Ajattelenko isän roolista jotenkin oudosti?
Mulla on muutama kaveri, joiden on tapana hehkuttaa, miten ihania miehiä heillä on. Yleensä he tekevät sen miestensä ja muidenpariskuntien kuullen, kun ollaan jollain kylässä. Väliin ihmettelen, mitä oma mieheni mahtaa ajatella, kun kehuja sataa muille miehille sellaisesta, mikä meillä on ihan automaattisesti miehenkin hommaa. Luuleekohan mieheni olevansa jotenkin tossun alla tai liikaa työllistetty. Viimeksi kehuja nämä aviomiehet saivat hirveästi siitä, kun toinen oli suostunut olemaan lasten kanssa pari tuntia niin että vaimo pääsi ostoksille yksinään ja toinen siitä, että oli hakenut lapset päivähoidosta, niin että vaimonsa saattoi kotimatkalla käydä ilman lapsia hoitamassa pari asiaa.
Kommentit (13)
joskus pari tuntia olla alsten kanssa, että itse pääsen johonkin.
Mun miehellä on rankka työ ja tekee pitkää päivää, joten en vaadi häneltä hirveästi kotona.
Ihmettelen kotiäitejä, jotka delegoi (mielestäni ihan kettuillessaan) miehelle kaikkea pikku duunia kun tulevat kotiin. Esim. ruoanlaittoa ja siivousta, mielestänin tosi tyhmää, kyllä kotona oleva ne ehtii tekemään. Jos ei niin menee sitten töihin, mitä sitä sitten kotona makaamaan.
En ymmärrä ollenkaan näitä " suostuuko miehenne vahtimaan lapsia" -keskusteluja.
Ehkä kuitenkin itse kunkin oikeasti ihanan ja tasa-arvoisen miehen vaimon joskus kertoa sille miehelle, että arvostaa sen roolia ja toimintaa. Vaikka verrata noihin muihin, jotka suostuvat armollisesti joskus vahtimaan lastaan. Kyllä se tekee hyvää kuulla, vaikka tasaveroinen osallistuminen olisikin perheessä itsestäänselvää.
eivät koskaan siivoa, käy kaupassa tai ole lastensa kanssa, vaan vaimot hoitavat kaiken. Minusta tuntuu vaan hassulta, että jos kerran vuodessa mies hakee lapset päiväkodista, niin se on sitten hirveän kehun paikka. Itse ajattelen asioista jotenkin toisin. Ap
Myös meillä mies osallistuu lasten hoitoon tasavertaisesti. On osallistunut ihan alusta asti tai välillä jopa enemmän, koska minä taas hoidan puutarhan ym. Mies halusi jopa pitää osan vanhempainlomasta ja jäi 3 kuukaudeksi kaksosten kanssa kotiin, kun sai patistettua minut töihin.
eli tuntuuhan se miehestäkin mukavalta tulla kehutuksi. Vaikka sitten jostain arkipäiväisestä ja itsestäänselvästäkin asiasta. Kokeile sinäkin!
mutta voihan tässä olla syynä kateus. Jonkunnäköinen itsetunnon pönkittäminen.
suurimmassa osassa lapsiperheistä ja etenkin kun puhutaan perheistä, joissa on alle 1 vuotias tai sanotaan alle 8kk vauva pitää miehen venyä kotitöihin myös työajan jälkeen. Tekeehän mies kotitöitä silloinkin kun nainen käy töissä, vai tekeekö? Ei tässä valtavia muutoksia tapahdu heti lapsen synnyttyä.
Suurin osa miehistä ei myöskään tee " rankkaa työtä ja pitkää päivää" ja nekin ovat ihan valintakysymyksiä.. Tutuistamme osa miehistä suoraan sanoen karkaa työpaikalleen ja sanoo ääneenkin sen, koska siellä pääsee niin paljon helpommalla eli kunhan istuvat ja tekevät hirveää liksaa istumisellaan.
Kotiäiti on ylipäätään nainen joka on kotona yli kolmivuotiaiden lasten kanssa tai yli kolme vuotta.. Itse en ole enkä koskaan tule olemaan kotiäiti..
Ja jos vaimo ei ehdi kaikkia kotitöitä tekemään pienten lasten kanssa, on ävhintäänkin hävytöntä miehen alkaa tästä sanomaan!
Vierailija:
joskus pari tuntia olla alsten kanssa, että itse pääsen johonkin.
Mun miehellä on rankka työ ja tekee pitkää päivää, joten en vaadi häneltä hirveästi kotona.Ihmettelen kotiäitejä, jotka delegoi (mielestäni ihan kettuillessaan) miehelle kaikkea pikku duunia kun tulevat kotiin. Esim. ruoanlaittoa ja siivousta, mielestänin tosi tyhmää, kyllä kotona oleva ne ehtii tekemään. Jos ei niin menee sitten töihin, mitä sitä sitten kotona makaamaan.
ja jos toinen tekee sen aina ja toinen kerran vuodessa, jos sattuu vaikka harrastuksiltaan ehtimään, niin enpä nyt menisi kehumaan.
Miehet on samanlaisia kuin lapset. Kehumalla ne saa tekemaan ihan mita vaan, kaskemalla ei. Kokeileppas itse! Muistat kehaista joka valissa kaikista pikkuasioista, niin kohta ne ei meinaa housuissaan pysya kun yrittaa keksia mita voisi seuraavaksi tehda etta saisi taas kehuja. Ja tietysti julkiset kehut, ystavien lasnaollessa, maistuvat viela makeammille.
No, tama oli karjistettya mutta niin se vaan on. Pienet kehut voi tehda kenen tahansa paivasta aurinkoisemman.
Ei mun mieskään kehu mua siitä, niin miksi minä häntä? Kun kyseessä on ihan rutiinihommat, niin niistä kehuminen tuntuu hölmöltä. Epäilen, että mieskin saattaisi vähän ihmetellä. " On se kiva, kun viet lapset puistoon" :D Lapsille tuo saattaisi mennä läpi, mutta mun mies on kuitenkin ihan aikuinen ja toimii kuten aikuiset toimii.
meillä taas mies ei oikeestaan koskaan ole lasten kanssa tai tee kotitöitä yms...
Ja minä taas jaksan siitä aina kitistä ja kyllä tekis mieli nolata mies kaikkien silmissä ja kailottaa joka paikassa että meillä mies ei noita asioita tee...
Kaveris on outoja jos tuollaisella ylpeilee yhdessä ne lapset on tehty ja yhdessä ne hoidetaan. Meillä ikävä kyllä mmies ei sitä ole tajunnut vaan minä hoidan yksin myös hänen ex-liiton lapsen.
Meillä mies osallistuu kodin pyörittämiseen joskus enemmänkin kuin 50 prosenttisesti. Toisinaan hän joutuu tekemään kaiken yksin, aivan kuten minäkin. Ja kyllä minä vain kehun miestäni, tai pikemminkin kiittelen. Samaa tekee miehenikin. Minusta kiitoksella ja kehulla selviää joskus vaikka kuinka raskaasta työviikosta lapsenhoitoineen ja kodinhoitoineen.
toiset miehet kaipaavat niin hirveästi kehuja.. kyllä minä sen sinun miehesi mieluummin ottaisin. Vauvan synnyttyä tämä minun mies-pikkuvauvani olisi kovasti tarvinnut kannustusta ja kiitosta kodinhoidosta - eipä niitä siinä vaiheessa ollut hirveästi jakaa enkä minäkään mitään kiitosta saanut imettämisestä ja muusta päivittäisestä ja öisestä työstäni... kun eihän sitä edes lasketa työksi
pakko niiden on kehua, että miehet saa joskus toistekin lapsen kanssa olemaan