Miehellä suhde puoli vuotta, mistä tiedän voiko antaa anteeksi?
Olen ollut tuon ajan kotiäitinä. Olen aavistellut jotain, mutta mies vannonut että kuvittelen. Nyt sitten mies tunnusti koko tuon ajan oleensa suhteessa.
En tiedä mitä tehdä! Voiko antaa anteeksi vai onko edessä ero, koska en voi enää luottaa? Miten voin tietää mikä on oikea ratkaisu?
Kommentit (7)
Sympatiani sinulle! Älä vahingossakaan rupea syyttämään itseäsi tapahtuneesta, kuten kaikkein vastuuttomimmille miehille tietysti tosi hyvin sopisi.
Onko miehesi nyt syvästi häpeissään? Ymmärtääkö hän olevansa raukkamainen luuseri ja kasvonsa menettänyt pelle? Kehtaako hän katsoa sinua silmiin kun kertoo salailustaan ja juonittelustaan? Kehtaako hän näyttää naamaansa kenellekään?
Minusta ihmisen pitäisi haluta tappaa itsensä kun oma alhaisuus paljastuu kaikessa loistossaan, ja sen alhaisempaa ei ole kuin pikkulapsivaiheessa pettäminen.
Tarviiko sitä tietää etukäteen että voiko antaa anteeksi? Kattelet eteen päin, korjaantuuko ne välit siitä vai alkaako kyllästyttään koko valepukki. Ei missään ole määrätty että heti pitäisi tietää mitä tekee.
Kyllä puolen vuoden suhde vaatii jo niin laajamittaista salailua, etten voisi jatkaa suhdetta tuon jälkeen. Mutta jos sinusta tuntuu, että luottamus voisi joskus palautua ja mies on sinulle petollisuudestaan huolimatta äärettömän tärkeä, niin toki voit koettaa taistella vielä.
Kurjan tempun jätkä teki. Melkoinen lurjus. Olen aina ajatellut, että jonkun panon voisin antaa anteeksi, mutta että suhde... Vaatisi pitkää henkistä duunia ja miehen pitää olla todella katuva ja kiltti.
Ja kun vielä valehtelikin, kun olet epäillyt. Se tekee asiasta vielä julmemman. MIksi tämä tuli nyt ilmi? Miksi miehesi nyt sitten avautui asiasta? - jättikö rakastajatar.
Hurjan paljon voimia ja rakkautta sun sun suuntaan.
Voimia ap!
15 vuotta sitten olisin sanonut, että en voisi jatkaa tuossa tilanteessa. Nyt... en usko, että voisin. Kyllä se jälkensä jättää, mutta en enää ole niin kärkäs jakelemaan ehdottomuuksia.
Ei sitä toinen voi sinulle neuvoa. Se täytyy päättää ihan itse. Min en katsoisi m iestä jokaei ole antanut minulle mitään arvoa, miksi katsoisi sama tulee tpistumaan jos on noin hepposissa kantimissa avioliitto. Anna mennä kun on mennäkseen, voimia.
Ei sitä etukäteen tiedäkään, voiko antaa anteeksi. Voit päättää että haluat antaa anteeksi ja jatkatte yhdessä, sitten jonain päivänä huomaat että nyt olet antanut anteeksi. Tai sitten sitä päivää ei tulekaan.
Tärkeintä on että tiedät itse haluatko jonain päivänä antaa anteeksi. Itsensä kannalta on hyvä jos pystyy antamaan anteeksi, elämä on silloin kevyempää.