Olen kolmekymppinen eikä elämässäni ole mitään
Tästä kaikesta on tullut vain päivä kerrallaan selviytymistä. Valmistumisesta AMKista 5 vuotta, jonka aikana olen tehnyt töitä 2,5vuotta täysin koulutusta vastaamattomassa työssä. Ilman relevanttia työkokemusta on mahdoton päästä töihin. Ns. alempitasoisiin hommiin hakiessa kyseenalaistetaan motivaatiotani, joka toki voi olla heikohkoa koska haluaisin tehdä vaativampaa työtä. Mitään säästöjä ei ole kertynyt vaan ennemmin velat painaa niskassa, joten uudelleen kouluttautuminen ei oikein ole vaihtoehto. En enää tiedä mitä tässä pitäisi tehdä.
Kommentit (9)
Hae yliopistoon täydentämään opintoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei moni muukaan Suomessa tee koulutustaan vastaavaa työtä - tämä on tätä nykyaikaa ja huonon politiikan tulosta, ikävä kyllä!
Olen kuullut maistereiden siivoavan tehtaita ja toimistoja, kun eivät muuta työtä saa - onhan se varmaan kauhean turhauttavaa, mutta minkäs sille voi.
Jos olet nuori ja kielitaitoinen vaihtoehtona olisi tietenkin lähteä vaikka ulkomailla tietyksi aikaa tai kokonaan. Työpaikkoja löytyisi varmaan ihan työkkärin sivuilta, jos haluat katsella, tässä olisi aika paljon kaikenlaista ja palkatkin ovat usein parempia, kuin kotimaassa.
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/?locations=Ulkomaat&announced=0&leasi…
P.s. Huomasinkin, että olet 30-vuotias, joten se on mitä parhain ikä lähteä työskentelemään uskomaille, et ole sinisilmäinen varmaan enää ja osaat olla varovainen ihmisten suhteen - ulkomailla kun ei ehkä aina olla yhtä rehellisiä kuin Suomessa...
Olen kuntoutustuella oleva monidiagnoosinen 28-vuotias nainen vailla toisen asteen koulutusta. Arvaa onko elämä tyhjää?
Toivottavasti jaksat yrittää löytää kivan työpaikan. Olisiko töitä eri paikkakunnalla? Itse olin työttömänä muutaman kuukauden, ja pääsin erään työllistymiskurssin kautta näyttämään osaamistani alani yritykseen, jonne sitten pääsinkin töihin heti, kun yritys haki seuraavaa työntekijää.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuntoutustuella oleva monidiagnoosinen 28-vuotias nainen vailla toisen asteen koulutusta. Arvaa onko elämä tyhjää?
ÄLÄ anna ikinä periksi - Tämä on kaikkein tärkeintä elämässäsi!!
Ala sitten miettiä mitä haluaisit oikeasti tehdä - ja kysy sitten työvoimatoimistosta, miten voisit päästä haaveammattiisi.
Tärkeintä tässä on, että tiedät mitä tahdot ja sitten teet kaikkesi sen eteen, että sen saat.
ei voi olla ihmiset noin luusereita.
Jos olisin multimiljardööri ottaisin teidät kaikki elämän kaltoin kohtelemat siipieni suojaan, ja keksisimme mielekästä tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja mites ne Afrikan lapset jne.
Ei moni muukaan Suomessa tee koulutustaan vastaavaa työtä - tämä on tätä nykyaikaa ja huonon politiikan tulosta, ikävä kyllä!
Olen kuullut maistereiden siivoavan tehtaita ja toimistoja, kun eivät muuta työtä saa - onhan se varmaan kauhean turhauttavaa, mutta minkäs sille voi.
Jos olet nuori ja kielitaitoinen vaihtoehtona olisi tietenkin lähteä vaikka ulkomailla tietyksi aikaa tai kokonaan. Työpaikkoja löytyisi varmaan ihan työkkärin sivuilta, jos haluat katsella, tässä olisi aika paljon kaikenlaista ja palkatkin ovat usein parempia, kuin kotimaassa.
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/?locations=Ulkomaat&announced=0&leasi…