Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te saatte elämään merkitystä ja suuria hetkiä, joiden avulla jaksaa?

Vierailija
14.03.2019 |

Tuotatteko niitä aktiivisesti itse? Minusta tuntuu että joudun koko ajan etsi luomaan niitä, keksimään jotain että jostain pienestä jutusta saa ison, jos haluan että elämä on muutakin kuin ruokaostoksia, siivoamista, laskuja ja työssä käyntiä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua enkä tarvitse sellaisia, onneksi.

Vierailija
2/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua enkä tarvitse sellaisia, onneksi.

No se on hyvä jos siivoaminen ja laskujen maksaminen riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on onnellinen pienistä asioista, kasvaa niistä yhteensä suuri ilo.

Vierailija
4/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse elämään mitään suuria hetkiä - miksi niiden avulla muka jaksaisi. Kuulostaa levottomalta elämältä. Parasta on, kun nauttii kaikista ihanista asioista, joita harrastaa. 

Vierailija
5/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut ”elämää suurempia kokemuksia” kun olen ollut katsomassa balettiesitystä tai kuuntelemassa musiikkia konsertissa. Suosittelen tekemään jotain, mikä saa irti arjesta edes yhdeksi illaksi.

Vierailija
6/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on nimenomaan kyse noista arkisista asioista. Ei se mitä teet, vaan _miten_

Suosittelen sinulle (ääni)kirjaa Eckhart Tolle - Läsnäolon voima

Vierailija
7/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka lauantai ja sunnuntai metsäretkillä koirien kanssa. Ja sitten hyvä ruoka; leivomme herkullisia kahvileipiä ja kokkaamme viikonloppuna pitkän kaavan kautta. Pitkinä viikonloppuina ja lomilla kesämökillä käymisestä, kun voi kalastaa, soudella järvellä ja saunoa. Ja koska aina ei voi ulkoilla, niin sisätiloissa parasta on, kun voi lukea hirveästi kirjoja, neuloa sukkia ja katsoa vaikka Yle Areenasta jotain sarjaa, eikä tarvitse lähteä mihinkään. 

Vierailija
8/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tätä päivää piristi, kun olin kävelemässä kotiinpäin ja kaksi vanhusta kohtasivat toisensa. Olivat siis tuttuja ja toinen köpötti rollaattorilla ja toinen hiihti kävelytien viereistä latua vastaan ja iloisesti tervehtivät toisiaan siinä ja alkoivat kälättää päivän kuulumisia. Pikkujuttu, ei liittynyt minuun mitenkään. Näitä iloisia juttuja alkaa huomaamaan enemmän, kun ei paina omaan napaan tuijottaen laput silmillä töihin, töistä kauppaan ja kaupasta kotisohvalle joka päivä.

Toisena päivänä piristi, kun katselin ikkunasta kantohangella pomppivia oravia :D 

Vierailija
9/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret hetket syntyvät itselleni, kuten joku muukin jo mainitsi, monesti taiteesta: musiikista, teatterista, kirjoista. Lisäksi niistä hetkistä, kun jakaa toisen ihmisen kanssa elämää samalla aaltopituudella hehkuen, on tuo ihminen sitten oma läheinen tai satunnainen kohtaaminen.

Elämässä ylös, tähtikorkeuksiin kurkottaminen hymyillen, nostaa elämän suureksi.

Vierailija
10/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetket rakkaiden kanssa, jutustelu ruokapöydässä, nukahtaminen toisen kainaloon, tavallista parempi kiireetön aamupala, kauniin maiseman katselu, hiihtäminen, hyvä kirja, hyvä elokuva, sauna, uusien asioiden oppiminen, hyvä ruoka, ruoanlaitto yhdessä, kahvihetki, lämmin keskustelu, kiva whatsapp-viesti, koti heti siivouksen jälkeen, reissut, kauniit kukat, puutarhanhoito, jne

Vierailija
11/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun talveni on ollut yksi pitkä groundhog day. Eli päivät vain seuraavat toistaan, hyvin samankaltaisina. Joka ilta tuntuu, että olen koko ajan vain menossa nukkumaan. Päivät vierähtävät nopeasti. Kai tähän joskus tulee loppu. Ainakin talvi loppuu. Energiat aika vähissä tässä vaiheessa, en jaksa viritellä muutoksia. Olen jotenkin turtunut ja tottunut tähän monotoniaan. Eihän tämä mitään Elämää ole.

Asun yksin, en käy töissä, minulla ei ole ystäviä, muutama tuttu on. Semmoista.

Vierailija
12/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla oli vaikeaa noin vuosi sitten meille tuli hoitokissa joka sittemmin jäi pysyvästi meille. Tuo kissa auttoi minut pääsemään vaikeista ajoista yli. Se ihana vilpitön rakkaus ja läsnäolo on terapiaa jota voin suositella kaikille. Kissa ei arvioi sua minkään muun perusteella kuin kuinka kohtelet sitä. Vieläkin päivän parhaita hetkiä on kun kisu hiipii hiljaa sängynpäädystä ja hakeutuu kainaloon kehräämään ja tuhisemaan.

Vierailija
13/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko Jumalaan ja hengen ikuiseen olemukseen. Olemme tässä maailmassa vain käymässä.

Vierailija
14/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suuria, vaan pieniä hetkiä, hyvänen naika!

💛

Vierailija
15/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun talveni on ollut yksi pitkä groundhog day. Eli päivät vain seuraavat toistaan, hyvin samankaltaisina. Joka ilta tuntuu, että olen koko ajan vain menossa nukkumaan. Päivät vierähtävät nopeasti. Kai tähän joskus tulee loppu. Ainakin talvi loppuu. Energiat aika vähissä tässä vaiheessa, en jaksa viritellä muutoksia. Olen jotenkin turtunut ja tottunut tähän monotoniaan. Eihän tämä mitään Elämää ole.

Asun yksin, en käy töissä, minulla ei ole ystäviä, muutama tuttu on. Semmoista.

Sinussa on jo kaikki potentiaali asioiden muuttamiseksi, jos haluat muutosta. Ota yksi asia kerrallaan muutoksen kohteeksi, tee tavoite ja mieti mitä pieniä askeleita voit alkaa ottamaan tavoitetta kohden. Haluaisitko parisuhteen, ystävyyssuhteita, työn? Sinussa ei ole mitään vikaa ja voit saada ne kaikki, mutta ala toimimaan niiden eteen asia kerrallaan. Sinä pystyt!

Vierailija
16/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele millaista sun elämä olisi, jos se olisi sun mielestä täydellistä. Mikä sun elämässä olisi eri tavoin kuin nyt? Mikä sinua innostaa, mistä nautit?

Vierailija
17/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miksi on valkoista ja aina välillä keltaista lunta.Valkoinen lumi maistuu paremmalta.

Vierailija
18/21 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin miksi on valkoista ja aina välillä keltaista lunta.Valkoinen lumi maistuu paremmalta.

Syö keltaista lunta, se voi olla olutta 😂

Vierailija
19/21 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on onnellinen pienistä asioista, kasvaa niistä yhteensä suuri ilo.

Niin juuri. Minulle näihin pieniin iloihin kuuluu kissani, kaverikoira (ei oma) jota käyn lenkittämässä päivittäin puoli toista tuntia. Luonnossa kulkeminen ja lintujen äänet, kaikenlaiset mukavat pienet havainnot. Merenrantakävely koiran kanssa. Meri rauhoittaa valtavasti. 

Hyvät kirjat ja koti minne voin palata ja tietää että se on vain minun ja kissani. Oma ihana rauha.

Minulla todettiin vakava sairaus 2 ja puoli kuukautta sitten, nyt saanut hoitoa sen ajan ja tilanne näyttää varsin positiiviselle. Olen iloinen ja onnellinen. Hoito jatkuu tietysti edelleen, mutta siinä on mieltä kun tiedän että se tehoaa ja auttaa. 

Elämäni on hyvää, ja näen tulevaisuuden valoisana. Katson aina valoisalta puolelta.

Vierailija
20/21 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkapäivä, viikonloput, tv-sarjat ja elokuvat. Köyhää on tämä elämä mutta näillä mennään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän