Miksi lohi turvottaa jalkoja?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Sulla on joko korkea verenpaine, jota kalan suola nostaa lisää, tai munuaisten tai sydämen vajaatoimintaa, joihin kumpaankin suola vaikuttaa haitallisesti.
Missä siinä suolasta puhuttiin? Ja meinaatko että AP laittaa suolaa loheen, muttei mihinkään muuhun?
Vierailija kirjoitti:
Sulla on joko korkea verenpaine, jota kalan suola nostaa lisää, tai munuaisten tai sydämen vajaatoimintaa, joihin kumpaankin suola vaikuttaa haitallisesti.
Ei lohessa ole suolaa, jos ei sitä itse siihen lisää.
Siis ihan maustamaton lohi paljaaltaan? Vai oliko siinä jotain mausteita tai lisukkeita?
No enpä usko, että turvottaa, olisiko kyseessä vain yhteensattuma? Esim. jos aivastat, ja ulkona välähtää salama, niin se ei vielä tarkoita että sinun aivastuksesi aiheuttaa ukkosta.
Allergia, suola tai proteiini. Onko verenpaine ja munuaisten toiminta tutkittu?
Kirjolohi aiheuttaa minulle oikean pikkurillin turpoamisen ja ihon menemisen haavoille. Kuulostaa uskomattomalta, mutta totta. Pyrin syömään vain merilohta, koska siitä oireita ei tule. Olen päätellyt tämän johtuvan allergiasta astaksantaanille, koska sama oire tulee muistakin sitä sisältävistä tuotteista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla turpoo kulli kun lohta syön. Mistään se johtuu?
Mene hyvämies gynekologille.
Jos loheen ei koskekaan, allergiaa veikkaan.
Jos sen syö, voi olla allergiaa joko siihen loheen tai muihin samalla kertaa syötyihin tai mausteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, kuolen siis viidessä vuodessa.