Tytär tutustunut seurakunnassa kahteen seurustelevaan tyttöön.
Olen ohjannut tytärtäni seurakuntaan, että saisi mahdollisimman tervehenkisen kasvuympäristön. Onkin nyt jokin aika sitten aloittanut uudessa nuorten ryhmässä, josta olen ollut tosi kiitollinen. Tätä kautta on tutustunut kahteen seurustelevaan tyttöön, jotka ovat itsekin siis aktiivisia seurakuntanuoria. Toinen on aivan ihana avoin reipas nuori nainen ja toinen hieman vetäytyvämpi. Mietityttää kuitenkin tämä seurusteluasia. En sano, että siinä mitään väärää olisi, ja varmasti oman tyttären kannaltakin kannattaa olla tässä aika hienotunteinen. Kannattaisiko kuitenkin ottaa tätä asiaa esiin esimerkiksi nuorisotyöntekijän kanssa? Kaikki nuoret ovat 16-vuotiaita ja kyseessä on pk-seudun evankelis-luterilainen seurakunta.
Kommentit (27)
Minä olin aikanani juuri 16-vuotias seurakuntanuori, kun seurustelin lyhyen ajan ensimmäisen poikakaverini kanssa. Olin niin ujo ja arka 16-vuotias, etten todellakaan olisi rohjennut tehdä seurusteluaikana mitään ihmeellistä. Hyvä kun rohkenin pussailla. Minulle oli tärkeämpää saada tutustua poikiin ja sainkin silloin ensimmäiset poikapuoliset kaverini sen seurakunnan porukan myötä.
Nuoret saavat seurakunnassa opetusta ihmissuhteista ja linjanvetoja seurusteluun. Muu jää nuorille itselleen. Joko he käyttäytyvät saamiensa oppien mukaan tai sitten eivät, ei sille vanhempi sukupolvi oikein voi mitään. Minä luottaisin kyllä 16-vuotiaiden omaan arvostelukykyyn. Monien seurustelu tuskin etenee vaatteiden vähenemisen puolelle ja jos etenee niin se on voi voi. Ainakin asioista on kerrottu.
N43
Ohjaapa helluntaiseurakuntaan tai vanhoillislestadiolaisten pariin, niin ongelma on sillä hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla "ottaisit sen esiin"?
Minua myös kiinnostaa miten ajattelit ottaa tämän asian esiin, esim. nuorisotyöntekijän kanssa? Sanot hänelle että teillä on seurakunnassa kaksi 16-vuotiasta tyttöä jotka seurustelevat keskenään; heitä pitää kieltää enää tulemasta seurakunnan tapahtumiin? Vai että nämä tytöt eivät enää saa puhua sinun tyttärellesi? Vai että nuorisotyöntekijän pitää sanoa kaikille nuorille että tuo ei ole hyväksyttävää? Vai mitä?
En oikein pysty näkemään mitä sinä tai nuorisotyöntekijä konkreettisesti voisitte tuossa tilanteessa edes tehdä.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästä meidät pahasta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöt siis seurustelevat keskenään, miksi se sunua häiritsee?
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitäisi ottaa esille kenenkään kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä? Ovat lesboja, mitä siitä?
No teille neljälle tämän verran, jos ette sattumoisin tätä "yleissivistyksenne" puolesta muuten tiedä:
Lesboilu ei kuulu kirkkoon eikä seurakuntaan. Lesboilu on Raamatun vastaista käyttäytymistä.
Eikös Raamattu ennemmin kiellä miesten homostelua kuin naisten leboilua? Toisaalta noudatatko muilta osin 100% Raamattua? Eikö Raamattu pikemminkin kannusta lähimmäisenrakkauteen ja hyväksymiseen?
Riippuu tulkinnasta.
Moneen kertaan homous mainitaan iljetykseksi, Herralle kauhistukseksi.
Moni tulkitsee tätä niin, että lähimmäisenrakkaus vaatii meitä tuomaan yämän ilmi homouden iljetykseen syyllistyneelle, että hän luopuisi synnistään.
Lesbous mainitaan muistaaksemi kerran, Paavali toimesta ja tuomitaan luonnonvastaiseksi.
Ja heteroseurustelusta:
Monen uskovaisen mielestä 16- vuotiaat eivät saa seurustella.
Tyttöystävä=hu@ra...
Ja avioero se vasta paha asia onkin.
Saa kyllä muuttaa erilleen puolisostaan jos ei yhdessä pysty asumaan, mutta aviopari ollaan silti ja kenenkään muun kanssa ei saa avioitua.
Se kun on huorintekemistä. Ev.lut. kirkko sen kyllä silti hyväksyy ja jopa siunaa.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästä meidät pahasta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöt siis seurustelevat keskenään, miksi se sunua häiritsee?
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitäisi ottaa esille kenenkään kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä? Ovat lesboja, mitä siitä?
No teille neljälle tämän verran, jos ette sattumoisin tätä "yleissivistyksenne" puolesta muuten tiedä:
Lesboilu ei kuulu kirkkoon eikä seurakuntaan. Lesboilu on Raamatun vastaista käyttäytymistä.
Eikös Raamattu ennemmin kiellä miesten homostelua kuin naisten leboilua? Toisaalta noudatatko muilta osin 100% Raamattua? Eikö Raamattu pikemminkin kannusta lähimmäisenrakkauteen ja hyväksymiseen?
Riippuu tulkinnasta.
Moneen kertaan homous mainitaan iljetykseksi, Herralle kauhistukseksi.
Moni tulkitsee tätä niin, että lähimmäisenrakkaus vaatii meitä tuomaan yämän ilmi homouden iljetykseen syyllistyneelle, että hän luopuisi synnistään.
Lesbous mainitaan muistaaksemi kerran, Paavali toimesta ja tuomitaan luonnonvastaiseksi.
Ja heteroseurustelusta:
Monen uskovaisen mielestä 16- vuotiaat eivät saa seurustella.
Tyttöystävä=hu@ra...Ja avioero se vasta paha asia onkin.
Saa kyllä muuttaa erilleen puolisostaan jos ei yhdessä pysty asumaan, mutta aviopari ollaan silti ja kenenkään muun kanssa ei saa avioitua.
Se kun on huorintekemistä. Ev.lut. kirkko sen kyllä silti hyväksyy ja jopa siunaa.
Joo, moneen kertaan on Raamatussa myös rikkaat tuomittu, mut en oo kuullu kenenkään sanovan ettei hyvätulonen saisi mennä kirkossa naimisiin.
Seurakunnissa on paljon homoseksuaaleja vakitöissäkin,
nimim. töissä ev. lut. seurakunnassa