Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saippuapesuilla kasvot pysyvät nuorempina??

Vierailija
21.03.2013 |

Olen pessyt kasvoni 15v. pelkällä saippualla. Nyt olen 35v. ja useat tutut/tuntemattomat sanovat että olen reippaasti ikäistäni nuorempi. Johtuuko kenties saippuapesuista?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se hiusten paksuus etenkin johtuu pesutavasta.

Vierailija
2/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 23:16"]

Joo se hiusten paksuus etenkin johtuu pesutavasta.

[/quote]

Se muuten osin johtuu. Synteettiset liuottimet kuten SLS pesevät hiuksestä luonnollisen hiuksen oman rasvan pois, mikä ohentaa hiusta. Lisäksi usein varsinkin hoitoaineissa on raskaita silikoneja, jotka toisaalta silottavat, mutta myös latistavat hiusta. Mulla tosiaan aina kampaajalla pesun jälkeen on inhottava lattana lirutukka, kun on käytetty noita aineita, mutta normaalin saippuapesun jälkeen runsaan ja ilmavan, paksun näköinen tukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole saippuapesusta kiinni nuoruutesi raikkaus. Höpsö olet. Geenit ja geenit. Itse tupakoin, ja mua luullaan 10 vuotta nuoremmaksi, vaikka olen miltei 50 v.

Vierailija
4/11 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudestani kysyn. Eli, ilman meikkivoiteita ym, luonnontilassa kasvojesi ollessa: näkyykö hyvässä valaistuksessa mitään uurteen alkujakaan esim. otsassa?  silmänympärykset?    onko ne nenästä alaspäin suupieliin tulevat juonteenalut jo näkyvissä. Kun suikistat suuta, tuleeko ympärille jo pienehköjä ruttuja?   Kysyn, koska tuttuni on samanikäinen ja kysytään edelleen papereita.  Hänellä tasainen kaunis iho ilman meikkivoidetta ja otsa täysin rypytön. Hymyillessään hitusen silmänympäryksillä hyvin hyvin pientä harakanvarvasta (sellaista kuin noin 25vuotialla keskimäärin)  .  Häntä ei oikeasti uskoisi vielä kolmevitoseksi.  On ns. babyfacen tyyppinen, pyöreähköt piirteet, mutta ei kuitenkaan ympyränaama, vaan aika ovaali.  JA : tuo tuttuni on täysin luomu, ei koskaan ottaisi mitään pistoksia ym.     

Vierailija
5/11 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 01:06"]

Ihan uteliaisuudestani kysyn. Eli, ilman meikkivoiteita ym, luonnontilassa kasvojesi ollessa: näkyykö hyvässä valaistuksessa mitään uurteen alkujakaan esim. otsassa?  silmänympärykset?    onko ne nenästä alaspäin suupieliin tulevat juonteenalut jo näkyvissä. Kun suikistat suuta, tuleeko ympärille jo pienehköjä ruttuja?   Kysyn, koska tuttuni on samanikäinen ja kysytään edelleen papereita.  Hänellä tasainen kaunis iho ilman meikkivoidetta ja otsa täysin rypytön. Hymyillessään hitusen silmänympäryksillä hyvin hyvin pientä harakanvarvasta (sellaista kuin noin 25vuotialla keskimäärin)  .  Häntä ei oikeasti uskoisi vielä kolmevitoseksi.  On ns. babyfacen tyyppinen, pyöreähköt piirteet, mutta ei kuitenkaan ympyränaama, vaan aika ovaali.  JA : tuo tuttuni on täysin luomu, ei koskaan ottaisi mitään pistoksia ym.     

[/quote]

Epistä. Mulla on 23-vuotiaasta ollu syvät uurteetotsassa, just äsken huomasin iltapesulla silmänympärysteni olevan ihan harakanvarpailla. ylähuulen raja on alkanut selvästi ns. katkeilla. ja olen siis 26. ikinä en oo juurikaan meikkaillut edes. geenit: kuiva iho...

Vierailija
6/11 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sinua vanhempi, mutta melko sileäihoinen. Hyvin vaaleaihoisena olen aina välttänyt auringonottoa. Olen käyttänyt korkeaa suojakerrointa (30) jo pitkään. Olen matkustanut paljon, mutta aurinko ei ole turmellut ihoani.

Pesen kasvoni saippualla. :) 

Äitini rakasti aurinkoa, joten hänelle tuli ryppyjä melko nuorena. Isä tupakoi runsaasti, joten hänen ihonsa on todella surkeassa kunnossa.

Vierailija
7/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen pessyt aina saippualla...ei ole kukaan nuoren näköiseksi kehunut

Vierailija
8/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se varmasti johtuu. Mitä vahvemmalla saippualla pesee niin sitä nuoremmaksi muuttuu! Uskomatonta mutta totta, iho sen kun kiristyy!

Vierailija
9/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tosi nuorekas iho: yhtä finninen kuin 15-kesäisillä pojankoltiaisilla. Ei oo kyllä kauheesti kehuja ihon nuorekkaasta kunnosta kuulunut, mitä oon vähän ihmetellyt... kuitenkin oon 20 vuotta vanhempi kuin nuo samanlaisen ihon omistavat nuoret. eipä tällä lärvillä uskois! ;)

Vierailija
10/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kannattaisi ehkä miettiä syyksi myös mm. geenejä ja elintapoja.

Vierailija
11/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pessyt myös aina pelkällä oliiviöljysaippualla. En käytä edes kosteusvoiteita. 38-vuotiaana ihoni on erittäin nuoren näköinen. Pesen myös hiukset samalla saippualla ja monet ihailee paksua, kiiltävää tukkaani. Joskus oikein huvittaa, että jotkut luulee että käytän kalliita, "laadukkaita" tuotteita, ja oikeasti pesen niin naaman kuin hiukset muutaman euron saippuapaloilla. 

Äidilläni sama juttu, yli 60-v:näkin erittäin hyvä ja ikäisekseen vähäryppyinen iho, vaikkei ole aurinkovoidetta ikinä käyttänyt, pesu saippualla, ei kosteusvoiteita jne.