Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vähäsen heikossa kunnossa olevalle Suomessa tukimahdollisuuksia?

Vierailija
20.03.2013 |

Mä en tunne tätä systeemiä kovin hyvin, on niin monimutkainen maallikolle hahmottaa vaikka lukisikin Kelan sivuilta tietoja eri tuista jne. Mä en tiedä olenko vain tulkinnut väärin, mutta mulle on tullut sellainen vaikutelma että jos ihminen olisi halukas tekemään töitä tai opiskelemaan mutta ei pysty sitä aivan samalla teholla ja yhtä paljon tekemään kuin täysin terve kansalainen, niin hänelle ei löydy sopivaa taloudellista tukea. Siis jos vaikka mielenterveyskuntoutujasta puhutaan. Moni haluaisi tehdä jotakin hyödyllistä mieluummin kuin olla jossain päiväkeskuksessa askartelemassa päiviensä täytteeksi. Nämä päiväkeskukset kuitenkin on kai yleensä sellaisille, joilla tosiaan on niin huono kunto ettei pystyisi ollenkaan työelämään. Silti sellaiset vähän parempikuntoisetkin ajatuvat niihin, kun ei ole oikein paikkaa sellaisille joilla olisi jaksaminen sellaista että ihan oikeissa töissä ja oikeassa opiskelupaikassa pystyisi olemaan mutta vain vähemmillä tunneilla tms. Tuntuu, että pitää joko olla kokonaan "autettava" tai sitten täysillä työelämässä opiskelussa jaksava.

Vai onko Suomessa paikkaa tällaisille?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi