Lue keskustelun säännöt.
Endo, hormonit ja masennnus
14.03.2019 |
Olen täysin sekaisin ja masentunut hormonaalisen ehkäisyn takia. Olen kokeillut eri merkkejä pillereitä ja nyt minulla on vähähormonaalisin kierukka mitä markkinoilta löytyy... Silti itken jatkuvasti ja olen surullinen. Koen itseni rumaksi ja inhottavaksi, tuntuu että olen maailman surkein ihminen. Tulevaisuus tuntuu turhalta ja synkältä. Haaveilen kuolemasta.
Tässä vaiheessa joku sanoo että no lopeta hormonien käyttö. Sepä se onkin kun en voi... Minulla on endometrioosi ja ilman hormoneja tauti tuhoaa sisuskaluni hetkessä. Mitä ihmettä voin tehdä? Onko kellään kokemusta asiasta ja selvinnyt endosta ilman hormoneja?
Kommentit (2)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
En osaa auttaa, mutta itse painin juuri päätöksen kanssa aloittaako hormonit vai ei. Olen 36 -vuotias ja lapset on nyt tehty. Teini-iässä tuli hormonaalista ehkäisyä käytettyä, eikä se oikein sopinut mielenterveydelleni. Minulla on myös ylipainoa ja suvussa verenpainetta, joten senkin takia arvelluttaa. Nyt raskauksien jälkeen endo on alkanut taas kiusaamaan, lähinnä suolen puolella. Kovin paha tilanne ei minulla taida olla, mutta ei huvittaisi enää tästä sitä pahentaakaan...