Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensikäynti neuvolassa

Vierailija
18.03.2019 |

Tämä edessä ja kiinnostaa hirveästi mitä kaikkea sielä tehdään ja jutellaan, kun kestääkin niin kauan.

Esitietolomakkeet, varmaan perus elämäntavat, työt jne?
Kysytäänkö niissä teidän mielestä jotain sellaista, mitä ei tarvitse kertoa? Puidaanko paljon suhdetta lapsen isään/parisuhdetta?

Miehille oma lomake? Mitä niissä kysytään?

Mitä testejä tehdään?

Ärsyttikö joku?

Itse olen ehkä hieman liian tarkka ns yksityisasioista, joiden en koe niinsanotusti liittyvän asiaan mitenkään. Enkä puhu nyt mistään alkoholista tms, vaan lähinnä näistä suhde asiosta yms. Joten haluaisin vähän esimakua koko touhusta.

Kertokaa kaikki! :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä tarvitse puida mitään asiaa mitä ei itse halua.

Vierailija
2/3 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin läpi ensin perustiedot odottajasta, sitten ruokavalio-ohjeet yms. Käytiin läpi tulevien neuvolakäyntien ja ultrien sisältöä ja aikataulua, arvioitiin laskettu aika, otettiin paino ja verenpaine ja ohjeistettiin miten jatkossa pitää ottaa virtsakoe joka käynnillä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysneuvolassa pääasia on vauvan ja äidin hyvinvoinnissa.

Jos sinun parisuhteessasi ei ole mitään ongelmia, ei siitä puhuta. Jos sen sijaan olet alistettu ja puoliso on väkivaltainen, saat neuvolasta apua ja tukea siihen, että pääset tilanteesta eroon.

Kun on normaali parisuhde ja tavalliseen tapaan edistyvä raskaus, keskitytään neuvolassa lähinnä vauvan kasvun seuraamiseen.