Onko synnytysten kesto lyhentynyt joka kerta?
Odotan neljättä rv 22 ja synnytystä tulee jo mietittyä aika lailla.
Esikoisen synnytys kesti vuorokauden, toisen 10h ja kolmannen 5h. Eli aika on puolittunut joka kerta. Onko nyt odotettavissa 2,5 h synnytys ja kiiruhdettava lähes heti sairaalaan? Ei tietenkään kukaan voi ennustaa, mutta meneekö yleensä noin. Ongelmia synnytyksissä ei ole aiemmin ollut.
Haluaisin olla mahdollisimman pitkään kotona supistuksien kanssa, mutta toisaalta pelkään että jos vauva syntyykin sitten matkalla. Tosin ponnistusvaihe ollut aina tuskallinen, eikä kukaan ole syöksymällä tullut.
Matkaa sairaalaan ei tosin ole kuin n. 30min.
Kommentit (4)
Mulla ei.
Eka kesti vuorokauden, toinen 4h ja kolmas 7h. Ja tuo toka oli kooltaan iso poika, 53cm, 4410g, syntyi 40+1. Kolmas oli pienempi 51cm, 4240g ja viikkoja jo 41+5, silti kesti kauemmin.
Ponnistusvaiheet on kyllä lyhentyneet joka kerta. Ekasta oli 10min, tokasta 6min ja kolmannesta 4min.
On lyhentynyt
1. 10h
2. 1h 20min
3. 1h 15min
4. 42min
Kiitos vastauksista.
Muita?
Oletteko tunteneet synnytyksen alkaessa, että "tämä tulee kestämään kauan" tai että "nyt on kiire sairaalaan". Itse tiesin toisesta, että kiirettä ei ole.
Kolmas sen sijaan vähän yllätti, kun sairaalassa ei ehtinyt olla kuin puoli tuntia. Löysin sen verran hyviä keinoja hillitä supistuskipuja, että niitä kun olisi voinut toteuttaa ponnistusvaiheeseen saakka, niin ei olisi juurikaan tarvinnut tuskailla.
Vauvan syntyminen kotiin ei nyt olisi maatakaatava juttu, sillä ambulanssi tulisi kuitenkin aika pian, mutta toki josvauvan voinnissa sitten onkin jotain ongelmaa, niin olisihan se ihan hirveää.
Mulla on lyhentynyt. Tosin aina tuntunut, ettei tosiaankaan ole kiire, eikä ole ollutkaan. Eka 16,5h, toka 8h, kolmas 6h (tämä oli tosin käynnistetty ja täysin lääkkeillä tehty synnytys).