Olen sairaanhoitaja ja äänestän Kokoomusta
Minulle arvomaailma on aina ollut tärkeämpi, kuin tulotaso. En ehkä ansaitse niin paljon, mutta arvostan yritteliäisyyttä, ahkeruutta ja omasta itsestään vastuun kantamista. Olen tehnyt töitä koko elämäni enkä voi sietää sitä, miten jotkut eivät edes yritä pärjätä elämässään vaan elelevät tuilla. Kaatua saa, mutta sen jälkeen pitää nousta taas pystyyn.
Kommentit (16)
Erikoista, että Kokoomus edustaa kenenkään arvomaailmaa. Minulle kyseinen puolue edustaa lähinnä itsekkyyttä, itsekeskeisyyttä ja kilpailua sellaisen asioiden suhteen, joista ei mielestäni tulisi kilpailla.
Mutta kaikki tallaa tyylillään.
Miksi äänestät puoluetta, jonka mielestä työntekijälle ei tarvitse maksaa palkkaa?
Olet itse vastuussa omasta tyhmyydestäsi. Valitettavasti kaltaisiasi on paljon.
No sitten sinulle on kaikki kikyt ja työsi korvaaminen filippiiniläisillä ihan oikein.
Et kyllä itse ole kovin yritteliäs...mikset perusta ihan oikeaa yritystä?
Kokoomus myy Suomen pala palalta. Äänestän henkilöä en puoluetta, mutta kokoomusta tai Kepua en äänestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi äänestät puoluetta, jonka mielestä työntekijälle ei tarvitse maksaa palkkaa?
Olkiukko. Kokoomus ei ole sitä mieltä että työntekijälle ei tarvitse maksaa palkkaa. Vai onko vasuritkin samaa mieltä, haluavat 100% veroastetta ja valtio pitää huolen kaikista tasapuolisesti?
Pahoinpitelijä Vapaavuori se vasta äijä on.
Kiky köyhdytti hoitajat ja siitä voi kyllä päätellä, että naiset ovat liian kilttejä. Empatia on huono asia kun se liitetään palkkoihin.
Kyllä minäkin olen sitä mieltä et itsestään täytyy huolehtia ja töitä pitää tehdä. Mutta silti koen että myös niistä täytyy huolehtia jotka eivät siihen syystä tai toisesta kykene. Siksi en tule ikinä äänestämään kokoomusta.
Hetken mietin olisinko antanut 5/5 trollauksesta, mutta en sitten viitsinytkään. Ei kenellekään enää mene läpi, että yhtään äänestäsi kokkareita, varsinkaan "arvoperustein".
Ei kokkareilla ole muita arvoja kuin "julkista rahaa omaan taskuun niin paljon kuin irti lähtee"-arvo.
Minä taidan äänestää jälleen kokoomusta. Ylen vaalikoneesta minun vastausten perusteella jos valittaisiin eduskunta niin kokoomuksella olisi 110 paikkaa ja vasemmistolaisin puolue eduskunnassa olisi keskusta 16 paikalla.
Ihan suoraselkäinen elämän filosofia sinänsä. Ainoa ongelma siinä on se, että siinä on jokaisen pärjääminen mahdotonta.
Mikäli kaikki opiskelisivat itsensä maistereiksi tai insinööreiksi, se johtaisi vain siihen että meillä olisi esim. korkeasti koulutettuja siivoojia. Pääomat kertyisivät siitä huolimatta niiden omistajille kuten nytkin.
Itsensä korkeasti kouluttaneelta on itse asiassa typerää potkia ja patistaa siivoojaa kouluttautumaan ja etenemään elämässään, koska se tuottaisi vain inflaatiota hänen omalle asemalleen.
Niin, Kokoomuslainen arvomaailma ei ole työtelijään yrittäjän edun mukainen, vaan suurpääoman, jonka ruokalistalla on se työteliäs yrittäjä.
Lähtökohtaisesti kenenkään, joka ansaitsee elantonsa työnteolla, itselleen tai palkkaa vastaan jollekin toiselle, on älytöntä tukea kokoomuslaista arvomaailmaa. Sitä ei muuta se, onko työasusi puku vai haalari.
Oletko sinä se Sari?