Miksi peset pyykkiä kerrostalossa lauantaina klo 21?
Kommentit (23)
Koska olen vuorotyössäkäyvä vilkkaan sosiaalisen elämän omaava henkilö, joka haluaa kulkea puhtaissa vaatteissa ja nukkua puhtaissa lakanoissa.
Takana on 7 päivän työputki ja tänään pääsin töistä klo 19.30. Pyykkikoneen (ja tiskikoneen) pistin päälle kotiin tultua. Pyykkiä on neljä koneellista. Jatkan pyykkäämistä kunhan yön riennoistani kotiudun aamulla, ehkä noin 6-7 aikaan. Ehdin ehkä pestä kaikki loput huomisen aikana.
Koska ehdin juuri töistä kotiin, ja on pakko pestä vaatteet huomiseksi. Onneksi on lyhyt ohjelma niin ehdin ennen kympin hiljaisuutta.
Itse olen pessyt vielä puolenyön jälkeen, jos on ollut tarvetta. Pyykkääminen kuuluu joka tapauksessa normaalien elämisen äänien piiriin, eikä kieltoja tarvitse noudattaa.
No asun kyllä omakotitalossa, mutta mielestäni tuonne kymppiin asti voi ihan hyvin vielä pestä. Tosiaan telkkarit ihmisillä vielä auki muutenkin. Mutta vastaus siihen, miksi lauantaina klo 21, niin siksi, että lauantai on yleensä saunapäivä ja sen jäljiltä isolla perheellä on perkeleellisesti pyykkiä likapyykkikorissa. Totesin sen taas kerran ja laitoin ensimmäisen koneellisen ajastimella siten, että pyykit ovat ripustettavissa aamulla kello kuusi. En siis asu kerrostalossa, joten neljältä käyntiin surahtava koneeni ei häiritse ketään. Ei edes minua, sillä koneen ääni ei kuulu makuuhuoneeseen.