Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen käytös haastaa jatkuvasti

Vierailija
17.03.2019 |

Hänellä dg adhd, poika 9-v, keskittymättömyys koulussa haastaa mutta koulussa on kuin enkeli. Ei riehu eikä räyhää. Tunnilla aloittaminen hankalaa. Mutta kotona, räyhää ja kapinoi vääntää viimeisenkin ruuvin, että saa minut vihastumaan ja sanomaan pahasti. Sitten haukkuu kamalimmaksi äidiksi ja uhkailee elämällään. Minulla on voimat poissa, olen niin peloissani ja väsynyt, eikö lapseni millään oppisi olemaan riehumatta.. pikkuveljen kimppuun hyökkäilee ja huutaa, määräilee jne.
Miten jaksan lastani,koska rakkaudella haluan hänet hoitaa. Surettaa niin tämä tilanne..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kouluun yhteyttä, onko mahdollista että koulun jälkeen voisi jäädä vaikka koululle tekemään läksyjä, monesti jotain tämmöstä toimintaa on tarjolla.

Pidä itse vapaata lapsista jos mahdollista vaikka saada lapset edes yhdeksi yöksi hoitoon...

Monesti yhtenäinen päivärytmi helpottaa eli jokainen päivä saa olla samanlainen. Nukkumaan ja herätys samaan aikaan, vaikka koulu alkaisi eri aikoihin eri päivinä, myös viikonloppuisin. Rutiinit tuo turvaa ja takaa riittävän levon.

Pidä ruutuaika lapsilla.

Jokapäivä pitää leikkiä ulkona, välitunnilla ollaan vaan muutoma minuutti ja se ei riitä yhdellekään lapselle.

Toimintaterapia voisi olla hyvä tukitoimi perheelle. Perheneuvolasta voisi myös pyytää apua.

Vierailija
2/2 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kokemusta erityislapsista, mutta oman poikani käytös parani selkeästi, kun aloin tehdä töitä kotoa käsin ja arkea hidastettiin. Eli ei läksykerhoja eikä säännöllisiä ryhmässä tapahtuvia harrastuksia, ei elektronisia vimpaimia eikä kiirettä.

Eli tosi tylsää elämää. Neljä tuntia koulua, sitten kotiin. Vähän pihaleikkejä naapurin lasten kanssa, lueskelua, legoja, piirtelyä. Lapsi on minimivirikkeillä kuin enkeli, ja haluaa mm. auttaa ruoanlaitossa. Sama lapsi raivosi ja löi eskarilaisena, kun oli pitkä päivä ja vielä iltaharrastuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi