Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 10v lapsella ei ole etuhampaita?

Vierailija
15.03.2019 |

Olin vahtimassa serkun lasta, kun vanhemmat töissä ja lapsi kuumeessa. Emme ole läheisiä, mutta koska olen abi pääsin tulemaan kun äitini oli luvannut, että menen. Hyvin sujui, mutta jäin miettimään, miten 10v lapsella ei vielä ollut etuhampaita suussaan? Ihan normaali lapsi muuten, ei siis vammainen, mutta neljän etuhampaan tilalla tyhjää. Eikö tuon ikäisillä jo kuuluisi olla rautahampaat edessä? Muistelen, et itsellä kasvaneet ekalla tai eskarissa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaako jääkiekkoa?

Vierailija
2/9 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet vienyt hampaat. Voi lasta. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikomishoito? Joskus sen yhteydessä joudutaan poistamaan, mutta ne poistettavat on käsittääkseni maitohampaita..

Vierailija
4/9 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikomishoito? Joskus sen yhteydessä joudutaan poistamaan, mutta ne poistettavat on käsittääkseni maitohampaita..

No normaalisti 10-vuotiaalla on suussa jo pysyvät etuhampaat.

AP:lle, jos tällä tapauksella vaihtuu etuhampaat vaan todella myöhään? Tai sitten on satuttanut jotenkin ja hampaat jouduttu poistamaan.

Vierailija
5/9 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin puuttui tosi pitkään molemmat, ien oli jotenkin tiellä. Kävin sitten leikkauksessa ja hammasraudoilla ja jonkinlaisella vetosysteemillä saatiin ne omat hampaat vihdoin esiin. Meni siinä prosessissa muutamia vuosia, mutta nyt on kauniit hampaat.

Vierailija
6/9 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Ehkä tosiaan sitten vaan tulee myöhässä. Ei pelaa jääkiekkoa eikä tietääkseni käytä huumeita. Karkkia ja limuja ja herkkuja kuulemma saa aina kun haluaa (nytkin oli paljon tarjolla) niin ajattelin, jos voikin olla siitä johtuvaa. Itseä kyllä ois haitanneet, jos ei ois ollut tuon ikäisenä vielä etuhampaita, mutta häntä ei tuntunut onneksi yhtään haittaavan. En kehdannut udella jos ois ollutkin arka asia.

Vierailija
7/9 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin hampaat kasvaa sisäänpäin, toisilla hiukset.

Vierailija
8/9 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyi. Kasvaako kaljuilla hiukset sisäänpäin?

Vierailija
9/9 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyi. Kasvaako kaljuilla hiukset sisäänpäin?

Kyllä. Mulla on päänsisäinen hevitukka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan