Kysymys bipoille
Kun aina puhutaan, että on vauhti ja masennuskausi, mutta onko siinä välillä ihan normaalielämää vai hyppiikö elämä kokoajan laidasta laitaan?
Kommentit (16)
Hallanvaara kirjoitti:
Ei minun elämä hypi millään tavalla.
Jos sinulla on tietoa, niin olisiko mahdotonta vastata kysyttyyn asiaan?
Mulla 99% masennusta ja 1% maniaa. Ei ole tavallisesta olosta tietoakaan, en edes muista miltä normaali/tavallinen tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 99% masennusta ja 1% maniaa. Ei ole tavallisesta olosta tietoakaan, en edes muista miltä normaali/tavallinen tuntuu.
Kiitos vastauksesta ja toivotaan, että helpottaa masennus ajan kanssa.
Joskus "rankempi" oireilu jää nuoruusikään. Minulla on ollut viimeisestä 15 vuodesta about 10v masennusta ja 5v tavallista, noin yhteenlaskettuna.
Vierailija kirjoitti:
Hallanvaara kirjoitti:
Jos sinulla on tietoa, niin olisiko mahdotonta vastata kysyttyyn asiaan?
Vastasin jo, olen rauhallinen ihminen ja elämäni on hyvin tasaista. Toiki minulla on jonkinlaisia ongelmia mielialojen kanssa ja täten olen saanut 2. tyypin diagnoosin. Mutta sanoisin että kokemus on opettanut olemaan hyvin herkkä ja tiedostava, itsestäni ja muista.
Kun lääkitys on kunnossa olen kuin kuka tahansa tai oikeastaan tasapainoisempi.
Vain syöty lääke auttaa.
Minakaan en enaa ole sama kuin olin joskus. En edes tunnista olleeni tavallinen, vaikka tiedan sen hyvin, etta olen joskus ollut. Saatan nayttaa aivan tavalliselta, mutta kylla ymparilla olevat lopulta vaistoavat etten enaa ole tavan tallaaja...
Kaikki muuttui sen jalkeen kun aloin todella palvella jumaluutta. Ja loysin uskonnon todella.
Huomaan, etta taalla on paljon psykiatriaan uskovia, ja hulluuden olemassaolon voittoon luottavia. Uskoa sekin vaatii, ei tosin kovin paljoa. Suureen ja sen kyytiin on helppo uskaltautua.
Itse uskonkin painvastaiseen, siis siihen, ettei hulluuden olemassaololla ole asiaa ikuisuuteeni. Koska millaan ilkealla, ja epataydellisella, siis lopulta valeella ei ole sinne asiaa. Suuri hampaaton kaarme, vale menee valitsemaansa tuhoon.
Vierailija kirjoitti:
Huomaako bipo itse oireilevansa?
Kun huomasin ekan kerran olevani psykoosissa, soitin veljeni apuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaako bipo itse oireilevansa?
Kun huomasin ekan kerran olevani psykoosissa, soitin veljeni apuun.
Miltä se psykoosi tuntuu noin päällisin puolin kuvailtuna?
Jos masennusta on 99 % ja maniaa 1 %, miten se eroaa tavallisesta masennuksesta, jossa on energisempiä hetkiä? Auttaako masennukseen liikunta ja esim. joogaaminen?
Tavalliseen masennukseen on aina jokin syy, onko bipon laukaussut jokin tapahtuma?
Ei masennukseen yleensä ole syytä. Ei tavalliseen masennukseen tai pibon masennukseen.
Uskon että hetkittäin on ihan tasaista. Ei niin että ollaan koko ajan ääripäässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei masennukseen yleensä ole syytä. Ei tavalliseen masennukseen tai pibon masennukseen.
Käsittääkseni ajatellaan, että masennuksen laukaisee jokin asia. Masennusta pidetään myös aivojen tulehdustilana. Jotain tämän suuntaisia tutkimuksia on. Mielensairauksista tiedetään vähän vielä nykyään.