Mikä on kulunein vaatteesi?
Kommentit (11)
Collegehousut. :) Yksissäkin on tennispallon mentävä reikä haaroissa, mutta kotihousuina menevät edelleen mainiosti.
Kaikki muut kuluneet ja rikkoutuneet vaatteet laitan kierrätykseen heti, kun niihin törmään, mutta collegehousut saavat olla oikeasti todella pahasti rikki ennen kuin niistä luovun. :) Siis suomeksi sanottuna käyttökelvottomat. :)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 12:51"]
Kaikki muut kuluneet ja rikkoutuneet vaatteet laitan kierrätykseen heti, kun niihin törmään, mutta collegehousut saavat olla oikeasti todella pahasti rikki ennen kuin niistä luovun. :) Siis suomeksi sanottuna käyttökelvottomat. :)
[/quote]
Mihin kierrätykseen sä laitat vaatteet?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 12:51"]
[/quote]
Mihin kierrätykseen sä laitat vaatteet?
[/quote]
Olisi ehkä pitänyt kirjoittaa, että kiertoon. :) Lähistöllä oleva päiväkoti ottaa vastaan rikkoutuneita ja kuluneita vaatteita, käyttävät ne askarteluun ja lasten leikkeihin. :) Annan omia rikkoutuneita paitojani (jotka hajoavat aina hihansuista) eräälle ystävälleni, joka on minua huomattavasti pienikokoisempi. Hän lyhentää niistä hihat ja ottaa ne käyttöön. :)
Sellaiset vaatteet, joita en voi antaa eteenpäin (esim. vanhat ja rikkinäiset alushousut), laitan sekajätteeseen, koska meillä ei kerätä energiajätettä. Olin tästä asiasta yhteydessä vuokranantajaani, ja sieltä tuli jostakin sivuilta otetut ohjeet, joissa sanottiin, että käyttökelvottomat vaatteet laitetaan sekajätteeseen. Yritän viimeiseen asti välttää sekajätettä, joten siksi pyrin antamaan rikkinäisille vaatteille uuden elämän missä tahansa muualla. :)
Kääntöturkki. En raaski luopua kun on niin ihana, vien turkkurille.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 12:48"]
Mulla on monet housut ja pitkikset kuluneet rei'ille haaroista, mulla siis sipsa syö ne.[/quote]
Ai teillä se on sipsa, meillä se on aina ollut sipsu :D Oliko sunkin vanhemmat karjalaisia?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 13:14"]
Mulla on monet housut ja pitkikset kuluneet rei'ille haaroista, mulla siis sipsa syö ne.[/quote]
Ai teillä se on sipsa, meillä se on aina ollut sipsu :D Oliko sunkin vanhemmat karjalaisia?
[/quote]
...MISTÄ tässä on kyse? T. Stadilainen, joka ei nyt vaan snaijaa :D
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 13:15"]
[/quote]
[/quote]
Mun äiti on Savosta, saattaa olla, että se sipsa on sieltä, mutta voi se jostain muualtakin tulla.
Kun reidet ottaa kävellessä yhteen, housut kuluvat, eli sipsa syö ne.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 13:15"]
[/quote]
[/quote]
Mun äiti on Savosta, saattaa olla, että se sipsa on sieltä, mutta voi se jostain muualtakin tulla.
Kun reidet ottaa kävellessä yhteen, housut kuluvat, eli sipsa syö ne.
[/quote]
Aa, okei! Loistava ilmaisu :) Kiitos kun kerroit :)
- Se stadilainen
Pitkälti yli kymmenen vuotta vanha "kotihameeni", joka aluksi oli kivannäköinen hame ihan työvaatekäytössäkin (tosin tosi casual, trikoota), sitten se tipahti kotivaatetasolle, jonka jälkeen se on ollut rento kotihame, mutta myös hetkittäin kotitoppi... En minä voi luopua siitä, koska siinä on muistoina koko tähänastinen aikuiselämäni, tavallaan. Nyt se on pieniä reikiä täynnä ja hiutunut riepu joka en edes käytä, mutta muistini toimii niin että esineetkin tuovat voimakkaita muistoja mieleeni (mm. ja etenkin tuo hame) joten jos heivaan sen kokonaan pois, unohdanko tiettyjä juttuja jotka juuri sen vaatekappaleen näkeminen provosoi pintaan? En vaan voi heittää sitä pois, vaikka muuten kyllä karsinkin tavaroita välillä kovalla kädellä kiertoon uusien tieltä.
Mulla on monet housut ja pitkikset kuluneet rei'ille haaroista, mulla siis sipsa syö ne. Oon aika hiljan hävittänyt kaikki kuluneemmat paidat ja topit, joten niitä ei juuri nyt oikeastaan ole. Yksi pitkähihainen paita on, jossa on kanin syömiä reikiä, mutta muuten se ei ole oikeastaan kulunut.
Mulla on talvisukkina keskivertosukkaa hieman hintavampia ratsastussukkia, joten ne ovat kyllä aika kuluneita, mutteivät reikäisiä. Villasukkia löytyy myös reikäisinä.