Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko olla turhempaa ammattia kuin valokuvaaja

Vierailija
20.03.2013 |

Uskomatonta että tuo on ihan oikea ammatti josta maksetaan palkkaa. Pitävät itseään varmaan hyvinkin tärkeinä ihmisinä

Kommentit (471)

Vierailija
21/471 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, mutta oikeastaan homma kiinnostaisi :D

(Nykyisin valokuvaaja)

Vierailija
22/471 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatti itessään ei oo se mikä luo toiminnalle merkitystä, vaan se merkitys tulee jostain muualta. Se että valokuvaaja on ammatti on vaan käytännön tarve, tekninen ja taloudellinen. Aika moni ammatti kärsii varmaan samasta "merkityksen haalistumisesta" kun tiedon ja kaluston haaliminen helpottuu teknologian myötä. Ihmiset ehkä unohtaa, että ammatin harjoittaminen vaatii myös pitkää sitoutumista harjoitteluun. Eiks valokuvan kielen opettelu ja levittäminen oo niin tärkeetä että sitä ei sais tehdä elämäntyönään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/471 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 17:20"]

Nykyisillä järkkärikameroilla kuka tahansa ottaa todella hyviä kuvia, kunhan putkena on joku valovoimainen tonnin objektiivi.

[/quote]

Ja kuka tahansahan osaa laulaa jos on studiomikki edessä.. 

Tai kirjoittaa bestsellerin jos tekee sen tuliterällä koneella..

Tai osata lentää jos istuu F-22 Raptorin ohjaamossa.

Tai yksinkertaisempia juttuja, tehdä viidentähden gurmee ruokaa jos on uusin kattilasarjasto siihen hommaan.

Hei haloo ihan oikeasti! ...herää pahvi.

[/quote]

Laulamistasi ei kukaan jaksa kuunnella. Bestsellerin kirjoittajaksi sinulla ei ole kärsivällisyyttä. Raptorin ohjaamoon vaaditaan monen vuoden koulutus ja siihen on niin kovat valinnat että tuskimpa. Kokki tarvitsee työssään kalliita raaka-aineita joita ei huvikseen kukaan osta.

Herää itse valokuvaaja!

[/quote]

Ootko tosissas XD

Vierailija
24/471 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan tyhjä provo koko aloitus. ja mitä tulee roskakuskien palitsemiseen tai remppamiesten gaalajuhliin, niin mikä estää järjestämästä ja haalimasta vielä lehdistöä paikalle? mielellään niin, että ei päästä valokuvaajia tilaisuuteen ollenkaan, vaan edellyttää toimittajien ottavan kuvat. tai vielä parempi, jos ne remonttimiehet ja putkihemmot ottavat ne kuvat itse. ja jos oikein haluaa valtion rahoja palktisemiseen, niin aina voi perustaa oman säätiön, hakea rahoitusta ja järjestää toimintaa ja sitä kautta nostaa framille. jos onnistuu. saamaan niitä jäseniä myös maksamaan sitä järjestötouhua.

Vierailija
25/471 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/471 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun pappi tai sulhanen tai vainaja :) . Ei näistä toki maksaa kannata, ei...?

Ihme keskustelu. Luultavasti jopa minä, harrastelijana lyön aloittajan kuvaamisessa kevyesti.

Vierailija
27/471 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ttvehkalahti.blogspot.fi

http://ttvehkalahti.blogspot.fi/2013/03/ensiviikon-keskiviikon-jalkeen.html

Teuvon kuvat -Teuvo images: Ensi viikon keskiviikon jälkeen helpottaa ja sää lämpenee….Wednesday of.
ttvehkalahti.blogspot.fi

Vierailija
28/471 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tää oli vastaukseksi tuohon "mites sitten hää..ym kommenttiin", loikkas vaan näköjään tänne.

Haaste aloittajalle, ota hyvä kuva porkkanasta. :)

Vierailija
29/471 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin me mitään tarvitaan, kaikki tekee kaiken itse vain...

Vierailija
30/471 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle viisaat, jotka valokuvaajia turhiksi sanotte, montako aukkoa on pää- ja apuvalon keskinäinen suhde muotokuvauksessa? Joo, se ei ole ihan sama.

Vierailija
31/471 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sen kotona lihovan mamman ja kakaroitten tuet maksetaan, jos ei verovaroista??

Vierailija
32/471 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:28"]

Maanviljelijä. Nykyään on ruokakaupat josta jokainen voi ostaa ruokaa.

[/quote]Mistähän se ruoka sinne kauppoihin tulee???????????????

Vierailija
33/471 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla turhempiakin ammatteja, muun muassa vauva.fi-foorumin ylläpitäjä.

Vierailija
34/471 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on jo aloituksen päivämääränkin perusteella seurausta siitä, miten elähtänyt ja katkeroitunut, itseensä ja mukuloihinsa turhautunut av-mamma luki lehtijutun kauniista ja nuoresta valokuvaajattaresta, Meeri Koutaniemestä, joka oli juuri palkittu vuoden lehtikuvaajana ja saanut ainakin viisi muutakin tunnustusta upeista töistään.

Hohhoijaa vaan ap:lle.

Vierailija
35/471 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kyl lukee tätä ketjua.. Ite alottaja ei tiedä valokuvaamisesta yhtikäs mitään =)

Vierailija
36/471 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin oikeasti hei tyypit kuolla kun luin tän asian. Mua _hävettää_ että tämän kaltaisia "kaikkitietäväisiä" ihmisiä on olemassa. Teidän kannattaa oikeesti tutustua ammatteihin perin pohjin ennenkuin alatte väittämään valokuvauksen ammatin olevan yhtä helposti hoidettavissa kun idiootilla. Ne jotka oikeasti työskentelee ammattivalokuvaajina joutuu joka päivä haasteiden eteen vaan miellyttäkseen teidänkaltaisia vatipäitä. Miten helvetissä te voittekaan oikeesti kuvitella että sä painat yhtä nappia ja saat rahaa siitä? :D Mä haluan vajota maan alle teidän puolesta. Mitä helvetin kotona-istuvia imbesillejä te olette? Siwan-kassan työntekijöitä katkerina kitisemässä? En tiedä riittääkö teillä aivokapasiteetti mutta tässä nyt jotain osviittaa mitä MUUN MUUASSA valokuvaajan työ sisältää, kaikki nääkin osa-alueet on erittäin vaativia. http://www.aphotoeditor.com/wp-content/uploads/2011/12/QGwSz.jpg

TERVEISIN OIKEA ALAN AMMATTILAINEN

Vierailija
37/471 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju pääsi iltasanomiin!!

Vierailija
39/471 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvaaja on valokuvaaja ja toimittaja on toimittaja , en tajua miks tästä jutusta pitää tehrä niin hirveen iso haloo :P  ja jos valokuvaajan ammatti on hirveen turha niin miks ihmeessä esim. kun ihmiset menee naimisiin niin ne haluaa ammattilaisen kuvaamaan häänsä ? tai jos lapsella on rippijuhlat tai 1 vuotiskuvaus niiin miksi ihmeessä ammattilaiset niitä kuvia sitten napsii ? ;) oikeasti miettikääs tätä ! minä itse rakastan ottaa kuvia ja haaveissa ja unelmissa siintää valokuvauskoulu :) joten annetaan Valokuvaajien tehrä tärkeä työnsä että niitä kuvia voi joko itse tai koko maailma ihastella ja kahtella :)