Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen kolme aikuista adhd-tapausta, eivätkä he käyttäydy huonosti

Vierailija
18.03.2019 |

Lapsia en tunne. Miksi täällä aina yhdistetää adhd ja huono käytös? Nää ovat päinvastoin ihan tajuttoman kohteliaita. Se heillä jokaisella on, että saattavat saada raivarin ihan pienestä ärsykkeestä, mutta se kohdistuu lähinnä läheisiin. Osaavat sitten pyytää anteeksi ja olla pahoillaan. Osalla on fyysisiä vaivoja ja unettomuutta, sekä vaikeus pystyä tekemään kahta asiaa kerrallaan. Esimerkiksi yksi ei pysty kuuntelemaan radiota ja autossa pitää muiden olla hiljaa, jos hän ajaa, että voi keskittyä. Ei aja kaupungissa, koska siellä pitää keskittyä moneen asiaan liikaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD ja huono käytös saattaa tulla siitä, että lapsilla joilla on ADHD voi olla vähemmän kykyä kontrolloida heidän impulssejaan. Yleisemmin aikuisilla on aivot kehittyneet sen verran, että kykenevät paremmin kontrolloimaan impulsseja.

Vai ajatteletko nyt aspergereja/autismia? Heillä on mielestäni enemmän se maine, että eivät osaa käyttäytyä aina kohteliaasti.

Vierailija
2/8 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan hyvin tunnet nuo henkilöt. ADHD ja muutkin henkilöt pitäisi tuntea tosi hyvin ennenkuin voi tehdä luonneanalyysejä. Kai näitäkin on erilaisia eikä kaikki samasta puusta veistettyjä. Äkkipikaisuus voi olla tosi hankala luonteenpiirre, vaikka niinkuin sanoit ei ehkä näyttäydy vieraille ihmisille niin helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisikään mennessä useimmat ovat jo oppineet kontrolloimaan pahimpia impulsseja. Ei minusta edes läheiset kaverit uskoneet, että on adhd, mutta puoliso on nähnyt myös sen kaoottisen ja raivokkaan puolen.

Vierailija
4/8 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden.  Nelikymppinen mies, naimisissa yksi lapsi, alle kouluikäinen tyttö.

Aivan ihana ihminen, kiltti ja hyväsydäminen. Ainoa varjopuoli se, että puhua pulputtaa taukoamatta kun aletaan jutella jostain! Hänelle pitää sanoa että nyt hetki hiljaa, ja hän itsekin tajuaa mitä on tekemässä eikä pahastu ollenkaan. 

Keskittymiskyky tuntuu olevan haaste myös. Kaikki jotka hänet tuntevat, pitävät hänestä kovasti. Diagnoosin saanut aikuisiällä, vei pitkään ja vaati paljon tutkimuksia. 

Vierailija
5/8 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse olen saanut ADD diagnoosin ja voin myöntää olevani välillä liiankin äkkipikainen. Tuntemattomat pitävät minua kyllä kohteliaana ja rauhallisena. En osaa sanoa onko äkkipikaisuus luonteenpiirre, ADD:n oire vai kasvatuksen tulosta, minut kasvatettiin valitettavasti sillä periaatteella että mitään negatiivisiä tunteita ei saa näyttää ja kaikki hermostuminen aiheestakin on turhaa narinaa. Nykyään olen rauhallisempi, mutta lapsena ja teininä olin ihan kamala. Kotona oli taottu päähän että ihan sama mikä v*tuttaa, pitää vaan olla rauhallinen. No, olinhan minä... kunnes se ärsytys viimein kiehui yli enkä ollut oppinut mitään tervettä tapaa käsitellä sitä. Ja ikkunat helisi.

Vierailija
6/8 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan läheisesti tunnet heidät? Onko pienintäkään ajatusta miltä tuntuu olla se aikuisen ”hyvin käyttäytyvän” adhd-henkilön puoliso? Niin, juuri se jolle nyt satutaan räjähtämään syyttä suotta milloin mistäkin. Mutta onneksi on niin hyväkäytöksinen että raivoaa ”vain” läheisilleen..

Vierailija
7/8 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADD ja ADHD ovat lähinnä keskittymiseen, muistiin ja oppimiseen vaikuttavia geeniperäisiä sairauksia. Osa huonokäytöksisistä on aina vedonnut johonkin muotisairauteen käytöshäiriönsä vuoksi, vaikka oikeasti kyse on vain vanhempien ja henkilön laiskuudesta. Käytöstavat opitaan kotona vanhempien mallista.

Huonokäytöksisyys on typeryyttä, piittaamattomuutta ja henkistä laiskuutta. Vain Touretten syndrooma ja eräät psykoosisairaudet aiheuttavat ikäviä käytöshäiriöitä, samoin eräät dementian tyypit ja jotkin vaikeat aivovammat.

Vierailija
8/8 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ja lapsi käyttäytyvät eri tavalla!!!Haloo, lapsi vasta opettelee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan