Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaanako?

Vierailija
19.05.2006 |

Olen aina ihmetellyt niitä ihmisiä, jotka täältä av:lta kyselevät, että voisivatko he olla raskaana.. Ja nyt sitten olen yksi heistä :)

Eli tilanteeni on tämä: Harrastimme mieheni kanssa keskeytettyä yhdyntää (juu, tiedämme, ettei se ole varma ehkäisymenetelmä) aika lähellä oletettua ovista. Menkkani ovat olleet epäsäännöllisen säännölliset pillereiden poisjätön jälkeen, eli kierto on ollut 24-31, yleensä kuitenkin 25-26 (vain kerran 24 ja kerran 31). Nyt minulla on menossa kp27, eli menkat eivät välttämättä ole vielä myöhässä..

Kuitenkin minua epäilyttää tuo raskauden mahdollisuus, sillä minulla on ollut lieviä " menkkakipuja" (sis. jomotus, viiltely, nipistys ym.) jo lähes viikon ajan. Yleensä kivut ovat kovemmat ja ne alkavat vasta juuri ennen kuin menkat alkavat. Lisäksi olen " kuumeessa" tai siis lämpöni ovat reilusti koholla, erityisesti aamuisin. Iltaisin minua taas paleltaa ja melkein tärisen sisälläkin. Muita flunssan oireita minulla ei ole. Oloni on vetämätön enkä jaksaisi oikein tehdä mitään. Menkkaoirisiini kuuluvaa makeanhimoakaan ei ole ollut eivätkä rintanikaan ole yhtä arat kuin yleensä ennen menkkoja (yleensä nämä oireet tulevat jo n. viikkoa ennen menkkoja).

Toisaalta olen ollut koko kevään melko väsynyt ja lämpökin on heittelehtinyt aivan miten sattuu.. Kuitenkin nämä " oireet" lisättynä tuohon mahakipuun saavat minut epäilemään raskautta.. Niin ja tuskin nämä " oireeni" ovat vauvakuumeisen ihmisen kuvittelua, sillä en edes haaveile vauvasta tällä hetkellä eikä perheenlisäys ole vielä edes suunnitelmissa. Toisaalta uskon, että nämä " oireet" voivat olla sattumaakin, sillä en vain jaksa uskoa että olisin raskaana.

Kertokaahan kokeneemmat ja viisaammat, miltä tämä teistä kuulostaa? Meneekö rahani hukkaan jos käyn tänään ostamassa testin ja teen sen vaikka huomenna aamupissasta elleivät menkat ole vielä alkaneet? Vai olisiko fiksuinta vielä odotella muutama päivä ja testata vasta sitten? Toisaalta jos olisin raskaana, niin haluaisin tietää sen mahdollisimman aikaisin jotta voisin lopettaa tupakan polttamisen ajoissa enkä aiheuttaisi vauvalle mitään ongelmia..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä oireita kyllä löytyy aina jos vähänkin epäilyttää :)

Vierailija
2/6 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on molemmissa raskauksissa ollut ensimmäisenä oireena juuri nuo aikaiset menkkaoireet ja paleleminen. Eli testiä vaan kehiin, sillähän se selviää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla testiä kotona? :)

Vierailija
4/6 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole testiä kotona, keskustasta pitäisi hakea. Olen kyllä tänään menossa käymään kaupungilla, joten ehkäpä ostan jo testin valmiiksi. Jos minulla olisi testi, niin olisin varmaan jo tänä aamuna hädissäni testannut. Jotenkin en vain pysty uskomaan, että olisin raskaana ja toisaalta voivathan menkat olla myöhässä " jännityksenkin" vuoksi. Ja jos tuo " jännitys" olisi se syy, niin ehkäpä olisi hyvä testata jo tänään, niin eipähän tarvitsisi enää jännittää.. Vauvaa ei siis olla suunniteltu vielä tähän elämäntilanteeseen (molemmat opiskelijoita) mutta positiivinen yllätyshän se olisi jos olisi tullakseen.. :)

Vierailija
5/6 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausoireilta nuo kuulostavat. Testaa tänään ja kerro sitten tulos tänne! Uteliaisuus heräsi :)

Vierailija
6/6 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein siis testin jo tänään ja 10:lle tiedoksi, että tulos oli negatiivinen. Tosiaan kiertoni on lähes aina ollut tuo 25-26 eli siksi testasin jo tänään. Pitää siis jatkaa menkkojen odottelua, eiköhän ne sieltä kohta tule, kun " jännitys" on vihdoin ja viimein poissa. Ja jos niitä ei ala ensi viikon loppuun mennessä kuulumaan, niin testaan sitten uudemman kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi