Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoruus 90-luvun Tampereella

Vierailija
15.03.2019 |

Olen syntynyt -78 ja elänyt koko elämäni Tampereella. Muistelen, että kävimme jo tosi nuorina noin vuodesta -90 alkaen viikonloppuisin keskustassa kiertämässä Mäkin ja Sokoksen korttelia. Kaupungilla oli hulinaa: oli skinejä, juppeja, hoppareita ja muutama punkkarikin. Poliisi kaatoi aina kiinni jäädessä meidän juomat maahan, mitään turhia lasuja ei tuolloin tehty. Joimme urheasti marjaviinejä ja kossua, hakijana oli usein jokin spurgu, jolle maksoimme hiluja Alkon hakureissusta. Olimme kavereiden kanssa kiinnostuneita hiphopista. Kävimme Puutarhakadun ja Näsilinnankadun kulmassa sijaitsevassa City Rock Cafe -diskossa (CRC) joskus -91. Olin innoissani, kun pääsin tanssimaan kerran hitaita erään "suositun" hopparin kanssa (terkut vaan Kallelle!)

Vuonna -92 aloin kiinnostumaan punkista. Ekoilla punk-keikoilla kävimme mm. Tullikamarilla ja I-klubilla, muistan päässeeni Tulliklubille ekan kerran 15-vuotiaana. Olin onnessani :) Liftailimme paljon myös Helsinkiin, Lahteen ym keikoille. Ja tietenkin joka kesäiset festarit oli nähtävä! Ekan kerran oli Ruisrockissa -92, joten legendaarinen Nirvanakin tuli nähtyä.

Mites muut ex-nuoret Tampereelta, kertokaapa nuoruusmuistojanne ja piristäkää tylsää työpäivääni tänne toimistolle ;)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan