Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä avuksi hajamielisyyteen?

Vierailija
19.03.2019 |

Kotioloissa kaikki menee ihan ok, mutta töissä! Siellä on jatkuva pieni stressi asioista ja varsinkin tietyissä vuoroissa on paljon asioita muistettavana, aina jotain unohtuu! Ihan itsestäänselvyyksiä, rutiineja. Asia muistuu mieleen vasta kotona ihan yllättäen, en tajua miksei paikan päällä voi tulla mieleen.

Mikä tähän auttaa? Muuta kuin muistilistat, niitä alan nyt vähän aktiivisemmin käyttämään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sai taas hattu kourassa mennä töihin pahoitellen kun joku juttu oli unohtunut, ihan typerää.

Vierailija
2/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa muuta sanoa, kuin että minulla hajamielisyys väheni sillä kun aloin vapaa-ajalla harrastamaan kaikenlaista aivoja virkeänä pitävää toimintaa. Siis ihan oman mielenkiinnon mukaan, siihen toimii lukeminen, sanaristikot, pelit (varsinkin tietovisailut, mutta nettipelitkin), uuden tiedon etsiminen kirjoista ja netistä, matemaattiset ja kielelliset testit ja tehtävät jne. Pidemmän päälle muisti ja keskittymiskyky ovat parantuneet kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voisikin olla avuksi, ihan hyvä olisi aivoja jumppailla..

Vierailija
4/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mikä on bullet journal? Olen itse saanut sen avulla elämäni järjestykseen. Pidän bujoni mahdollisimman yksinkertaisena ja toimivana, nopeana käyttää, mutta jotkut nauttivat enemmän sen koristelusta. Sisältö onkin tärkein ja koristelu vain niille, joita se viehättää:) Bujo on yhtaikaa päiväkirja, muistilista ja kalenteri.

Lukusuositus

BULLET JOURNAL -METODI

Jäsennä menneisyytesi

Järjestä nykyisyytesi

Suunnittele tulevaisuutesi

- Kirjoittanut: Ryder Carroll, Suomennos: Julia Kellums

Vierailija
5/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiinien seurannan voin toteuttaa bujossa trackereillä.

Vierailija
6/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin bujoilustakin on tullut uskonto? :D hauskaa puuhaa varmasti, en vaan ole yhtään taiteellinen, aikamoinen räpellys olisi.

Vierailija
7/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole taiteellinen. Riittää kun osaan tekstata ja piirtää merkit viiva, piste, ruksi, tähti, suurempi kuin ja pienempi kuin. Netissä on myös Bullet Journalin omat nettisivut, josta voi vilkaista videoita bujoilusta sellaisena kuin se alunperin kehitettiin, ennen kuin jotkut alkoivat kiinnittää huomiota ja nähdä vaivaa bujojensa taiteellisen ulkoasun suhteen.

Itse idea toimii. Sisältö on tärkeämpää kuin ulkoasu. Joillain on konmaritus, joillekin sopii bujoilu, joillekin molemmat yms. Kiireiseen työn ja kodin yhdistämiseen bujoilu on paras ja samalla ainut, helppo, nopea ja toimivin, jonka olen löytänyt. Bujoilu myös motivoi, kun voi selailla tehtäviä, jotka on tullut hoidetuiksi, vaikka olisikin pitänyt niitä vähäpätöisinä.  Bujoilu sopii myös siis kotona lapsiaan  hoitaville kannustimeksi ja todistusaineistoksi sittenkin eletystä elämästä vaikka arki olisikin toistunut puuduttavan samankaltaisena. Itse saa päättää mihin bujoaan käyttää. Bujoilu tyhjentää tai pelastaa hataran muistin tärkeämpää käyttöä varten. Bujoilu rentouttaa ja vapauttaa. Bujoilu parantaa itsetuntemusta ja opettaa.

ap

Vierailija
8/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. on siis 4. ei ap. Todellakin tarvitsen bujoani, koska olen hajamielinen!

Vierailija
9/11 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/11 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditointi ja hengitysharjoitukset.

YouTubesta Wim Hof Method ja Nadi Shodhana. Calm sovellus puhelimeen.

Vierailija
11/11 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset