Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkästä liitosta ero, koska voi palata sinkkumarkkinoille

Vierailija
17.03.2019 |

.. ettei katsota kieroon? Koska te aloititte?

Erottu 5 kk:tta sitten, erilleen muutettu 2 kuukautta sitten. Mutta liitto oli kuollut viimeiset 3 vuotta, en todellakaan ole kaipaillut eksää vaan aikalailla käsitellyt asian itseni kanssa.

Eikä mitään vakavaa tarvitse heti löytyä, mutta jotain sutinaa olisi kiva olla..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti vaan, niinhän ne miehetkin tekee. Oletan jotenkin että olet nainen.

Vierailija
2/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti vaan, niinhän ne miehetkin tekee. Oletan jotenkin että olet nainen.

Olen nainen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex tyttöystävä oli ollu seuraavana päivänä tinderissä. Oli parille kaverille tullu vastaan. Oli proftextissä ollu räväkkä, määrätietoinen, hyvä kuuntelija, hyvä keskustelukumppani. Kaikki noi oli valetta sen profiilissa. Sillä ei natsannu tinderissä, niin se tuli takas koputtelee. Sanoin, että eikö tinderissä onnistanu ja sanoin että kun lähdit, niin takas ei ole tulemista. Nyt on mulla puhelias ja määrätietoinen kumppani, joka tietää mitä haluaa.

Vierailija
4/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex tyttöystävä oli ollu seuraavana päivänä tinderissä. Oli parille kaverille tullu vastaan. Oli proftextissä ollu räväkkä, määrätietoinen, hyvä kuuntelija, hyvä keskustelukumppani. Kaikki noi oli valetta sen profiilissa. Sillä ei natsannu tinderissä, niin se tuli takas koputtelee. Sanoin, että eikö tinderissä onnistanu ja sanoin että kun lähdit, niin takas ei ole tulemista. Nyt on mulla puhelias ja määrätietoinen kumppani, joka tietää mitä haluaa.

Liittyy asiaan miten?

Ap

Vierailija
5/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohdalla kun erohakemus oli viety käräjäoikeuteen, katsoin olevani vapaa hakemaan muuta seuraa, ja kuukauden päästä erosta tapasin nykyisen miehen, 2kk erosta niin alettiin seurustella. 

Tärkeä mun mielestä se että entinen suhde päättyy ensin, sama sitten sen jälkeen se missä kohdalla tapaa uuden jos tapaa. Kaikkihan eivät halua seurustella. Minä olin ollut suhteessa yksinäinen useamman vuoden joten halusin kyllä heti tarkistaa markkina-arvoni, ja löysinkin tosi helmen mieheksi.

Vierailija
6/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkikäteen ajateltuna olisin ollut valmis deittailemaan heti kun ilmoitin erosta. Sille parisuhteelle ei ollut jatkoa.

Vieraat ihmiset ns. tietää toisten asiat aina paremmin. Jos jäät lupaa odottelemaan niin sitä saat odotella 10v päästäkin. Jonkun mielestä vielä silloinkin hätiköit ja sun olisi pitänyt vielä harkita sitä eroa. Tai ainakin sun suruaika on kesken.

Tsemppii!

Vierailija
7/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki ne joiden mielestä eron jälkeen pitää olla yksin ja löytää itsensä, voivat . miettiä omalle kohdalle mitenkä mukavaa on ripotella tuhkaa päällensä ja surra mennyttä suhdetta yksin kotona. Ehkä ei kannata alkaa vakavaan suhteeseen heti ensimmäisen vastaantulijan kanssa, mutta se että käy ulkona, tapaa ihmisiä ja elää on pelkästään hyväksi.

Olin ollut parisuhteessa yli 15 ennen avioeroa, puoliso halusi minusta eroon joten ajattelen että jos sen jälkeen kun eropäätös on tehty olen hakenut uutta seuraa en ole tehnyt mitään väärin. 

Eron jälkeen mun elämäni ja ratkaisut siihen liittyen ovat omiani, eivätkä ne kuulu sen enempää exälle, kuin ystäville tai sukulaisille. Aika harva kuitenkaan on itse kokenut samaa, ja siksi eronnut jää helposti yksin.

Vierailija
8/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tasan, koska itseltä niin tuntuu. Jos alat elämään muiden mielipiteiden pohjalta, teet niin ikuisesti etkä löydä koskaan onnea. Lisäksi jos elät perinteisen suomalaisen mielipidepohjan mukaan, elät elämää jotka ei toivo pahimmalle vihollisellekaan. Sen mukaan tässä kohtaa nyt ”etsit itseäsi” koska ethän toki voi tietää, kuka olet ja ”käsittelet eroa” hamaan tappiin asti sekä elät pitkän selibaatin.

Jokatapauksessa, voit aivan hyvin lähteä tapailemaan muita kun siltä tuntuu. Olet jo melko pitkään odotellutkin. Pidä hauskaa, ihastu ja nauti elämästä.

Vierailija
9/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti. Mä en ymmärrä, miksi pitäisi olla x kuukautta tai vuotta yksin. Mitä sillä voittaa?

Itse erosin 17 vuoden suhteesta, 12 vuotta oltiin naimisissa. Eroa tehtiin kolme vuotta. Käytiin terapiat, yritettiin kaikki temput. Kun eropäätös tehtiin, oli kaikki käyty läpi, kaikki jos ja mutta-jutut mietitty. Itketty eroa ja epäonnistumista. Mietitty tulevaa. Oli ihan päivän selvää, että ero oli oikea päätös ja molemmat vapaat tekemään henkilökohtaisessa elämässä mitä vaan.

Mä löysin oikeastaan heti uuden ja ex kolme kuukautta erilleen muuton jälkeen. Edelleen ollaan näiden samojen kumppaneiden kanssa viiden vuoden jälkeenkin.

Ihmisen ei ole hyvä olla yksin.

Vierailija
10/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies = heti vaan kalastelemaan, koska pussejahan pitää ainakin päästä tyhjentämään. Voit toki mennä vaikka ennen virallista eroakin, jotta on sitten uusi heti valmiina. Eikä tule sitä sinkkujaksoa turhaan väliin. :)

Nainen = ota parhaaksi katsomasi aika palautumiseen ja kun tunnet olevasi taas valmis uuteen suhteeseen, silloin. Tiedät tosin, että yksinkin on kiva olla pitkästä aikaa.

Vierailija
11/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun se sulle sopii. Muiden mielipiteellä ei ole väliä. Ei kuulu muille.

Vierailija
12/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin niin että jos on erossa se aloitteellinen osapuoli, ja toiselle tulee ero yllätyksenä, olisi kohteliasta ettei ihan seuraavalla viikolla ilmoita uudesta parisuhteesta. Ihan siksi, että toiselle se itse ero voi olla niin iso shokki että voisi hetken antaa aikaa toipumiseen.

Mutta jos eroa on työstetty jo jonkun aikaa, tai olet se joka tuli jätetyksi, ei minun mielestä tarvitse enää odotella. Jos kerran ex ei halua liittoa jatkaa, miksi minä olisin velvollinen pysyttelemään sinkkuna ettei exälle tulisi paha mieli? Ei voi samaan aikaan sekä syödä että säästää kakkua. Jos toisesta haluaa eroon, se tarkoittaa että toinen on sen jälkeen vapaa uuteen suhteeseen.

Minulle oli eron jälkeen tärkeä havainto se että maailmassa on paljon miehiä, jotka voisivat edes teoriassa harkita suhdetta kanssani. Osa toki etsi seksiseuraa, ja niihin lähtöihin en ole ikinä ollut valmis. Mutta paljon on ihan tavallisia, kunnollisia töissäkäyviä miehiä jotka kaipaavat parisuhdetta, ja jonkun niistä kanssa voi kipinöitä lennähdellä. Tietoisuus siitä että olen ihan ok, tavallinen keski-ikäinen nainen jolla on edelleen vientiä, oli hyvä asia.

Ex-puolisollakin oli pian eron jälkeen lyhyehkö suhde, ja se on mielestäni vain hyvä asia. 

Vierailija
13/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti voi palata, kun itsestä siltä tuntuu

Vierailija
14/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy asiaan miten?

Ap

Tossa taitaa olla pointti se, että ei sillä ole väliä toisille milloin palaa sinkkumarkkinoille ettei katota kieroon. Nämä tällaiset 24h erosta, jotka etsii uutta suhdetta, niin lopptulos on useasti toi ettei kelpaa kenellekkään, kun sille esittää kysymyksen oletko kauan ollut sinkkuna. Sellanen ihminen ei sytytä kovinkaan montaa ihmistä. Häntä koipien välissä palaillaan sitten takaisin.

Vierailija
15/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä olla hetki yksin jotta ei kanna edellisen suhteen ongelmia seuraavaan suhteeseen.

Vierailija
16/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä olla hetki yksin jotta ei kanna edellisen suhteen ongelmia seuraavaan suhteeseen.

Yksinolo ei takaa yhtään mitään. Ihminen kehittyy vain suhteessa toisiin ihmisiin. Jos parisuhteen ongelmia pitää pohtia, kannattaa hankkia ammattiapua tai käydä läpi asiaa jonkun hyvän ystävän kanssa. Mutta jos nyt jotain olen parisuhteista (niistä vähistä mitä mulla on ollut) oppinut on että ongelmat eivät välttämättä ole ollenkaan samoja. Asiat jotka toimivat exän kanssa, voivat olla hankalia ja taas ne joissa oli exän kanssa ongelmaa, eivät olekaan yhtään ongelmallisia.

Toki jos tuntuu siltä että tekee mieli olla yksin, niin silloin tuskin hakeutuu parisuhteeseen. Minusta toisaalta tuntuu, että niitä haavoja joita edellinen suhde aiheutti, ei ole mahdollista korjata muuten kuin parisuhteella, jossa minut hyväksytään sellaisena kuin olen. Sellainen suhde minulla on nyt, enkä voisi olla tyytyväisempi.

Vierailija
17/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se parisuhteen toimiminen on ihan yhtä paljon itestä kiinni olit sit markon tai Petterin kanssa, niin se on se päätös pysyä yhdessä se mikä vie karikkojen yli.

Vierailija
18/18 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti vaan uutta kohti. Ei eron käsitteleminen ja uuden elämän aloittaminen ole toisensa pois sulkevia. Riippuu tietysti tilanteesta. Jos joutuu yllättäen jätetyksi niin voi olla vaikea heti alkaa railakas sinkkuelämä. Jos taas on vatvottu vuosia eroa niin on todella valmis uuteen kun ero on selvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi