Jos ei jaksa ja huvita tehdä töitä? Mitä sitten?
Olen tietysti yhteiskunnan loinen av palstan mielestä, sitä alinta pohjasakkaa, tiedän.
Olen töitä tehnyt 20 vuotta niska limassa nyt en enää vain jaksa eikä huvita. Haluan päättää itse elämästäni ja mitä sillä teen. Olen päättänyt jäädä kotiin, miehen rahoilla, lapsen kanssa.
En tiedä missä vaiheessa olen luvannut tälle maailmalle että teen kaikkeni oman elantoni eteen. Syntyessäni tällaista lupausta en ole tehnyt, kuka sen lupasi minun puolestani että jos synnyn ja elän täällä maailmassa minun on tehtävä töitä melkein kuolemaani saakka. Nauttia seitsemästä päivästä 2,joka ikinen viikko, vuodesta toiseen?
Aion nauttia elämästäni ja siihen ei työnteko ainakaan tällä hetkellä kuulu. Siihen kuuluu olla lapseni kanssa, hoitaa kotia ja perhettä, olla hyvä vaimo miehelle, hoitaa omia ystävyyssuhteita ja pitää huolta itsestäni. Olen tehnyt tätä jo jonkin aikaa, vuosia ja nautin oikeasti elämästäni enemmän. Olen hyödyksi niille ihmisille joille haluan, en tyoinen toistaan huonommille esimiehille.
Elämän kuuluu olla ihanaa, nautittavaa. Ei ainaista puurtamista, aikaisia aamuherätyksiä, ei kireää mieltä. Olen rennompi ja hauskempi, kaikilla on perheessä mukavampaa näin. Minulla ei ole kiirettä, miehellä on aina ruoka valmiina kun tulee töistä, lapselle on aikaa.
Olen yhteiskunnan loinen, yhteiskunnan ja miehen elätti. Nautin täysin rinnoin :)
Kommentit (17)
Eihän siinä mitään, jos sun mies on samaa mieltä sun kanssasi. Enpä tiedä mitä mun mies sanoisi, jos ilmoittaisin jääväni kotiin koska mulla on oikeus nauttia elämästäni.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 09:30"]
Eihän siinä mitään, jos sun mies on samaa mieltä sun kanssasi. Enpä tiedä mitä mun mies sanoisi, jos ilmoittaisin jääväni kotiin koska mulla on oikeus nauttia elämästäni.
[/quote]
Joo, tämä on kummallinen ajatuskulku että miehen pitäisi elättää. En kyllä sellaista miehelle ikinä ehdottaisi. Sitäpaitsi luulen että parin kuukauden jälkeen olisin täysin kypsä palaamaan takaisin töihin. Hmm, pitääkin säästää että ensi vuoden kesällä olisi varaa 2 kk kesälomaan, ihan hyvä idea.
Ei se yhteiskunta noin toimi, joidenkin on ne työt tehtävä. Mitä odotat yhteiskunnalta, jos vaikka sairastut vakavasti esim. syöpään? Tuleeko kunnan sairaanhoitajien paskaduunillaan sinua hoitaa, vai teetkö suosiolla itsarin, jotta sinuun ei tarvitse yhteiskunnan resursseja tuhlata? Ethän sinä ole yhteiskunnalle mitään antanut, miksi yhteiskunnan tulisia antaa sinulle jotain?
Hankit vaan jonkun diagnoosin. Vaikka ADD.
kummallista. mulle työ on iso osa elämää, mistä nautin. missäs paska paikassa ja millä koulutuksella ap on puurtanut niska limassa?
Hoitajana olen työskennellyt. Paska ala, paska palkka, paska koulutus. Asiat voisi olla toisinkin jos omasta työstä saa iloa. Ystävilläni jotka ovat korkeasti koulutettuja ei ole sen parempaa sanottavaa töistään.
Hyvä ap! Täällä toinen, mutta ei ole edes lasta huolehdittavana. Muualla kuin Suomessa kotirouva on ihan hyväksytty.
Eihän siinä sitten mitään jos on rahaa millä elää. Kaikki tavallaan.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 19:51"]
Olen tietysti yhteiskunnan loinen av palstan mielestä, sitä alinta pohjasakkaa, tiedän.
Olen töitä tehnyt 20 vuotta niska limassa nyt en enää vain jaksa eikä huvita. Haluan päättää itse elämästäni ja mitä sillä teen. Olen päättänyt jäädä kotiin, miehen rahoilla, lapsen kanssa.
En tiedä missä vaiheessa olen luvannut tälle maailmalle että teen kaikkeni oman elantoni eteen. Syntyessäni tällaista lupausta en ole tehnyt, kuka sen lupasi minun puolestani että jos synnyn ja elän täällä maailmassa minun on tehtävä töitä melkein kuolemaani saakka. Nauttia seitsemästä päivästä 2,joka ikinen viikko, vuodesta toiseen?
Aion nauttia elämästäni ja siihen ei työnteko ainakaan tällä hetkellä kuulu. Siihen kuuluu olla lapseni kanssa, hoitaa kotia ja perhettä, olla hyvä vaimo miehelle, hoitaa omia ystävyyssuhteita ja pitää huolta itsestäni. Olen tehnyt tätä jo jonkin aikaa, vuosia ja nautin oikeasti elämästäni enemmän. Olen hyödyksi niille ihmisille joille haluan, en tyoinen toistaan huonommille esimiehille.
Elämän kuuluu olla ihanaa, nautittavaa. Ei ainaista puurtamista, aikaisia aamuherätyksiä, ei kireää mieltä. Olen rennompi ja hauskempi, kaikilla on perheessä mukavampaa näin. Minulla ei ole kiirettä, miehellä on aina ruoka valmiina kun tulee töistä, lapselle on aikaa.
Olen yhteiskunnan loinen, yhteiskunnan ja miehen elätti. Nautin täysin rinnoin :)
[/quote]
Sama juttu mutta olen mies. Ja nautin täysin miesrinnoin. Kippistä vaan. Onneksi tyttöystävä ymmärtää tämän ja mahdollistaa tämän. Kiitos kuuluu hänelle.
T: 11cm mies
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 20:00"]
[/quote]
Sama juttu mutta olen mies. Ja nautin täysin miesrinnoin. Kippistä vaan. Onneksi tyttöystävä ymmärtää tämän ja mahdollistaa tämän. Kiitos kuuluu hänelle.
[/quote]
OT: onko miesrinnat yhtä kuin manboobs?
t. se ulkosuomalainen kotirouva
Periaatteessa et ole YHTEISKUNNAN elätti tai loinen jos mies kokonaan elättää. Jos saat vaikkapa työttömyyskorvausta niin silloin olet.
No jaa. Mun mielestä pitäisi saada kansalaispalkka, ettei kenenkään pitäisikään loisia. Elelisi sitten sillä vaikka vaatimattomamminkin ja tekisi vaikka vapaaehtoistyötä.
Minäkin olen ihan luuseri, en tykkää tehdä mitään töitä paitsi vapaaehtoistyötä. Elelen työkkärirahalla ja sossunrahalla, mutta takaan että mun työpanokseni on yhteiskunnallisesti ja humanitäärisestikin kyllä paljon hyödyllisempi, kun monenkaan muun.
Käyn montakin kertaa viikossa vapaaehtoistöissä. Mun vapaaehtoistyöt liittyvät tällä hetkellä nuorisotyöhön ja pakolaisten kotoutus- ja ystävätoimintaan. Tarkoituksena olisi laajentaa myös jossakin määrin vanhusten pariin.
Mulle ei vaan sovi ns. tavalliset työt. Mun pitää saada toteuttaa itseäni ja saada työstäni myös jotakin itselleni, siis henkistä mielihyvää. Muuten en tee yhtään mitään.
Et kai luule et joku täälä palstailija kävis töissä... Eivät vaan halua sitä tunnustaa. Yhteiskunta kun on sellainen,,,,
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 20:02"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 20:00"]
[/quote]
[/quote]
OT: onko miesrinnat yhtä kuin manboobs?
t. se ulkosuomalainen kotirouva
[/quote]
Ei sellaiset perinteiset vaan kiinteät ja nännit tietysti nöpöttävät valkean t-paidan lävitse. Sellaiset neitimäiset ei naiselliset, enemmänkin sellaiset prinssimäisen herkät. Vaikea selittää tässä päätteen äärellä. Voit vain kuvitella ne mielessäsi. Ne eivät hölsky tai hötise. Ne ovat kiinteät ja uhmakkaan hikiset kovan työn jälkeen. Paha kuvailla sitä näkyä.
Et ole loinen ollenkaan..tiedän pahempaakin! sellasen joka ei oo viikkoa pitempään töitä tehny, eläny vaan tuilla sun muilla ja sitten kun töitä tarjotaan, niin ei kelpaa..
Totuus on kyllä se, että "tuilla" ei kauheasti elellä. Niillä elää juuri ja juuri pienessä vuokrakämpässä, syö halpaa lidlin ruokaa, joutuu matkustaa bussilla - je sekin on verrattaen kallista. Pystyy maksamaan juuri juuri netistä, mutta muihin harrastuksiin ei oo rahaa. Ei omista mitään omaisuutta ja ihmiset hylkii ja halveksuu sua.