Vierailija
19.03.2019 |

Olen jo varttuneempi henkilö, joten en ole ihan kärryillä missään uusimmissa ja hienoimmissa jutuissa , täällä maaseudulla kun asun. Ei ole montaa vuotta kun ensimmäistä kertaa join cappucinoa...
Onko tämä uusi juoma kombucha jotain sellaista, että sillä olisi terveysvaikutuksia? Esim. herkkävatsaiselle, tai muuten vitamiineja tai muita kivennäisaineita?
Vai onko se vaan sama kuin söisi hapankaalia, ja joisi sen purkin nesteet päälle. (Tykkään kyllä hapankaalista, ei siinä mitään)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa mitään varmaa tutkimustietoa ei ole, mutta se on ikivanha juoma. Onhan siinä maitohappobakteeria, mikä on vatsan kannalta hyvä asia. Tietysti tottumattoman ei kannata ihan hirveästi kerralla sitä juoda, koska se voi aiheuttaa vatsavaivoja.

Sitä pystyy valmistamaan myös itse, ja monet tekevät sitä. Kokeilin joskus, ja se sieni oli todella metkan näköinen, mutta homehtuu helposti, jollon koko juoma on heitettävä pois.

Kaupasta (lähes jokaisessa marketissa) ostettu puhdistamon kombucha on hyvänmakuista.

Vierailija
2/4 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se uusi Puhdistamon colan makuinen on hyvää. Harmi vaan että kombucha saattaa sisältää alkoholia. Eli jos on lääkitys niin pitää olla tarkkana. Ja raittiina olevien alkkisten ei kannata juoda... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa kombucha ja haluaisin maistaa sitä. Toisaalta sen terveyttä edistävistä vaikutuksista liikkuu liioiteltujakin väitteitä.

Olen törmännyt netissä esim. tarinoihin, joissa joku väittää parantuneensa fyysisistä pitkäaikaissairauksista, kuten MS-taudista, kombuchalla. Juomasta puhutaan vähän samaan tyyliin luonnonmukaisena sairauksien parantajana kuin lääkekannabiksesta. Jälkimmäisen vaikutuksesta oireisiin on sentään vähän näyttöäkin.

Vierailija
4/4 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon samoja terveysvaikutuksia kun vihreellä teellä.

Aineenvaihdunta nopeutuu, mahan vastustuskyky paranee ja suolisto elää terveemmin. Muita ilmoitettuja vaikutuksen kohteita ovat mm. mielialan parantuminen, stressitason aleneminen, painon lasku ja apua ruokahalujen kanssa.

Lähde: https://kombucha-keisari.fi/mika-on-kombucha/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän