Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista avoimessa yliopistossa opiskelu on? Esim. jotkut perusopinnot

Vierailija
22.03.2013 |

olen suunnitellut suorittavani sosiaalialan perusopinnot 25op avoimessa, kesto 1 vuosi. Miten usein siellä mahtaa olla luentoja, tenttejä? Miten paljon tehtäviä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu täysin missä avoimessa ne ajattelit käydä ja millä tekniikalla!

1 vuosi on kyllä aika kauan tehdä 25 op..... Minä tein nuo perusopinnot yhden kesän aikana (2,5 kk). 

Jos sinulla on järki päässä ja osaat joko kirjoittaa tai päntätä tentteihin niin ihan helppoja ovat! Joitan kursseja voi suorittaa oppimispäiväkirjoin ja essein ja toisia sitten kirja- ja verkkotentein. Kannattaa varmaan tutustua ensin valikoimaan.. 

Vierailija
2/6 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vaihtelee kaupungittain ja oppialoittain, mutta oma kokemukseni avoimen opsikelusta oli se, että maksoin lähinnä tenteissä käymisestä. Opiskelu oli siis täysin itsenäistä; esseiden kirjoittamista ja tenttikirjojen lukemista. Verrattuna varsinaiseen yliopisto-opiskeluun, niin minusta työmäärä oli suuri. Tosin eri oppialoilla opiskelu ja vaatimukset tosiaan saattaa olla varsin erilaisia. Opiskelin psykologian perus- ja aineopinnot (täydensin tutkintoani).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun yliopistossa olen ajatellut ne käydä ja siellä luki avoimen sivuilla tuossa perusopintojen kohdassa, että kesto 1 vuosi !?

ap

Vierailija
4/6 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo perusopinnot 1 vuodessa on ihan normitahti. Ennen oli opintoviikkosysteemi ja silloin perusopinnot oli tuon 25 opintoviikkoa. Nyt kun on opintopisteet, niin se kokonaisuus on varmasti enemmän kuin 25 op! Olisko sivuille jäänyt vanhaa tietoa tms? 

T. 3

Vierailija
5/6 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusopinnot nykyään 25 op, ennen 15 ov.

Vierailija
6/6 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikaan sidottuja kurssikokonaisuuksia ja sellaisia jotka voi tehdä omaan tahtiin. Omaan tahtiin voi trehdä vaikka 5op viikossa (itse sain näin kiitettäviä arvosanoja). 

Sitten on vaikeampaa kun on tietyt tenttipäivät joihin on oltava valmistautunut, eikä enää oma tahti riitä. Mutta kyllä tuo yksi vuosi on pitkä aika :) Luultavasti sidottu lähiopetukseen... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän