Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkikö vauvasi pian syntymän jälkeen?

Vierailija
16.03.2019 |

Täysiaikaisena syntynyt.

Itkikö vauvasi pian syntymän jälkeen?

Vaihtoehdot

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsistani ei itkenyt. Hänet vietiin juoksun kanssa teholle heti kun napanuora katkaistiin. Muutama tunti hengityskoneessa ja kolme päivää teholla. Nyt hän on reipas koululainen.

Vierailija
2/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en tullut ajatelleeksi näitä tapauksia... (ap) Ajattelin täysiaikaisia, normaalisti sujuneita raskauksia ja synnytyksiä.

Mun vauva ei itkenyt syntyessä. Vasta nyt rupesin miettimään, että kuinka yleistä on, että vauva itkee tai ei itke syntymän jälkeen?

Olin synnärillä 3 päivää (nuoruuden hölmöyttä ja tietämättömyyttä). Kotona vauva ei nukkunut ensimmäisiä öitä - ei nukkunut sen jälkeen, kun tein sen virheen, että annoin synnärillä yhtenä aamuna vauvan kätilöille muutamaksi tunniksi. Joka tapauksessa, vauva oli hereillä yhtäjaksoisesti klo 00-04, eikä hän sinä aikana itkenyt lainkaan. Ei edes kitissyt. Enkä edes ajatellut, että pitäisi itkeä, tiesin vain että johonkin vauva ei ole täysin tyytyväinen, jokin oli eri tavalla eikä rentoutunut... mutta en heti keksinyt, mikä se seikka oli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mikä vimma tänne on tuoda tänne näitä vauva-juttuja koko ajan. Eikö vauva-asioille ole ihan omat fooruminsa.

Vierailija
4/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin synnärillä 3 päivää (nuoruuden hölmöyttä ja tietämättömyyttä). Kotona vauva ei nukkunut ensimmäisiä öitä - ei nukkunut sen jälkeen, kun tein sen virheen, että annoin synnärillä yhtenä aamuna vauvan kätilöille muutamaksi tunniksi. Joka tapauksessa, vauva oli hereillä yhtäjaksoisesti klo 00-04, eikä hän sinä aikana itkenyt lainkaan. Ei edes kitissyt. Enkä edes ajatellut, että pitäisi itkeä, tiesin vain että johonkin vauva ei ole täysin tyytyväinen, jokin oli eri tavalla eikä rentoutunut... mutta en heti keksinyt, mikä se seikka oli. 

Jos ei vauva itkenyt eikä kitissyt niin miksi itse valvoit?

Vierailija
5/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

Mä en ymmärrä mikä vimma tänne on tuoda tänne näitä vauva-juttuja koko ajan. Eikö vauva-asioille ole ihan omat fooruminsa.

Tämä on Vauva-lehden keskustelufoorumi. :D

Vierailija
6/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ruvennut nukkumaan vasta sen jälkeen, kun tiedän lapsen nukahtaneen. Joku vaistomainen juttu ehkä.

Vierailija
7/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

Ehdota ylläpidolle, että lisäävät automaattiseen sensurointiin sanan "vauva".

Vierailija
8/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommenteista päätellen ehkä palstahullu, mutta ei minulle tuttu.

Kaksi tyttöä ei parahtanut ihan heti synnyttyään vaan kätilöt vähän taputteli "eloa" tyttöihin, sitten tuli parahduksetkin.

Poika parahti heti synnyttyään ja alkoi itkemäänkin (ilmeisesti ensihenkäykäset on kivuliaita, ei mitään muuta vikana).

Esikoisen syntyessä tosiaan säikähdin kun olin kuvitellut, että parkaus kuuluisi samantien kun syntyisi, pelkäsin, että ei alkaisi ollenkaan hengittämään. Turha pelko.

Vierailija
9/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itki. Heti syntymänsä jälkeen kuristii vanhempansa ja itki ku alko kadutttaa ku huomas etteei ylttäny mihinkäään.

Vierailija
10/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna prkl!

Vierailija
11/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut juttu ratkes sillä, että annoin yhtenä päivänä syödä rinnalla, nukahtaa siihen, ja herätä samasta asennosta... Istuin 2 tuntia sohvalla vauva sylissä, liikkumatta. Sen jälkeen vauva muuttui. Nukkumiset ei ois voinu olla helpompia! Pointti tässä oli, että vauva syntyi - ja myöhemmin valvoi - itkemättä.

Vierailija
12/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes ajatellut synnyttäessäni, kuuluuko vauvan itkeä vai ei - siitä ei muistaakseni puhuttu mitään neuvolassa, eikä mulla ollut ketään, joka sellaista olisi ottanut puheeksi. Vasta nyt tosiaan mietin. MUTTA... kun sain vauvan syliini, hän olisi ollut heti valmis rinnalle, se kuitenkin kiellettiin (mua parsittiin), silloin vauva nosti päänsä ja katsoi mua silmiin pienellä punaisella ja ryppysiellä naamallaan, katse oli itkuinen, en nyt itse asiassa muista itkikö silloin... taisi vähän itkeä. Mutta se liittyi tarpeseen saada rintaa, ei varsinaisesti ulos putkahtamiseen.

Vierailija
13/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itkenyt, napanuora kaulan ympärillä. Katseli hämmentyneenä maailmaa. Voi kuitenkin hyvin, lääkäri hieroi hetken ja sain vauvan rinnalle.

Esikoinenkaan ei itkenyt. Hänellä oli myös kaikki hyvin :)

Vierailija
14/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sai alussa täydet pisteet, sitten tuli miinus sinisyydestä. Synnytys oli kestänyt 14 tuntia. Mä en paljon ponnistanut, luulin et vauva syntyy suht automaattisesti... :] Olin vähän ihmeissäni, kun kätilö sanoi: "ponnista kovempaa!" Vauva syntyi käsi ojossa. Oli hiukan valmistautuneempi kuin minä!

Vierailija
15/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ruvennut nukkumaan vasta sen jälkeen, kun tiedän lapsen nukahtaneen. Joku vaistomainen juttu ehkä.

Kyllä vauvat heräilee ja ovat joskus pitkäänkin hereillä niin etteivät itke. Ei äidin tarvitsisi sen vuoksi valvoa, noin pieni kun ei liikukaan. Yleensä vauvalle riittää että näkee äidin, pieni yövalo voi siksi olla hyvä.

Vierailija
16/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei itkenyt, napanuora kaulan ympärillä. Katseli hämmentyneenä maailmaa. Voi kuitenkin hyvin, lääkäri hieroi hetken ja sain vauvan rinnalle.

Esikoinenkaan ei itkenyt. Hänellä oli myös kaikki hyvin :)

Oon miettiny, voiko raskausajan meluisuus vaikuttaa siihen, miten herkästi vauvakin käyttää ääntään? Tietysti ihmisissä on valtavasti eroja jo sikiönä ja syntyessä, eli perimä... Mutta mun raskausaika oli hiljaista ja rauhallista.

Vierailija
17/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vauvat heräilee ja ovat joskus pitkäänkin hereillä niin etteivät itke. Ei äidin tarvitsisi sen vuoksi valvoa, noin pieni kun ei liikukaan. Yleensä vauvalle riittää että näkee äidin, pieni yövalo voi siksi olla hyvä.

Toisen vauvan kanssa voisin varmaan ottaa vähän rennommin :) Sen neljän tunnin aikana vaan maattiin vierekkäin... sitä en muista söikö puolessavälissä ja vaihdettiinko vaippa. On tosiaan hyvä idea pitää himmeä valaistus. Meillä oli säädettävä yövalo, ja sillä näki just ja just hoitaa askareet. Mutta en varmaan tullut ajatelleeksi, että myös vauvaa auttaa nähdä minut.  

Vierailija
18/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi sai alussa täydet pisteet, sitten tuli miinus sinisyydestä. Synnytys oli kestänyt 14 tuntia. Mä en paljon ponnistanut, luulin et vauva syntyy suht automaattisesti... :] Olin vähän ihmeissäni, kun kätilö sanoi: "ponnista kovempaa!" Vauva syntyi käsi ojossa. Oli hiukan valmistautuneempi kuin minä!

Sininen ja käsi ojossa? Vauvasi oli siis teräsmies!

Vierailija
19/21 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sininen ja käsi ojossa? Vauvasi oli siis teräsmies!

Sitä vähän joutuikin olemaan, että pääsi urvelosta äidistä (minusta) ulos.

Vartuttuaan hiukan vauva kyllä itki, ellei päivänokosilla keikutettu vaunujen kantokopassa, tai tanssitettu rauhallisesti sylissä kunnes on puoliunessa. Oi, mulle tulee kohta vauvakuume...

Vierailija
20/21 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up