Paras lihapullareseptisi?
Kehtaatko paljastaa lihapullareseptisi, josta olet erityisen ylpeä ja jonka ansiosta huonokin kokki saa ihmeitä aikaan?
Kommentit (12)
Kermaviilipurkki, johon 1 dl Meiran maustettua korppujauhoa. 1 muna. 400 gr paistijauhelihaa. Kuullotettua sipulia joukkoon. Pullat pellille ja paistetaan uunissa.
Sikanautajauheliha, jauhelihajatke, sipuli. Paistetaan valurautapannulla.
Ihania reseptejä! Yleensä kaikki kehottavat laittamaan sipulikeitto-kermaviiliyhdistelmän, itse en siitä niin perusta. Olipa hyvä ja hyödyllinen aiheenaloitus, seuraan tätä ketjua mielenkiinnolla ja vesi kielellä :)
400g jauhelihaa, sipulikeittopussi, kolmas osa yrttitarha/ruohosipulituorejuustoa, kananmuna. Mies syö kaikki kerralla. :)
Kermaviiliä, korppujauhoja, muna, mustapippuria, suolaa, paprrikajauhetta, oreganoa ja loraus ketsuppia, nautasikaj.lihaa. Teen aina tupla-annoksen.
Ei ole mun oma ohje mutta googlella löytyy Mysin pullat. Vaikka tekis miten ison satsin niin mitään ei ikinä jää :P
Kermaviiliä, korppujauhoja, kananmunaa, sipulia, valkosipulia, suolaa, pippuria, kuivattua basilikaa, fetajuustoa
Naudan jauhelihaa, kananmunaa, sipulia, silputtua lehtipersiljaa, fenkolin siemenia, suolaa, paprikajauhetta ja muita mausteita mielen mukaan. Paistetaan kevyesti pannussa, sen jalkeeen tomaattisoossiin muhimaan.
Jauhelihaa, sipulia, valkosipulia, kermaviiliä, korppujauhoja, muna, soijakastiketta, terijakikastiketta, seesamöljyä ja seesaminsiemeniä, rouhittua mustapippuria, jauhettua maustepippuria. Uuniin 10minuuttia.
Saa käyttää mut ei oo pakko hei!
Speksit: minä ja lapsi kaikkiruokaisia, mies sipuli-, sieni,- yms ruokavammainen.
Eilen syötiin lihapullia, joissa oli pari pakettia sika-nautaa, vähän korppujauhoja, loraus sinappia, isompi loraus majoneesiä, kourallinen pieneksi rouhittuja kuivattuja suppilovahveroita, 1 muna, 1 iso sipuli ja 1 iso valkosipulinkynsi raastinraudalla tunnistamattomaksi raastettuna, tuoretta timjamia, suolaa, pippuria.
Kiakille maistui ja mies jopa kehui. Tarkemmin en lähtenyt hänelle erittelemään ruuan sisältöä:)
400 g jauhelihaa, 1 sipuli, 1 tl suolaa, ripaus valkopippuria, purkki tomaattimurskaa valutettuna. Sekoitan tomaattimurskaan mausteet ja kuullotetut sipulit, ja lopuksi jauhelihan. Leivon lihapullat pellille ja paistan 200 asteessa noin 20 min. Lasten ehdoton lemppariresepti.