Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kymppiluokka? Uhka vai mahdollisuus?

Vierailija
18.03.2019 |

Näyttää pahasti siltä, että meidän muksu ei pääse lukioon seiskan keskiarvollaan pk-seudulla. Kannattaako mennä kymppiluokalle? Oppiiko siellä vaan käyttämään nuuskaa vai onko siellä oppimismyönteinen ilmapiiri?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika. Kai nyt opo, sinä ja teini olette katsoneet, että mihin lukioon kannattaa hakea tuolla todistuksella. Mitä vaihtoehtoja ajattelit nyt teinilläsi olevan, jos hän ei yhteenkään hakemaansa lukioon tule pääsemään?

Vierailija
2/11 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppiluokkalaisista tulee luusereita. Menkää ennemmin vaikka töihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljonhan tota kymppiluokkaa nykyään jo käydään. Varmasti ihan hyödyllinen, jos nuorella itsellään oikeasti on motivaatiota niitä numeroita korottaa esim just hyvään lukioon pääsemiseksi. Jos sinne mennään äipän toiveesta, niin voi mennä enemmän sinne nuuskaamisosastolle.

Vierailija
4/11 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppiluokka voi olla todella hyvä mahdollisuus, jos nuori itse on motivoitunut korottamaan arvosanojaan (ns. herännyt, että pitää vähän panostaa kouluunkin). Ystäväni poika heräsi juurikin ysin keväällä tähän. Korotti kymppiluokan aikana keskiarvoaan yli numerolla (6,6:sta 7,9:ään). Sama nuori on tämän kevään ylioppilas mitä suurimmalla todennäköisyydellä, sillä lukio on sujunut hyvin ja ekat aineet, jotka kirjoitti syksyllä meni hyvin.

Jos taas lukeminen ei kiinnosta eikä arvosanojen korottaminen kiinnosta, on ammattikoulu varmasti kymppiluokkaa parempi vaihtoehto peruskoulun jälkeen

Vierailija
5/11 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin kymppiluokan ysärillä, sain nostettua ka 7,2:sta 8,3:een, eli todella hyvää teki. Hyvä vuosi, järkeä tuli muutenkin päähän ja lukioon mentiin niin että heilahti. Suosittelen.

Vierailija
6/11 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppiluokka on hyvä. Itse olisin halunnut oman nyt ysiluokkaiaen menevän, mutta enää harvalla paikkakunnalla on. On tullut ne valma -ryhmät.

Vierailija
7/11 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä se on noloa. Vähän kuin olisi jäänyt peruskoulusta luokalle ja joutuisi siksi suorittamaan yhden ylimääräisen vuoden muut kiinni saadakseen.

Vierailija
8/11 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista kommenteista! Eli toivoa on.

T. Ap

Vierailija
9/11 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi se on kympille mennä kuin kotiin jäädä. Seiskan keskiarvolla voi kyllä joihinkin lukioihin päästä. Esimerkiksi Jokelan lukio voisi onnistua. Stadin keskustasta reilu puoli tuntia junalla. 

Vierailija
10/11 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käb´vin kymppiluokan, nostin numerolla keskiarvoa ja opiskelin inssiksi. Kannatti.

Vierailija
11/11 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käb´vin kymppiluokan, nostin numerolla keskiarvoa ja opiskelin inssiksi. Kannatti.

käb´vin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi