Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bridget Jonesin "ylipaino"

Vierailija
17.03.2019 |

Bridget Jones on lievästi ylipainoinen,32-vuotias sinkku ja joka juo kuin sieni. Päättää ottaa elämänsä ohjat käsiinsä ym...
Näin tätä leffaa esitellään. Zellweger lihotti itseään roolia varten kokoon 40-42. (Tuskinpa tuohon kokoon).
En oikein näe Jonesia ylipainoisena vaan pikemminkin "normaalina." Muita?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullukka.

Vierailija
2/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en näe minäkään. Teininä ärsytti, kun luin niitä kirjoja ja Bridget totesi 58 kiloa painavana olevansa  "hirveä läski". Voi jösses. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava on nykyinen normaali.

Vierailija
4/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pyöreä

Vierailija
5/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo pyöreä. Just varmaan se 42.

Vierailija
6/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän pyöreä nuoreksi ja synnyttämättömäksi naiseksi. Se mikä vielä 80-luvulla oli selvästi jo tukeva, on nykyään ns. normaalia. Nykyäänhän ei voi sanoa kenestäkään, että olisi lievästi ylipainoinen kun ns. normaalipainoisena pidetään kaikkia paitsi selvästi lihavia. Ja olen itsekin nykyään mielestäni lievästi ylipainoinen, vaikka mahdun normaalipainon sisään.

Vierailija
7/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

B Jones on noin 160cm pitkä. Jos painaa 58 kg niin on juuri normaalipainoinen, mutta ei nyt mikään erityisen hoikka, varsinkin kun ei ole lihaksesta kyse.

Vierailija
8/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bridget Jonesin käsitys ylipainostaan ei ole fiktiivisen hahmon hölmöyttä, vaan kirjoittajan keino tuoda esiin muuan naisille hyvin tavallinen piirre. Ja se on huomattavasti fiksumpi tuoda esiin jollakin samaistuttavalla hahmolla kuin osoittelevalla tietämyksen jakelemisella.

En nyt erityisesti tunne näitä Bridget Jones -leffoja tai -kirjoja, mutta minkä olen sitä katsonut, hänhän on aika symppis hahmo.

Vierailija
9/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava on nykyään normaali. 🐷 Onhan Bridget pullukka.

Vierailija
10/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B Jones on noin 160cm pitkä. Jos painaa 58 kg niin on juuri normaalipainoinen, mutta ei nyt mikään erityisen hoikka, varsinkin kun ei ole lihaksesta kyse.

Minä olen 156 cm/59 kg ja selvästi pyöreä.

Vierailija
11/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun ootte noin lihavuuspositiivisia. Itse olen hiukan pullukka, ja välillä tulee painoangsti, kun pitäisi lähteä jonnekin ulos yms.

Vierailija
12/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämää toi 58kg. Mä olen 163cm/59kg ja hoikka, vyötärönympärys on 70cm. Toki ruumiinrakenteita on monenlaisia.

Vierailija
13/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 157cm ja painan 50 kiloa. Kahdeksan kiloa lisää ja olisin lihava.

Vierailija
14/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli normaalipainoinen ja ei-hoikka = läski? 

Vierailija
15/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla tuo on ylipainoinen. Suomessa "normaali".

Vierailija
16/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla tuo on ylipainoinen. Suomessa "normaali".

Älä jaksa. Ei Suomi ole ainoa maa, jossa on ylipainoisia ihmisiä. 

Vierailija
17/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bridget oli oikein kaunis ekassa elokuvassa, ja toisessakin. Tämän kolmannen osan näin eilen ensi kerran, ja kyllä Renee oli edelleen Bridget, kaunis ja sopivan kokoinen, vaikka Bridget oli 43v.

Vierailija
18/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bidget on ihan normaalipainon rajoissa. Eiköhän Bridgetin “lihavuudella“ lähinnä tuoda esiin (sinkku)naisten ulkonäköpaineita. Kirjathan sijoittuvat 90-luvun puoliväliin, jolloin ihannoitiin laihuutta esim. tuon ajan huippumallit olivat todella laihoja.

Vierailija
19/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, olenko minäkin siis pullukka? 165cm ja 62kg, mielestäni näytän ihan tasan normaalipanoiselta, vaatteet yläosissa kokoa s, melko leveä perä joten alaosat m. Ihan häiriintynyttä puhua pullukoista kyllä kun näissä mitoissa pyöritään.

Kai tähän vaikuttaa rotuominaisuudetkin, vartalon suhteet, lihaksen ja rasvan suhde ja muuten rasvan jakautuminen. Voihan sitä olla tisseissäkin vaikka kuinka paljon, ja kapea vyötärö saa yleisesti näyttämään hoikalta. Tuskinpa kukaan sanoisi Marilyn monroeta pullukaksi? Googletin hänen mittansa ja olen muuten ihan saman kokoinen.

Vierailija
20/44 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsoo esim. 1. leffaa, niin ei todellakaan ole pyöreä, vaan ihan hoikka. Kasvot on meikattu niin, että kasvoista näyttää jotenkin turvonneelta. Mutta esim. sääret ja keskivartalo ei todellakaan ole tippaakaan ylipainoisia. Jos katsotte vaikka 1. leffan loppukohtausta, jossa juoksee lumisateessa leopardikalsareissa, niin on esim. todella, todella kapea ja pieni peppu.

Tuossa on haettu kuvakulmia, joissa korostuu rinnat ja kuvattu alakulmasta, jotta saadaan kaksoisleukaa. Mutta todella monessa kohtauksessa näkyy että on itse asiassa todella hoikka.

Kirjojen maailmassahan ei missään mainita hänen pituuttaan. Joku 58 / 63 kg on enemmistölle ihan normaali paino.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi