Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5v lapsi on yhtäkkiä koko ajan halipulassa, onko normaalia?

Vierailija
21.03.2013 |

Olen vähän huolissani :/ Meidän 5 v lapsi on yhtäkkiä todella äiti-riippuvainen, haluaa koko ajan halia. Ennen ei ole halunnut koko ajan. Mitään uutta ei ole tapahtunut vuosiin. Emme ole muuttaneet, ei ole tullut sisaruksia, vanhemmat eivät ole eronneet, päiväkoti tai uusi harrastus ei ole alkanut tms.

Lapsi pyytää, että saisi nukkua vieressäni, että saa halailla koko yön minua. Annoin nukkua viime yönä ja taisin tehdä virheen. Aamulla tämä heräsi rääkyen että ei halinut tarpeeksi ja oli vihainen kun olin noussut ennen häntä ja jättänyt hänet sänkyyn nukkumaan. Minun piti laittaa isosisarus kouluvalmiksi joten oli pakko nousta aikaisin. Kovan huudon ja itkun kanssa hän tuli aamulla sängystä. Tänään illalla kauhea huutokonsertti kun sanoin, että saa nukkua nyt omassa sängyssään sillä on isosisaruksen vuoro nukkua sängyssäni. Pakkohan se on antaa toisenkin kun yksi sai. Sanoin että sitten kyllä loppuu sillä tästä tulee riitaa ja kiukuttelua, kun ei ole vuorossa. Lapsi nukahti vasta äsken. Kauhean vaikeaa. Makasin vartin hänen sängyssään ja halin ja sanoin että ei ole mitään hätää, kaikki on hyvin jne nyt nukutaan. Kun tulin pois hänen luotaan ja laitoin muut nukkumaan, tämä 5v. tuli monta kertaa pois sängystä. Huusi suoraa huutoa jne. Keksi aina uusia juttuja, ei ole saanut unilaulua, ei voi nukkua samassa huoneessa kuin nuket (niiden silmät ovat jotenkin pelottavat kuulemma?), haluaa nukkua taas minun vieressäni jne.

Noin vartti sitten hiljeni. En ymmärrä tätä. Päivällä kun pelasimme muistipeliä, tämä 5v. lapsi tuli koko ajan ihan viereeni, että ei ole halinut tarpeeksi jne. Halimme sitten koko pelin. Koko ajan hän tulee halimaan. Myös kun olen tekemässä ruokaa jne. Ennen ei ole ollut tälläistä, siksi olen nyt todella ymmälläni! Ihanahan tuollainen haliva lapsi on. Mutta olen huolissani. Onko hänellä joku hätänä? Kyseessä on todella herkkä lapsi, paljon herkempi kuin muut sisaruksensa. Ennen vain ei ole ollut tälläistä halipulaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ja menee. Meillä jatkuva rapsutus pula ja poika 9v. On kuin takiainen kimpussa. Ei aina jaksaisi. Sitten vielä illalla kummatkin pojat haluaa äidin. Toinen jo 11v. Yrittävät aina itsenäistyä, mutta ei oikein onnistu.

Vierailija
2/3 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, tuo helpotti jo paljon! Eli se on vain vaihe? Esikoisella ei ole ollut koskaan tuollaista.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä halaa sitä lasta vaikka se kuinka rääkyisi ja ulvoisi. Meillä ainakin aikuiset komentavat lapsia, ei päinvastoin. Eli jos lapsi haluaa halata mutta aikuinen ei, niin silloin ei halata ja jos se ei lapselle sovi, hän saa piiskaa perseelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan