Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tämän työpäivän jäljiltä niin poikki, että itkettää.

Vierailija
15.03.2019 |

Pala kurkussa tässä kotisohvalla yritän hengähtää niin, että jaksan aloittaa pe ja vkonlopun vieton.
Sijaisia tilattiin 3, yhtään ei saatu. Ja tämä on pelin henki nykyisin, sijaisia ei saa tai sairastuvat tai ovat täysin kädettömiä ja mahd suomea huonosti osaavia. Tai asenne on jostakin sieltä mihin arska ei paista.

Ei minua usein itketä työpvän jälkeen, mutta nykyisin aina välillä. On vaan niin jumalattoman naattikatkipoikkirättipuhki. Ryhmässä 20kpl 1,5-5v lapsia joista 3-4 sellaisia iältään jotka vaativat KOKO AJAN seuraamista ja perässä olemista. Lisäksi erityisen tuen tarpeiset joilla omat extratarpeensa ja aggressionsa.
Kaikkien ryhmän kasvattajien läsnöollessakin (klo9.30-14) tietää tehneensä töitä ja on haipakkaa saati sitten päivinä jolloin kaikki ei olekaan paikalla koko päivänä/useampana päivänä.

T. Varhaiskasvatusalalta

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, tänään oman lisämausteensa toi sydämen rytmihäiriö, ihan yhtäkkiä tuossa iltapvällä alkoi sydän läpättämään kuin sian saparo ja sitä kesti kauemmin kuin mitä aiemmin niinä satunnaisina harvoina kertoina kun sitä on ollut. Epämiellyttävää.

Ap

Vierailija
2/15 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten lekuriin hakemaan saikkua ja illalla takkatulen ääressä pari lasia viiniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on viikonloppu onneksi, yritä rentoutua ja unohtaa työ. Mutta tiedän mistä puhut, olin itsekin aikoinaan päiväkodissa töissä. Nykyään olen sairaanhoitaja ja sellaisessa työssä että sijaisia ei oteta ollenkaan. Eli jos meistä hoitajista on joku kipeänä niin muut hoitavat hänenkin potilaansa. Välillä olet yksin töissä ja sitten hoidat neljän hoitajan potilaat. Työ on ihan hirveää ja aion irtisanoutua. Pelottaa vaan että ei kohta löydy sellaista työtä sosiaali-ja terveysalalta missä olisi kaikki kunnossa ja hyvä ilmapiiri. Palkka on myös aivan surkea.

Vierailija
4/15 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Nyt sitten lekuriin hakemaan saikkua ja illalla takkatulen ääressä pari lasia viiniä.

Ei anna työetiikka periksi saikkuilla ilman sairaana oloa ja viiniä en juo.

Mutta joo, saunaan lepäämään ja jokin kylmä juoma mukaan voisi olla illan ohjelmassa.

Ap

Vierailija
5/15 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että yksi elämäni parhaista päätöksistä oli se, kun vaihdoin alaa. Olin töissä päiväkodeissa muutaman vuoden. Todella suuri vastuu ja hiki päässä sai usein tehdä hommia. Palkka oli surkea. Tunnen syvää empatiaa AP:tä kohtaan. Levollista viikonloppua sinulle!

Vierailija
6/15 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin tulla sijaiseksi. Missä päin Suomea tarvitaan? 

Vierailija
7/15 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkähän sitä alaa vaihtaisi, ei pienintäkään haisua. Eikä energiaa opiskella eli jumissa olen. Vinkuvänkyvonku, jep.

Kiitos vaan kannustavista kommenteista, tuntuu vain (taas) täysin absurdilta ajatukselta tehdä tätä työtä vielä n.30v, luuleeko joku oikeasti, että tätä jaksaa liki 7kymppiseksi tehdä, oh my God😵

Ap

Vierailija
8/15 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo mainitut epäkohdat tule koskaan muuttumaan😭

Vierailija
9/15 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Seuraavaksi alat heräämään öisin nopeutuneeseen rytmiin ja alat lähetä paniikkikohtauksia. Sitä sanotaan lähestyväksi burn outiksi

Been there done that.

Vierailija
10/15 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkää hyvät ihmiset saikulle, kun ei asiat puhumalla parane. Jos on jo ennestään tiukkaan mitoitukseen kolmen vaje, niin ei ole mitenkään kohtuullista, että ap yksin joutuu muidenkin edestä helteeseen.

Pakko on havahtua, jos ihmiset ei kerta kaikkiaan jaksa. Vielä kun palkka on ihan sama olipa normaali miehitys tai pahasti vajeinen. Työsuojeluasia ja tietenkin lasten hyvinvointi/turvallisuus.

Murrr

Vierailija
11/15 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuu, palkka on noussut n.350€ siitä mitä se oli, kun alalle valmistuin ja työt aloitin. Eli 15v/350€, juhuuuuuuu!!

Ap

Vierailija
12/15 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Ei anna työetiikka periksi saikkuilla ilman sairaana oloa ja viiniä en juo.

Mutta joo, saunaan lepäämään ja jokin kylmä juoma mukaan voisi olla illan ohjelmassa.

Ap

Tolla menolla oot vielä saikulla ja pitkällä semmoisella

Vierailija
13/15 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en minä ole ainoa siinä "helteessä" vaan koko talon väki siinä hikoilee. Tänäänkin yhtä vaille kaikista ryhmistä puuttui kasvattaja/työvuoron tekijä eikä tosiaan ainoatakaan sijaista saapunut paikalle. Siinä sitten laskettiin koko talon lapsimäärää suhteessa kasvattajiin, poukkoiltiin auttamaan milloin ketäkin, venytettiin omia työvuoroja jne.

Ap

Vierailija
14/15 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja en minä ole ainoa siinä "helteessä" vaan koko talon väki siinä hikoilee. Tänäänkin yhtä vaille kaikista ryhmistä puuttui kasvattaja/työvuoron tekijä eikä tosiaan ainoatakaan sijaista saapunut paikalle. Siinä sitten laskettiin koko talon lapsimäärää suhteessa kasvattajiin, poukkoiltiin auttamaan milloin ketäkin, venytettiin omia työvuoroja jne.

Ap

Ensisijaisesti pitää aina ajatella omaa terveyttä, jää sairauslomalle jos et jaksa. Ilmoittakaa esimiehelle että tilanne on laiton ja te haluatte mustaa valkoisella että hän ottaa siitä vastuun. Älkää venyttäkö työvuoroja, ylitöitä ei ole pakko tehdä, viime kädessä johtaja tekee. Mikään ei muutu jos olette kilttejä poukkoilijoita. Onpa tullut ilmi sellaistakin että pomo sanoo ettei sijaista saa, no ei saa jos ei edes yritä kun ajatteli että siinäpä näppärästi säästyy muutama euro kun työntekijät joustavat kuitenkin. Teidän nykyinen tilanne ei ole lapselle eduksi, näillä toimilla ette pahenna sitä yhtään.

Vierailija
15/15 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon. Seuraavaksi alat heräämään öisin nopeutuneeseen rytmiin ja alat lähetä paniikkikohtauksia. Sitä sanotaan lähestyväksi burn outiksi

Been there done that.

Just näin kävi mulle muutama vuosi sitten. Ala kyllä eri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi