Haluatko tulkita tosi pimeän uneni?
Vaikka olenkin sitä mieltä että ihminen itse on uniensa paras analysoija, niin ihan mielenkiinnosta haluan kysyä mitä ajatuksia tällainen uni herättää:
Uskon nähneeni painostavaa unta jo ennen tätä, mutta tästä eteenpäin muistan: Mieheni oli aikomassa tappaa minut. En tiedä miten tämä oli tiedossani mutta oli kuitenkin, ilmeisesti aikomus oli ihan avoin ja hän oli jotenkin uhkaava. Ampua ilmeisesti aikoi. Olimme jossakin hotellihuoneen tms. tapaisessa, kotona emme ainakaan olleet. Oli ilta, kun olimme kai menossa nukkumaan (sitä en tiedä miten tuo nukkumaanmenoaie ja tappamisaie suhteutuivat toisiinsa mutta eipä unissa aina järkeä ole :D).
Mies meni käymään vessassa jolloin tajusin tilaisuuteni tulleen ja menin nopeasti kaivamaan sohvalla tai vastaavalla retkottavan ruumiin taskusta itselleni aseen. (Kyllä, ruumiin, ja tuossa ei ollut mitään kummallista :D Ruumis oli mies ja jostain syystä tiesin että hänellä on mustan takkinsa taskussa ase.) Olin tietysti aika kauhuissani ja yritin olla nopea ettei mies ehtisi nähdä mitä olen tekemässä. Löysinkin sen aseen aika nopeasti ja ryntäsin sängylle.
Piilotin aseen sijauspatjan alle minun puolelleni sänkyä, mutta se tuntui hirveän selvästi ja kovana patjan läpi. Hirveällä kiireellä yritin vaihdella hiukan aseen paikkaa ja etsiä sellaista kohtaa josta mies epätodennäköisimmin sen huomaisi. Kovin hyvää kohtaa en löytänyt. Mietin myös, että en oikeastaan tiedä aseista mitään enkä edes tiedä onko ase ladattu vai ei. Pelkäsin tietämättömyyteni vesittävän suunnitelmani, kun mies huomaisi heti että haparoin aseen käyttämisessä. Aikomukseni oli siis käsittääkseni asetta käyttää jos tarve tulee, en tiedä olinko ensin jopa ajatellut ampuvani heti kun hän tulee vessasta. No, olin sitten suunnitellut näin tai en niin näköjään lopullinen suunnitelmani oli ottaa ase esiin sitten jos mies aikoo ampua minut, kai ampuakin.
Siinä aseen piilottelun tuoksinassa heräsin. Mitä ihmettä?
Kommentit (8)
Mielenkiintoinen tulkinta, 2. En ole tuollaista itse ajatellut. Täytyypä vähän pohtia asiaa. Paikka ei välttämättä ollut hotelli, mutta oli se tosiaan jokin muu paikka kuin kotimme kuitenkin.
ap
Yrität varautua ja varmistella selustaasi liittyen johonkin miestäsi koskevaan asiaan jossa siis koet että hän ei kohtele sinua oikein tai "suotta hyppii silmille".
Ase kertoo epäonnistumisesta.Hotelli lupaa epävakaata elämää.
Ruumis kertoo että muut ihmiset lannistavat sinut jossain hankkeessa.
Ase on symbooli miehen sukupuolielimelle. Tuo oli siis seksiuni.
Oot katsonut illalla ennen nukkumaan menoa jotain rikossarjaa ja se sitten siirtyi sun uneen hieman muunneltuna.
Minä muistan kerran unessani tappaneeni oman veljeni pizzaveitsellä. Miestäni en ole lahdannut. ;)
Hmm kiitos vastauksista, näitä on mielenkiintoista lukea. En osaa ainakaan vielä sanoa voisiko jokin vastaus olla enemmän oikeassa...
ap
Ruumis (se oli kai mies) edustaa miehesi entistä itseään eli siis miehessäsi on tapahtunut jokin muutos eli hän on muuttunut uudeksi mieheksi ja hänen entinen minänsä on kuollut. Tämä uusi mies on sinusta uhkaava ja hänellä on jokin yliote sinusta. Ehkäpä olet luvannut jotain tai kadut jotain millä mies voi syyllistää sinua. Toisaalta tiedät myös miehestäsi jonkin heikon kohdan (aseen ruumiin taskussa) jota voit käyttää häntä vastaan ja vapautuaksesi lupauksestasi tai syyllisyydestäsi. Mitäköhän se hotelli tarkoittaa? Voi olla, että se vain korostaa miehesi vierautta tai etääntymistä omasta tutusta itsestään.